بازدید 2045

دولت اجازه افزایش قیمت بنزین را ندارد

کد خبر: ۱۷۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۹ 12 July 2011
سخنگوی کمیسیون انرژی شایعه افزایش قیمت مجدد بنزین را فرافکنی برخی افراد سودجود خواند و گفت: با توجه به افزایش قیمت حامل‌های انرژی خصوصا بنزین، دولت اجازه افزایش مجدد قیمت ها را ندارد.
   

به گزارش شبکه خبر، سید عماد حسینی، تصریح کرد: افزایش قیمت بنزین سهمیه ای از لیتری 400 تومان به لیتری 700 تومان و از 700 تومان به 1100 تومان، شایعه پراکنی افرادی است که به دنبال متشنج کردن فضای جامعه هستند و از این موضوع سود می‌برند.

سخنگوی کمیسیون انرژی همچنين اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت حامل‌های انرژی خصوصا بنزین، دولت اجازه افزایش مجدد قیمت بنزین در امسال را ندارد، و مطرح کردن این موضوع، در شرايط كنوني دامن زدن به مشکلات و اجرای خواست طراحان مسئله است.


چند روز پيش رییس کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس با اشاره به پیش‌بینی مجلس مبنی بر اینکه دولت نمی‌تواند درآمد 40 هزار میلیاردی حاصل از اصلاح قیمت‌ها داشته باشد، گفت: امسال با 73 و نیم میلیون نفر کسانی که برای گرفتن یارانه ثبت‌نام کردند باید 40 هزار میلیارد تومان فقط به خانوار‌ها داده شود. ولی درآمدی که از اصلاح قیمت‌ها به دست می‌آید 27 هزار میلیارد تومان است. بنابراین یک فاصله وجود دارد بین درآمدی که به دست می‌آید و پرداخت‌‌هایی که فقط به مردم می‌خواهد صورت بگیرد.

غلامرضا مصباحی مقدم افزود: مجلس برای اینکه 40 هزار میلیارد تومان را تامین کند اعلام کرد: 80 درصد درآمد ناشی از اصلاح قیمت‌ها، برای تامین یارانه نقدی اختصاص پیدا کند و معادل 20 درصد آن که 10 هزار میلیارد تومان می‌شود به تولید اختصاص پیدا کند.

وي اظهار داشت: در سه ماه پایانی امسال اگر دولت قیمت برخی از حامل‌های انرژی مانند بنزین را تغییر دهد و بنزین 400 تومان را به 700 تومان برساند و احیانا بنزین 700 تومان را با قیمت 1100 تومان عرضه کند درآمد بیشتری را به دست خواهد آورد و این درآمد بیشتری که دولت کسب می‌کند برای دوبخش هزینه می‌شود؛ یکی تولیدکنندگان و دیگری بخش سلامت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار