بازدید 16095

با 12 میلیون بدون نوبت حاجی شوید!

به نظر می‌رسد آگهی‌های تقاضای خرید فیش‌های حج و بازار سیاهی که در این زمینه وجود دارد، دلیل اصلی قیمت‌های گرافی است که در مورد فیش‌های حج وجود دارد و این بازار را به اسبابی برای دلالی توسط عده‌ای خاص بدل کرده است.
کد خبر: ۱۷۶۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۷ 13 July 2011
در سال نود در محضر امامان بقیع(ع) باشید! با تهیه فیش به سرزمین وحی سفر کنید! قابل توجه مشتاقان تشرف، حج خرید و فروش فیش حج عمره و واجب!

به گزارش برنا این ها گوشه‌ای از آگهی‌هایی است که این روزها در سطح شهر پخش می شوند و حتی در سایت‌های اینترنتی هم تبلیغ می شوند. این که خرید و فروش حج تا چه حد قانونی است مورد بحث نیست بلکه مساله این‌جا است که چطور می تواند به این آگهی ها اعتماد کرد!نکته جالب این‌جا است که هر کدام از این آگهی ها قوانین و البته قیمت‌های خاص خودشان را دارند.

در مورد قیمت کنار می آییم!

روحی زن جوانی است که به قول خودش چون توانایی رفتن به حج را ندارد و فرد مناسبی هم در فامیلشان نیست که به جای او مشرف شود تصمیم به فروش فیش گرفته است.

از قیمت که سوال می‌کنی می‌گوید: فیش حج واجب برای امسال است و 12 میلیون قیمت گذاشتم اما تا 11 میلیون هم می توانم کنار بیایم اگر واقعا مشتری باشید!از شرایط انتقالش که می‌پرسی می‌گوید: باید حتما فرد بالای 55 سال سن داشته باشد وگرنه امکان ندارد.

با هر شرایطی انتقال می‌دهیم!

"اصغرپور" مسوول فروش یکی از این موسسات است که درباره خرید و فروش حج عمره می‌گوید: انتقال فیش حج عمره شرایط خاصی ندارد و بین 2میلیون و 700 هزار تومان تا 3میلیون و 100 هزار تومان قیمت دارد و هر کدام بین 700 تا 330 هزار تومان هم ودیعه دارد.

از شرایط انتقال که می‌پرسی می‌گوید: حج عمره شرایط خاصی ندارد و از لحظه ای که فیش را تحویل گرفتید، می‌توانید کارهای اعزام‌تان را انجام دهید چون فیش‌ها برای بانک ملی است و محدودیت زمان ندارد.

فیش‌ها چون برای بار اول منتقل می‌شوند هیچ مشکلی ندارند و کار انتقال هم در محضر انجام می‌شود و مدارک در سایت حج و زیارت ثبت می‌‌شود اما کار اعزام و انتخاب کاروان به عهده خودتان است.

درباره قیمت‌های حج واجب هم می‌گوید: حج تمتع برای افراد بالای 55 سال 5/9 میلیون تومان و برای افراد زیر 55 سال 5/11 میلیون تومان است و این اختلاف قیمت هم به این دلیل است که سازمان حج برای افراد زیر 55 سال بیشتر سخت می‌گیرد!

بااین حال برای اینکه مشتری را از کارش مطمئن کند می‌گوید: راه‌های دیگری هم دارد مثل این که یک گواهی تهیه کنیم که مثلا فرد بالای 55 سال نمی‌تواند کارهای خودش را انجام بدهد و نیاز به همراه دارد. ما سعی می‌کنیم گواهی را تهیه کنیم که کار راحت‌تر شود.

برای افراد زیر 55 سال فیش نداریم؛ لطفا سوال نفرمایید!

اما این گار انتقال فیش حج در همین موسسات هم قانون خاصی ندارد چرا که برخی از موسسات از انتقال فیش تمتع برای حج امسال به افراد زیر 55 سال خودداری می‌کنند. مسوول یکی از این موسسات در این باره می‌گوید: فیش حج تمتع برای امسال 7میلیون است اما شرایط سنی دارد و فقط در صورتی می‌توانیم برای فرد زیر 55 سال فیش صادر کنیم که فرد نیاز به همراه داشته باشد.اما فیش حج عمره انگار تابع هیج شرایطی نیست و معمولا حدود 5/2 میلیون تومان است.

فیش حج برای همه افراد و همه شرایط موجود است!

با کمی پرس‌و جو می‌فهمی که انگار آن‌هایی که بیشتر به قوانین سازمان حج واردند می‌توانند برای هر شرایطی فیش تهیه کنند. این را موسوی مسوول یکی از این موسسات می‌گوید و تاکید می‌کند کار انتقال در محضر انجام می‌شود و هیچ محدودیتی هم ندارد.از قیمت‌ها که می‌پرسی می‌گوید: تمتع برای امسال برای افراد بالای 55 سال 9 میلیون و برای افراد زیر 55 سال 11 میلیون است و هیچ مشکلی در انتقال وجود ندارد.

به نظر می‌رسد آگهی‌های تقاضای خرید فیش‌های حج و بازار سیاهی که در این زمینه وجود دارد، دلیل اصلی قیمت‌های گرافی است که در مورد فیش‌های حج وجود دارد و این بازار را به اسبابی برای دلالی توسط عده‌ای خاص بدل کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
کعبه یک سنگ نشانی است که ره گم نشود/ حاجی احرام دگر بند، ببین یار کجاست...........
دیگه هیچی تو این مملکت عجیب نیست.شما تعجب کردید مگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ديدي مكه هم براي پولدارهاست
آیا این حج مقبول احدیت است؟
کسی که حجی که حقش و نوبتش نیست و حج او را نطلبیده ولی چون پول حرام زیاد دارد باید حق دیگران را بخرد
آیا در قیامت از این حاجی سوالی نمی شود؟
متاسفانه پدر و مادر من جز همین دسته هستند....طبق باورهایشان باید هر سال به مکه و مدینه بروند وقتی هم برمیگردند مدعی هستند اقا رسول الله به ان ها نظر داشته...سال هاست که مادر من هر زمان که اراده میکند به اطراف ساختمان حج وزیارت مشهد می رود و با چندین میلیون فیش حج را فروشندگان خریداری میکند..بارها به این کارشان اعتراض کردم میگویند:مردم پولشان را خرج سرزمین های کفر میکنند و به ترکیه و تایلند می روند مال پول خود را در راه زیارت رسول الله خرج میکنیم!!!!
به به !!
زيارت قبول ! ! !
بنده مجتهد نیستم ولی عقلم می رسد که اینگونه خرید فروشها برای یک عمل عبادی هیچ گونه ثوابی برای طرفین معامله ندارد و وظیفه مجتهدین است که مقلدین خود را منع کنند
پدرم چند سال پیش مرحوم شد و همان سال به صورت نیابتی حج ایشان انجام شد. امسال نوبت حج تمتع ایشان رسیده بود که طبیعتاً سراغ همین واسطه ها رفتیم. جالب آنجا بود که قیمت خرید فیش حدود 3 میلیون تومان عنوان شد در حالی که قیمت فروش در توسط همین واسطه ها حدود 12-11 میلیون بود. به نظر می رسد منع قانونی انتقال فیش حج بازار پر سودتری را برای این واسطه ها فراهم کرده است. لطفاً مسولین پیگیری کنند و مردم را هم در جریان بگذارند.
خدا کند دشمنان ما این خبر را نخوانند که فیش مکه هم در این مملکت خرید و فروش می شود .
کسی که بخواد با پول دزدی مکه معزمه مشرف شود 12 میلیون که نباشه 120 میلیون باشه براش فرقی ندارد
چهار سال پیش مقیم امارات بودم؛ سه هفته قبل از زمان حج تمتع دوستی تلفن کرد که همت کن امسال بروی حج؛ با سه ملیون بدون کلک و دنگ و فنگ با یک کاروان ایرانی از دبی عازم شدم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر