بازدید 7060

پاسخ سردار وحيدي به ادعاهاي وزير دفاع آمريكا

سردار احمد وحيدي بعدازظهر سه شنبه در مراسم اختتاميه اولين همايش نيروي دريايي راهبردي كه در محل دانشگاه جنگ برگزار شد، ادعاي اخير ' لئو پانه تا' وزير جديد دفاع آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران مبني بر ارسال سلاح به شبه نظاميان عراق را نوعي فرافكني دانست و گفت: هژموني آمريكا در منطقه از هم پاشيده و اظهارات وزير دفاع اين كشور عليه ايران نيز ناشي از ضربات اين شكست سياسي است.
کد خبر: ۱۷۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۲ 13 July 2011
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با اشاره به تحولات نيم قرن اخير به ويژه پس از پيروزي انقلاب اسلامي تاكيد كرد نظام‌هاي امنيتي متاثر از آمريكا در منطقه شكست خورده و فاقد كارآيي است.

به گزارش ايسنا، سردار احمد وحيدي بعدازظهر سه شنبه در مراسم اختتاميه اولين همايش نيروي دريايي راهبردي كه در محل دانشگاه جنگ برگزار شد، ادعاي اخير ' لئو پانه تا' وزير جديد دفاع آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران مبني بر ارسال سلاح به شبه نظاميان عراق را نوعي فرافكني دانست و گفت: هژموني آمريكا در منطقه از هم پاشيده و اظهارات وزير دفاع اين كشور عليه ايران نيز ناشي از ضربات اين شكست سياسي است.

وي خواستار مفهوم‌سازي در رابطه با نيروي دريايي راهبردي بعد از دستور مقام معظم رهبري شد و افزود: مسئله‌اي كه توسط مقام معظم رهبري تحت عنوان نيروي دريايي راهبردي بيان شد مبناي حركتي جديد و نقطه عطفي در تاريخ نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي و كشور است كه آثار و بركات آن محدود به نيروي دريايي نمي‌شود.

وحيدي با بيان اينكه حوزه امنيتي، يكي از حوزه‌هاي نيروي دريايي راهبردي است، اظهار كرد: بعد از خروج نيروهاي استعمارگر انگليس از منطقه و شكست نظام‌هاي امنيتي متاثر از آمريكا بعد از انقلاب اسلامي و فقدان كارآيي نظام امنيتي شوراي همكاري خليج فارس كه بعد از اشغال كويت برهمگان آشكار شد، نياز به ايجاد يك نظام امنيتي جديد احساس مي‌شود.

وي با بيان اين‌كه هم اكنون حدود 40 درصد از نفت دنيا از منطقه خليج فارس تامين مي‌شود و اين ميزان در آينده تا 60 درصد افزايش خواهد يافت، گفت: آمريكا نتوانسته است نظام امينتي پايداري را در منطقه خليج فارس ايجاد كند و حضور شناورهاي زياد نيز در منطقه به صورت دائم و مداوم امكان پذير نيست.

وزير دفاع با تاكيد بر اينكه هر بحراني در منطقه خليج فارس تبديل به بحران فرامنطقه‌يي خواهد شد، گفت: خليج فارس قلب دنيا و يكي از عرصه‌هاي قدرت دريايي ما بوده و نقطه كانوني در شكل دادن به نظام امنيتي منطقه است.

وحيدي تلاش‌هاي آمريكا براي فاصله انداختن بين كشورهاي منطقه را نيز در راستاي جلوگيري ايجاد نظام امنيتي بومي در منطقه ذكر كرد و گفت: البته اين تلاس‌ها ناشي از تحليل‌هاي نادرست آن‌هاست و راه بجايي نخواهد برد.

وزير دفاع نظام امنيتي درياي سرخ، اقيانوس هند و درياي مديترانه را براي ايران مهم توصيف كرد و افزود: درياي سرخ بخشي از محيط پيراموني امنيتي ايران محسوب مي‌شود و حضور نيروهاي ايراني در اين منطقه نيز ناشي از اين موضوع است.

وي تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران با حضور در درياي سرخ گام بلندي را برداشته كه به مفهوم آغازين گام‌هاي ما در شكل دادن به نظام امنيتي در منطقه است.

وي اقيانوس هند را حوزه رقابت آتي ميان قدرت‌هاي نوظهور خواند و افزود: نيروي دريايي راهبردي مي‌تواند در شكل دهي نظام امنيتي در شرق نيز نقش داشته باشد.

وزير دفاع با اشاره به سير تمدن ساز نيروي دريايي در ايران گفت: اقدامات صورت گرفته پيش از انقلاب اسلامي براي تامين نيازهاي آمريكا در منطقه بود.

سردار وحيدي با بيان اينكه نيروي دريايي مستقل ايران بعد از انقلاب تشكيل شد، خاطرنشان كرد: ما تجربه دفاع در برابر تهديدهاي آمريكا در منطقه خليج فارس را داريم و آنها به خوبي به قدرت دريايي ما آگاهند.

وي با تاكيد بر اينكه قدرت دريايي ايران در مراحل تكاملي قرار دارد، تصريح كرد: امروز وارد فاز جديدي از قدرت شده‌ايم كه همراه خود مدنيت ايجاد مي‌كند.

وزير دفاع به اقدامات صورت گرفته براي حضور فعالتر نيروي دريايي ايران در درياي عمان اشاره كرد و گفت: ما بايد بتوانيم از اين قدرت به عنوان پشتوانه‌اي قوي براي پيشبرد كشور استفاده كنيم.

وحيدي خاطرنشان كرد: در پس واژه نيروي دريايي راهبردي، دريايي از دانش و فناوري قرار دارد كه حتي رشته‌هاي هوا فضا و به خدمت گرفتن ماهواره‌ها را نيز دربر مي‌گيرد.

وي با بيان اينكه بنا بر حقوق بين الملل نيروي دريايي مي‌تواند در همه آب‌هاي آزاد دنيا تردد كند، اظهار كرد: دفاع از منافع ملي فراتر از مرزها، مسئله بسيار مهمي است كه تحقق آن در گرو داشتن نيروي دريايي راهبردي است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها