بازدید 1655
۲

نخست وزیر تونس: بحران اقتصادی داریم

موسسه ملی آمار تونس اعلام کرده است آشوبهای سیاسی و ناامنی در ماههای اخیر در تونس موجب شد میزان تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه اول امسال هفت ممیز هشت دهم درصد کاهش پیدا کند.
کد خبر: ۱۷۷۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۶ 14 July 2011
نخست وزیر تونس روز چهار شنبه اوضاع اقتصادی کشورش را بسیار بد توصیف کرد.

باجی قائد السبسی، نخست وزیر تونس، ضمن وخیم توصیف کردن وضع اقتصادی کشورش تاکید کرد اعتصابها و تحصنهای گسترده و مکرر اخیر در کشور موجب توقف فعالیت چند شرکت و کارخانه شده و وخامت اوضاع اقتصادی کشور را تشدید کرده اند.

نخست وزیر تونس که در تشکیلات عالی مسئول اجرای اصلاحات سیاسی در این کشور پیش از انتخابات سراسری بیست و سوم اکتبر، سخن می گفت خاطر نشان کرد اعتصابهای اخیر موجب شد مجتمع شیمیایی بزرگی که در جنوب شرقی کشور فعالیت می کرد فعالیتهایش را متوقف کند و هر روز توقف فعالیت این کارخانه معادل حدود یک و نیم میلیون یورو ضرر است.

بر اساس رتبه بندی که اوایل ژانویه سال دو هزار و یازده توسط نشریت اقتصادی اکونومیست مغرب  صورت گرفت، این مجتمع شیمیایی تونس با گردش مالی دو میلیارد و یکصد و چهل و سه میلیون دیناری در صدر شرکتها و کارخانه های فعال در این کشور قرار داشت.

نخست وزیر تونس افزود اعتراضات و اعتصابهای سیاسی اخیر همچنین فعالیتهای کارخانه ها و شرکتهای دیگری مانند کارخانه سیمان بزرگ واقع در یکصد کیلومتری جنوب پایتخت و همچنین یک شرکت انگلیسی را که شصت و شش درصد گاز مصرفی تونس را تامین می کند، تحت تاثیر قرار داد.

موسسه ملی آمار تونس اعلام کرده است آشوبهای سیاسی و ناامنی در ماههای اخیر در تونس موجب شد میزان تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه اول امسال هفت ممیز هشت دهم درصد کاهش پیدا کند.

کاهش شدید درآمدهای بخش گردشگری تونس یکی از علل اصلی کاهش تولید ناخالص داخلی این کشور اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تونس،‌بنا به اعلام ریاست بانک مرکزی تونس،‌ اقتصاد این کشور شش ماهه ابتدایی سال دو هزار و یازده رشد منفی داشته و اکنون نیز با رکود مواجه شده است.

رشد اقتصادی تونس در سه ماهه اول امسال منفی سه ممیز سه دهم درصد بود و در سه ماهه دوم نیز به صفر رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
از ارسال اخبار تشکر می نماییم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها