بازدید 2878

اقتصاد چاوز ونزوئلا را دوقطبي كرده است

هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا در مصاحبه ای تلفنی تصریح کرد به تلاشهایش برای حرکت در مسیر سوسیالیسم سرعت خواهد داد.
کد خبر: ۱۷۶۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۰ 13 July 2011
سیاستهای اقتصادی هوگو چاوز سبب دوقطبی شدن جامعه ونزوئلا شده است.
 
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا در مصاحبه ای تلفنی تصریح کرد به تلاشهایش برای حرکت در مسیر سوسیالیسم سرعت خواهد داد.

چاوز دو روز پیش بعد از انجام عمل جراحی در کوبا به کشورش بازگشت.

چاوز برای برداشتن یک غده سرطانی در کوبا بستری شده بود.

چاوز در چند روز گذشته بارها در رسانه ها خودنمایی کرده است تا از این طریق به مخالفان سیاسی اش نشان بدهد نه تنها نمی خواهد از قدرت کناره گیری کند بلکه به دنبال ان است که در انتخابات ریاست جمهوری سال اینده نیز به پیروزی مجدد برسد.

سوال مطرح این است که هوگو چاوز برای حیات سیاسی و اقتصادی ونزوئلا تا چه اندازه حائز اهمیت است.

در کاراکاس،پایتخت ونزوئلا تصاویر هوگو چاوز همه جا دیده می شود یعنی به هرطرف که نگاه کنید تصاویری از چاوز به چشم می خورد .

چاوز در ونزوئلا در کانون همه بحثهای سیاسی قرار دارد.

سفر چاوز به ونزوئلا برای انجام عمل جراحی و بازگشت او به کشورش سبب شده است پرسشهایی درباره قدرت سیاسی چاوز مطرح شود.

به گفته لوئیس ویسنته لئون ، کارشناس ونزوئلایی، مردم ونزوئلا هوگو چاوز را بخاطر دیدگاههای عقیدتی اش دوست ندارند بلکه بدان علت به او علاقه دارند که منابع مالی دولتی را برای مردم هزینه می کند و با انها به صورت مستقیم به گفتگو می پردازد و درواقع نوعی ارتباط قوی میان چاوز و مردم ونزوئلا وجود دارد.

در مناطق فقیرنشین ونزوئلا، هوگو چاوز پایگاه قدرت زیادی دارد زیرا وی به اجرای برنامه هایی از قبیل توزیع مواد غذایی یارانه ای مبادرت کرده است.

اما برخی از تجار و بازرگانان ونزوئلا تاکید می کنند هوگو چاوز با سیاستهای سوسیالیستی اش نمی تواند مشکلات عمده اقتصادی کشور را در قرن بیست و یکم حل کند.

به گفته پدرو پالما، از اعضای فرهنگستان ملی علوم اقتصادی ونزوئلا، میزان درامد کارگران ونزوئلا و قدرت خرید انها به شدت کاهش یافته و سرمایه گذاری خارجی در ونزوئلا نیز بخاطر سیاستهای بسیار تند و خصمانه هوگو چاوز در عرصه اقتصادی بسیار افول پیدا کرده است.

مخالفان هوگو چاوز خواهان ان هستند که به این مسائل رسیدگی شود.

انها بیماری هوگو چاوز را فرصتی سیاسی برای خودشان می دانند تا از ان برای اهداف خودشان بهره برداری کنند.

مخالفان هوگو چاوز ، او را فردی خودکامه می دانند و می خواهند با برنامه هایی که دارند از طریق انتخابات، هوگو چاوز را از صحنه بیرون برانند.

سوال اساسی مطرح درباره انتخابات ریاست جمهوری سال اینده در ونزوئلا این است که ایا وضع جسمانی هوگو چاوز بر تصمیم و عزم او برای نامزدی انتخابات سال دو هزار و دوازده تاثیر خواهد گذاشت؟ سوال دیگر ان است که ایا مخالفان در ونزوئلا قادر خواهند بود در اطراف یک رهبر واحد برای مخالفت با چاوز جمع شوند یا خیر.

باید توجه داشت که هنوز هم هوگو چاوز محبوبیت زیادی در میان افکار عمومی ونزوئلا دارد بطوریکه پنجاه درصد مردم این کشور امریکای لاتین، چاوز را دوست دارند و معتقدند وی در انتخابات سال اینده به پیروزی خواهد رسید.

باانکه هوگو چاوز توانسته است سطح فقر را در ونزوئلا پایین بیاورد، مخالفان او می گویند او نتوانسته است مشکلات اصلی کشور را حل کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار