بازدید 8830

وزیر دفاع: ناوهای جديد ایرانی در راه هستند

کد خبر: ۱۷۷۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۳ 15 July 2011
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران از خلق ايده‌هاي دورانديشانه به عنوان ثمره تعامل بسيار خوب و نزديك اين وزارتخانه و نيروي دريايي ارتش ياد كرد و گفت: شناورهاي جديد از جمله ناوها و زيرسطحي هاي جديد در راه هستند.

سردار سرتيپ پاسدار ' احمد وحيدي ' در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعي ايرنا افزود: در چارچوب اين همكاري‌هاي مشترك، علاوه بر گام‌هاي بلندي كه در ساخت شناورهاي جديد برداشته شده، حركتهاي بزرگي نيز در ساخت سيستم‌ها و سلاحهاي جديد انجام گرفته است.

وي با بيان اين كه هم اينك ساخت انواع سامانه‌هاي ناوبري و كنترل نيز در دستور كار قرار گرفته است، اظهارداشت: بخشي از آن امروز ساخته و توليد شده است و بخش ديگري نيز در دست ساخت است.

** اتهامات وزير دفاع آمريكا به ايران براي توجيه شكست ها است

وزير دفاع در پاسخ به پرسش ديگر خبرنگار ايرنا كه موضع وي در قبال ادعاهاي اخير 'لئون ادوارد پانه‌تا' وزير جديد دفاع آمريكا مبني بر حمايت تسليحاتي ايران ازبرخي گروهها در عراق را جويا شد، اين ادعاها را فرافكني مقامات آمريكايي دانست.

سردار وحيدي اظهار داشت: هدف از مطرح كردن چنين اتهاماتي از سوي مقامات آمريكايي آن است كه شكست هاي خود در منطقه از جمله در كشورهاي عراق و افغانستان را توجيه كنند.
وي با تاكيد بر اين كه كشورهاي غربي و در صدر آنها آمريكا در عراق و افغانستان ناموفق عمل كرده‌اند،گفت:شكست هاي موجب به وجود آمدن 'شبه بحران' در سيستم آمريكا شده است و آنها در تلاش هستند تا با نسبت دادن اين شكست ها به كشورهاي ديگر منطقه از جمله ايران، فرافكني كنند.

وزير دفاع خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران نيازي به چنين كارهايي ندارد و مردم اين كشورها خود براي سرنوشتشان تصميم مي گيرند، مبارزه مي كنند و اين ربطي به ما ندارد.

** زيرسطحي 'يونس' اقتدار دريايي ايران را نشان داد

سردار وحيدي در پاسخ به سئوال ديگر خبرنگار ايرنا، نخستين ماموريت برون مرزي زيرسطحي نيروي دريايي ارتش به آبهاي آزاد را يادآور شد و گفت: اين اقدام يك گام بسيار مهم در نشان دادن اقتدار دريايي جمهوري اسلامي ايران و عزيزان ما در نيروي دريايي پرافتخار ارتش بود كه براي نخستين بار اتفاق افتاد.

وزير دفاع افزود: حركت زيرسطحي‌ها در آبهاي دور از ساحل، كار پيچيده‌اي است كه با مجموعه محاسبات مختلفي بايد انجام شود كه اين فرايند به خوبي، با قدرت، سلامت و ايمني كامل انجام شد.

وي تاكيد كرد:اين اقدام بزرگ نشان دهنده اين است كه جمهوري اسلامي ايران در انتخاب راه بلندي كه در حوزه دريا دارد، به خوبي و با گام هاي بلند به جلو حركت مي‌كند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار