بازدید 27622

گزش «دراكولا» را جدي بگيريد

گزش حشرات در فصل تابستان به ويژه هنگام مسافرت و اقامت در مناطق روستايي اجتناب‌ناپذير است. قرمزي، تورم و درد در محل گزش از جمله علائم آن است كه مي‌توان با استفاده از كمپرس سرد اثرات اين نوع گزش‌ها را التيام بخشيد البته اگر افراد علاوه بر اين علائم دچار عفونت‌هاي ثانويه شوند بايد به پزشك مراجعه كنند و در صورت نياز زير نظر او به مصرف آنتي‌بيوتيك بپردازند.
کد خبر: ۱۷۶۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۵ 13 July 2011
يك فوق تخصص بيماري‌هاي عفوني با هشدار نسبت به گزش حشره «دراكولا» كه اغلب در مناطق شمالي مشاهده مي‌شوند، گفت: اين زخم‌ها با تورم، خون‌مردگي و قرمزي همراه هستند بنابراين در صورت گزيدگي بايد به پزشك مراجعه كرد.

به نوشته تهران امروز، دكتر مسعود مرداني، افزود: افردي كه به شمال كشور و مناطق ساحلي سفر مي‌كنند ممكن است مواجه با گزش حشره‌اي به نام «دراكولا» شوند كه باعث ابتلاي افراد به حساسيت‌، عفونت‌هاي ثانويه و ايجاد زخم در اندام‌ها و تنه آنها ‌شود. در اين شرايط لازم است مسافران به پزشك مراجعه كنند.

وي درباره گزش حشرات در تابستان اظهار كرد: گزش حشرات در فصل تابستان به ويژه هنگام مسافرت و اقامت در مناطق روستايي اجتناب‌ناپذير است. قرمزي، تورم و درد در محل گزش از جمله علائم آن است كه مي‌توان با استفاده از كمپرس سرد اثرات اين نوع گزش‌ها را التيام بخشيد البته اگر افراد علاوه بر اين علائم دچار عفونت‌هاي ثانويه شوند بايد به پزشك مراجعه كنند و در صورت نياز زير نظر او به مصرف آنتي‌بيوتيك بپردازند.

اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با بيان اينكه برخي از پشه‌ها عامل ابتلا به برخي از بيماري‌ها هستند، اظهار كرد: پشه آنوفل باعث ابتلا به بيماري مالاريا مي‌شود. مالاريا يكي از بيماري‌هاي شناخته شده در جهان است كه در استان‌هاي سيستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبي و كرمان به عنوان استان‌هاي پرخطر ديده مي‌شود.

وي افزود: پشه آئدس عامل ايجاد تب دانگ است. اين بيماري قبلا در كشور وجود نداشت ولي در سال‌هاي اخير به علت مسافرت ايرانيان به كشورهاي جنوب شرق آسيا مانند تايلند و مالزي، مواردي از ابتلا به اين بيماري در ايران نيز ديده شده است.

مرداني در پايان گفت: افراد پس از گزش آنوفل و آئدس دچار علائمي مانند عوارض آلرژي و عفونت‌هاي ثانويه مي‌شوند و لازم است كه براي درمان به پزشك مراجعه كنند تا پزشكان متناسب با بيماري‌هاي آنان داروهاي خاص مالاريا و تب‌ دانگ را برايشان تجويز كنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی