بازدید 1758

تقدیم پیام لاریجانی به رئیس مجلس سنای مالزی

کد خبر: ۱۷۶۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۱ 12 July 2011
رئیس مجلس سنای مالزی در دیدار رئیس بین المجالس و رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که ایران کشوری پیشرو در احقاق حقوق مردم فلسطین است.

به گزارش مهر، در این دیدار که در فضائی صمیمی و با حضور تعدادی از نمایندگان قومیت ها و مذاهب مختلف در مجلس سنای مالزی برگزارشد، دو طرف در رابطه با موضوعات  مورد علاقه دو کشورگفتگو کردند.

در این دیدار که محمد مهدی زاهدی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت، طرفین آخرین تحولات دو جانبه، منطقه ای و بین الملل را مورد بحث و بررسی قرار داده و بر لزوم تقویت و گسترش روابط پارلمانی بین دو کشور تاکید کردند.

فلاحت پیشه با تقدیم پیام کتبی ‌رئیس مجلس شورای اسلامی ‌به تشریح ساختار،‌ وظائف و جایگاه مجلس در حوزه قانون گذاری و سیاست خارجی در جمهوری اسلامی ایران با مشارکت نمایندگان همه اقوام، ‌نژادها و مذاهب مختلف مردم در مجلس شورای اسلامی پرداخت.

وی افزود: اخیرا یکصدمین سالگرد دمکراسی و پارلمان در ایران را جشن گرفتیم و از این جهت ایران باسابقه ترین کشور دارای دمکراسی و پارلمان در منطقه خاورمیانه محسوب می گردد.

رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با تشریح آخرین تحولات خاورمیانه و شمال افریقا ،‌ بر ضرورت هر چه بیشتر وحدت بین کشورهای اسلامی و جهان اسلام تاکید و خواستار ایستادگی جهان اسلام در مقابل وحشی گریها و جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه مردم مظلوم فلسطین شد.

وی با اشاره به تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه جهت احقاق حق مردم مظلوم فلسطین به تشریح تصویب قانون حمایت از مردم فلسطین در مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت :‌ بر اساس این قانون تا کنون ۴ اجلاس بین المللی با شرکت چهره های برجسته جهان اسلام و بین الملل از جمله روسای مجالس برای تببین راهبرد دفاع از حقوق مردم فلسطین با موفقیت برگزار شده و انتظار می رود پنجمین کنفرانس بین المللی فلسطین نیز در سطح مقامات بلندپایه و رهبران دولتها و مجالس کشورهای اسلامی و جهان در تهران به زودی برگزار گردد.

فلاحت پیشه در ادامه با اشاره به مبارزات دولت و مردم مسلمان مالزی علیه رژیم اشغالگر قدس و کمکهای این کشور به مردم مظلوم فلسطین از اوجانگ برای شرکت دراین کنفرانس دعوت کرد.

رئیس مجلس سنای مالزی نیز ضمن ابراز خوشحالی از این دیدار و دریافت پیام لاریجانی به روابط خوب بین دو کشور مالزی و جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و بر لزوم افزایش تلاشها برای گسترش این روابط تاکید نمود.

"ابوظاهر اوجانگ" با اشاره به سابقه مبارزاتی مردم مالزی علیه رژیم اشغالگر قدس و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به ویژه در ارسال کمکهای اولیه و بشردوستانه به مردم تحت محاصره غزه، بر لزوم تقویت وحدت بیشتر در جهان اسلام به ویژه مقابله با زورگوئی و جنایتهای رژیم اشغالگر قدس تاکید کرد.

وی افزود: رهبریت ، ‌دولت و مردم مالزی با هرگونه اعمال خشونت و سیاستهای استعماری به ویژه علیه مردم مظلوم فلسطین مخالف بوده و در هر حرکت و فعالیتی که منجر به آزادی مردم فلسطین از درد و محنت به ویژه سرکوبگریهای رژیم اشغالگر قدس باشد،‌ حمایت می نماید.

رئیس مجلس سنای مالزی همچنین با استقبال از سفر به تهران، ابراز امیدواری کرد بتواند در آینده ای نزدیک به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده وموجب تقویت روابط دو کشور به ویژه روابط پارلمانی بین دو کشور گردد.

وی کنفرانس بین المللی فلسطین را فرصتی مغتنم برای انعکاس صدای واحد جهان اسلام در حمایت از مردم فلسطین خواند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر