بازدید 4227

شرايط ثبت‌نام خودروهاي فرسوده زير مدل 55

کد خبر: ۱۷۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۲۲:۴۶ 13 July 2011
معاون نوسازي ناوگان ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور از ادامه ثبت نام طرح جايگزيني دو هزار دستگاه ميني بوس فرسوده برون شهري و همچنين اعلام شرايط ثبت نام خودروهاي فرسوده سواري شخصي مدل 54 و پايين‌تر خبر داد.

به گزارش ايسنا، اميررضا رجبي در نشست خبري خود در خصوص شرايط ثبت‌نام خودروهاي فرسوده سواري شخصي مدل 54 و پايين ترگفت: بر اساس برنامه زمان‌بندي ثبت‌نام دارندگان خودروهاي فرسوده شخصي مدل 54 و پايين‌تر از آن از روز شنبه اول مردادماه آغاز مي شود و به مدت دو ماه ادامه دارد.

وي با بيان اينكه اين فرصت آخرين مهلت نوسازي خودروهاي سواري شخصي زير مدل 55 است خاطرنشان كرد: دارا بودن پلاك منطقه‌اي ايران و يا گواهي تسجيل راهور ناجا با كد (VIN)، مدل سال 54 شمسي و پايين‌تر يا معادل ميلادي آن، داشتن سند قطعي به نام مالك خودرو فرسوده و يا داراي وكالت بلاعزل از مالك از جمله شرايط ثبت نام اين خودروهاست.

وي افزود: ثبت‌نام تنها از طريق دفاتر مراكز اسقاط سراسر كشور و دفاتر مجاز اين مراكز كه آدرس آن به تفكيك استانها در سايت www.farsoodeh.org و www.nosazinavgan.ir قرار دارد لذا افراد نبايد در مراكزي كه خارج از اين دو سايت معرفي شده نسبت به اقدام به ثبت‌نام كنند.

معاون نوسازي ناوگان ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور با بيان اينكه ظرفيت پذيرش خودرو در اين مرحله 20 هزار خودرو مي‌باشد تصريح كرد: پس از اسقاط خودرو در مراكز اسقاط اطلاعات خودرو اسقاط شده از بانك اطلاعاتي پليس راهور حذف شده و تاييديه آن براي ستاد ارسال مي‌شود بنابراين از زمان ثبت تاييديه پليس راهور در سيستم نوسازي ناوگان حمل و نقل ظرف حداكثر 7 روز مبلغ اسقاط به حساب متقاضيان واريز مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: متقاضيان بتدريج و به صورت سيستمي در ليست فراخوان مركز اسقاط مجاز قرار گرفته و خودرو خود را تحويل مراكز اسقاط خواهند داد.

به گفته وي پس از اسقاط خودرو، متقاضيان با ارائه شماره حساب بانكي و پس از استعلام تاييديه شماره حساب، مبلغ موردنظر را دريافت خواهند كرد.

رجبي تصريح كرد: در اين طرح براي خودروهاي مدل 53 و 54 و معادل ميلادي آن سقف مبلغ پرداختي 9 ميليون ريال، براي خودروهاي مدل 52 پايين‌تر و معادل ميلادي آن 8 ميليون ريال و همچنين براي خودروهاي كمتر از 4 سيلندر مانند ژيان، 5 ميليون ريال تعيين شده است.

وي تاكيد كرد: ثبت‌نام در اين طرح رايگان است و مراكز اسقاط حق دريافت هيچگونه وجهي را ندارند.

طرح جايگزيني دو هزار دستگاه ميني بوس فرسوده برون‌شهري

معاون نوسازي ناوگان ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور داشتن پلاك منطقه‌اي ايران و پلاك (ع)، ميني‌بوس‌هاي با عمر 25 سال و بالاتر (مدل 65 و پايين‌تر) را از شرايط ثبت‌نام در طرح جايگزيني ميني‌بوس‌هاي فرسوده عنوان كرد و گفت: برابر آيين‌نامه‌هاي مصوب شرط پذيرش خودرو در اين مراكز استفاده از تسهيلات جايگزين خودرو و ورود خودرو با موتور روشن به مركز اسقاط است.

وي ادامه داد: برابر مقررات هر متقاضي فقط يكبار حق استفاده از تسهيلات جايگزين ميني‌بوس‌هاي فرسوده را دارد لذا متقاضيان نبايد پيش از اين از تسهيلات جايگزين خودروهاي فرسوده استفاده كرده باشند.

به گفته رجبي شرايط تسهيلات برابر شيوه‌نامه اجرايي بوده و در حال حاضر 200 ميليون ريال وام با بازپرداخت 5 ساله و نرخ سود 14 درصد توسط بانك صادرات ايران پرداخت مي‌شود.

به گفته معاون نوسازي ناوگان حمل و نقل ومديريت ستاد سوخت كشور، سازمان راهداي و حمل و نقل جاده‌اي به ازاي هر دستگاه ميني‌بوس فرسوده مبلغي معادل 80 ميليون ريال را به عنوان كمك بلاعوض پرداخت مي‌كند.

جايگزيني 13 و تحويل هزار تاكسي فرسوده از زمان اجراي طرح نوسازي تاكسي‌ها

به گزارش ايسنا، وي در بخش ديگري از اين نشست با اشاره به نوسازي تاكسي‌ها نيز گفت: طرح ضربتي نوسازي تاكسي‌هاي فرسوده كه از 10 ارديبهشت ماه سالجاري آغاز شده با اقداماتي كه طي اين مدت صورت گرفته، زمان اقساط تاكسي‌ها از 30 روز به 10 روز كاهش يافته است.

وي گفت: تا كنون 35 هزار ثبت‌نام براي نوسازي تاكسي‌ها انجام شده كه از اين تعداد 13هزار خودرو جديد جايگزين و تحويل متقاضيان شده است.

به گفته رجبي بر اساس آمار شمار تاكسي‌هاي بالاي 10 سال عمر، 56 هزار دستگاه است كه از اين تعداد 35 هزار دستگاه تا كنون در طرح نوسازي تاكسي‌ها ثبت‌نام كرده‌اند.

وي تاكيد كرد: ستاد حمل و نقل و مديريت سوخت كشور آمادگي دارد تا تمامي تاكسي‌هاي فرسوده را امسال نوسازي كند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار