بازدید 1790
نماينده مجلس:

نگاه ساير اديان به قم دوخته شده است

کد خبر: ۱۷۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۸ 12 July 2011
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي، گفت: قم قطب فرهنگي جهان اسلام است و ملل اسلامي تدوين انديشه اسلامي را از قم طلب مي‌کنند و حتي نگاه ساير اديان نيز به قم دوخته شده است. اگر قم متناسب با نياز روز حرکت نکند نمي‌تواند در بحبوحه مشکلات فکري، براي شيعه مددرسان باشد.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام‌والمسليمن "علي بنايي"، در مراسم اختتاميه دهمين دوره کلاسهاي آموزش کانون نويسندگان قم، در مجتمع فرهنگي آموزشي "طلوع مهر"، در رابطه با تأسيس اين کانون گفت: در شرايطي که فضاي حاکم بر مطبوعات و فرهنگ کشور فضاي مناسبي نبود و کساني که براي پاسداري از فرهنگ اسلام و انقلاب قلم مي‌زدند بسيار اندک بودند، گروهي از طلاب گرد هم آمدند و توانستند کانون نويسندگان قم را در آن شرايط دشوار پايه‌گذاري كنند و تا به امروز گسترش دهند.

عضو فراکسيون روحانيون مجلس ادامه داد: قم قطب فرهنگي جهان اسلام است و ملل اسلامي تدوين انديشه اسلامي را از قم طلب مي‌کنند و حتي نگاه ساير اديان نيز به قم دوخته شده است. اگر قم متناسب با نياز روز حرکت نکند نمي‌تواند در بحبوحه مشکلات فکري، براي شيعه مددرسان باشد. بنابراين با اين تفکر کانون نويسندگان قم تاسيس شد.

مسئول کانون نويسندگان قم افزود: اين کانون با تربيت افراد فاضل اعم از مرد و زن و طلبه و دانشجو، محلي براي جذب استعدادها و ايجاد زمينه‌هاي تحقيق و نويسندگي در همه زمينه‌ها براي جوانان قمي است.

عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس، با توجه به رسالت قلم و نويسندگي، گفت: آيات و رواياتي که راجع به نويسندگي و کتابت داريم نشان مي‌دهد قلم داراي ارزش است چون مورد قسم خداوند واقع شده و سوره‌اي در قرآن به اين نام آمده است. يعني سطر سطري که يک نويسنده متعهد در راه خدا مي‌نويسد مورد سوگند حق تعالي واقع مي‌شود.

نماينده مردم قم ادامه داد: در آيه «ن والقلم»، «ن» به معناي دوات است و شرف قلم به سطرش است يعني قلم ارزش قسم خوردن دارد که به نگارش درآيد والا اگر ننويسد بي‌ارزش است.

وي با اشاره به حديثي از پيامبر(ص) که مي‌فرمايد، «مداد العلما افضل من دماء شهدا»، اظهار داشت: ارزش انسان به قلم اوست نه نطق او، چون حيوانات هم نطق دارند.

حجت‌الاسلام بنايي خاطرنشان کرد: تا به حال نزديک به يك‌هزار نفر در کلاسهاي علمي کانون و در سطوح مختلف شرکت کرده‌اند و هم اکنون علاوه بر ايران در ساير کشورهاي اسلامي نيز داراي نشرياتي هستند که اين نشريات براي حوزه خودشان بسيار جذاب و گيراست.

وي با اشاره به حديث «منه يفيض العلم إلي ساير البلدان» گفت: علم از قم به تمامي نقاط جهان گسترش مي‌يابد و يکي از راههاي گسترش علم از قم، نويسندگي و رسالت قلم است.

بنايي ادامه داد: کانون نويسندگان بايد به عنوان يک الگو براي قم تعريف شود و کتابها و مقالاتي که از قم عرضه مي‌شود نسبت به ساير حوزه‌ها برتري داشته باشد و انتظار داريم هنرجويان گرامي براي اين امر راهکار ارائه دهند.

نماينده قم در مجلس، فعاليت کانون در برگزاري کنگره "محدث قمي" را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: کتابهايي که براي نخستين بار از محدث قمي به چاپ رسيد مورد استفاده بسياري از طلاب و محققان کشور قرار گرفته است.

وي خاطرنشان کرد: در زمينه فيلمنامه‌نويسي در رابطه با شخصيت والاي محدث قمي کارهايي صورت گرفته و از همه علاقه‌مندان به اين عرصه دعوت مي‌شود در اين زمينه با کانون نويسندگان قم همکاري کنند.

عضو فراکسيون روحانيون مجلس، به تجليل از ساير بزرگان دين اسلام اشاره کرد و افزود: از ماهها قبل ويرايش و چاپ آثار "ميرزاي قمي" در برنامه کاري کانون نويسندگان قم قرار گرفته است و اتمام آن با سرعت بيشتري به انجام خواهد رسيد.

بر پايه اين گزارش، در پايان از هنرجويان برتر دهمين دوره کلاسهاي کانون نويسندگان قم، با اهداء لوح يادبود تقدير به عمل آمد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر