بازدید 2231
۲

درآمد 36 میلیارد دلاری قطر از پارس جنوبی

کل ذخایر گاز گینه حدود 8.5 تریلیون فوت مکعب بوده و اما تا سال 2016 میلادی ظرفیت تولید LNG این کشور به هفت میلیون تن افزایش می یابد.
کد خبر: ۱۷۷۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۵ 15 July 2011
یک کارشناس اقتصادی با اشاره به درآمد 36 میلیارد دلاری قطر از محل تولید و صادرات LNG، اعلام کرد: اتحادیه اروپا و عراق اخیرا به توافقی جدید برای تامین گاز خط لوله ناباکو دست یافته اند.

به گزارش مهر افشین جوان در تشریح مهمترین تحولات بازار جهانی گاز طبیعی با بیان اینکه پس از فاجعه اتمی ژاپن تقاضا برای خرید LNG در سطح کشورهای مختلف جهان افزایش یافته است، گفت: بر این اساس گینه استوایی هم به منظور 2 برابر کردن ظرفیت تولید LNG ساخت یک واحد جدید تولید گاز مایع را در دستور کار قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه گینه استوایی با سرمایه گذاری 4 میلیارد دلاری ظرفیت تولید LNG خود را به 2 برابر افزایش می دهد، تصریح کرد: کل ذخایر گاز گینه حدود 8.5 تریلیون فوت مکعب بوده و اما تا سال 2016 میلادی ظرفیت تولید LNG این کشور به هفت میلیون تن افزایش می یابد.
 
این کارشناس اقتصاد انرژی با اعلام اینکه پس از حادثه نیروگاه اتمی فوکوشیمای ژاپن، کشورهای اروپایی برای تامین بلند مدت انرژی خود از طریق گاز طبیعی دچار سردرگمی شده اند، اظهار داشت: پیشتر کشورهای اروپایی با کشف ذخایر شیل گس قصد مدیریت عرضه و تقاضای گاز را داشتند.
 
وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی اروپا به دنبال پیدا کردن منابع جدید گاز طبیعی است، بیان کرد: اخیرا قراردادی بین کمیسیون انرژی اتحادیه اروپا و وزارت نفت عراق برای تامین بخشی از نیازهای گازی اروپا امضا شده است.
 
جوان با یادآوری اینکه همچنین برخی از شرکتهای بین المللی همچون شل و میتسوبیشی قصد سرمایه گذاری 17 میلیارد دلاری در میادین گازی عراق را دارند، تاکید کرد: اما در مجموع حجم ذخایر گاز طبیعی عراق نشان می دهد این کشور به تنهایی نمی تواند گاز مورد نیاز خط لوله ناباکو را تامین کند.
 
این عضو هیئت علمی موسسه مطالعات بین المللی انرژی با بیان اینکه هم اکنون ساخت سه خط لوله ناباکو، سوث استریم و جی.تی.آی برای انتقال گاز طبیعی به اروپا در دستور کار قرار دارد، تبیین کرد: از سوی دیگر کشورهای مختلف جهان برای استفاده از ذخایر شیل گس فعالیت هایی را آغاز کرده اند.
 
به گفته این مقام مسئول هم اکنون علاوه بر کشورهای مختلف اتحادیه اروپا، هند، آمریکا، کانادا و آفریقای جنوبی برای تولید گاز از ذخایر شیل گس برنامه ریزی کرده اند.
 
وی همچنین از برنامه روسیه برای صادرات 40 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به چین و کره جنوبی خبر داد و افزود: همزمان با افزایش تقاضا در بازار گازف ساخت واحدهای جدید LNG هم در کشورهای مختلف جهان همچون نیجریه، استرالیا، اندونزی و آنگولا شتاب گرفته است.
 
جوان در پایان با اشاره به افزایش حاشیه سود قطر از محل صادرات محموله های LNG، خاطر نشان کرد: قطر از محل صادرات بلند مدت LNG سالانه بیش از 36 میلیارد دلار درآمد کسب می کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
'گاز به چه درد ما میخوره اقایون به فکر تثبیت نام خلیج فارسند فعلاااااااااااااا.........
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل