بازدید 2107

جلسه ویژه کمیسیون امنیت ملی در تعطیلات مجلس

کد خبر: ۱۷۶۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۷ 12 July 2011
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تشکیل جلسه این کمیسیون برای بررسی تحولات جدید مصر خبر داد.

به گزارش مهر، صبح امروز سه شنبه با وجود تعطیلی مجلس برای سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه، با توجه به حساسیت دور جدید تحولات منطقه بویژه مصر، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به ریاست اسماعیل کوثری نایب رئیس کمیسیون تشکیل جلسه داد.

پرویز سروری عضو این کمیسیون درباره دستور کار این جلسه گفت: در این جلسه امیر عبداللهیان مدیر کل خاورمیانه و خلیج فارس وزارت امورخارجه گزارش مبسوطی از تحولات منطقه به اعضای کمیسیون ارائه داد سپس نمایندگان سئوالات خود را مطرح کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وضع استانداردها و معیارهای دوگانه در ارتباط با کشورهای منطقه از جانب آمریکا، غرب، سازمانها و نهادهای بین المللی موجی از بی اعتمادی جامعه بین المللی نسبت به سیاست های آمریکا، غرب  را بوجود آورده است، مواضع کشورهای مذکور در رابطه با بحرین، لیبی و یمن گویای حقیقت تلخ تبعیض در سیاست های منطقه ای غرب و آمریکاست.

 رئیس کمیته امنیت داخلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  با تاکید بر اینکه در مصر مطالبه مردم برگزاری انتخابات در زمانبندی صورت گرفته است، تصریح کرد:  تاخیر در تحقق مطالبات جوانان وبرخورد فرسایشی با معارضین در راستای سیاستهای رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آنان عامل ایجاد تنش مجدد در مصر است لذا محاکمه و برخورد قاطع با سردمداران جنایت علیه مردم مصر می تواند به کاهش تنش در مصر منجر شود.

وی با تاکید بر اینکه در بحرین نیز باید منتظر اقدامات عملی آل خلیفه در تامین مطالبات جدی مردم بود، افزود: آزادی زندانیان سیاسی، خروج نیروهای بیگانه بویژه آل سعود از بحرین، رفع تبعیض از مردم بحرین بطور عملی و تحقق مطالبات مردم می تواند در تلطیف فضای سیاسی بحرین موثر باشد.

وی تاکید کرد: آمریکا و غرب نباید از سازمانها و نهادهای بین المللی و حقوق بشری در رابطه با تحولات منطقه خصوصا کشور سوریه استفاده ابزاری کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان