بازدید 15068

احمدی نژاد: خروج نخبگان هیچ منعی ندارد

احمدي‌نژاد با اشاره به گزارش ارائه شده درباره كاهش خروج نخبگان از كشور اظهارداشت: هيچ منعي براي سفر نخبگان به خارج از كشور وجود ندارد، چراكه آنها بايد با محيط و علم روز دنيا آشنا شوند، اما بايد در داخل كشور مسير برگشت براي آنها به صورتي صحيح و درست تعريف، و به گونه‌اي عمل شود كه روند رو به كاهش خروج نخبگان بدون بازگشت به كشور به صفر برسد.
کد خبر: ۱۷۶۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۷ 12 July 2011
رييس جمهور فعاليت‌هاي بنياد ملي نخبگان را ارزشمند و ماندگار دانست و بر ضرورت تقويت روحيه و نگاه آرماني، انقلابي و اسلامي در وجود نخبگان تاكيد كرد.

به گزارش ايسنا،دكتر محمود احمدي نژاد پيش از ظهر امروز (سه شنبه)در جلسه هيات امناي بنياد ملي نخبگان با بيان اين‌كه بنياد نخبگان نبايد فقط به دنبال انجام اختيارات و وظايف اداري باشد، گفت: نخبه نبايد همانند يك كالا تصور شود؛ چراكه نخبگي موضوعي نيست كه بخواهد ارزشي افزون براي فردي به وجود آورد، بلكه در اين راستا نخبگان بايد تمام توان خود را در اختيار رشد و تعالي جامعه قرار دهند.

رييس جمهور با تاكيد بر اين‌كه در رسيدگي به مسائل نخبگان بايد بستر عمومي جامعه مورد توجه قرار گرفته و به دنبال ريشه يابي مشكلات باشيم، گفت: نوع نگاه، نگرش و نحوه برخورد با نخبگان امروز به عنوان يك چالش در كشور مطرح است، چراكه برخي از نخبگان انتظار دارند براي انجام كاري حتما دولت از آنها حمايت كند، در حالي‌كه از ويژگي‌هاي نخبگي اين است كه فرد نخبه در هر محيطي قرار مي گيرد آن محيط را با روحيه كار، تلاش ، ابتكار و خلاقيت خود تغيير مي‌دهد.

احمدي‌نژاد با اشاره به گزارش ارائه شده درباره كاهش خروج نخبگان از كشور اظهارداشت: هيچ منعي براي سفر نخبگان به خارج از كشور وجود ندارد، چراكه آنها بايد با محيط و علم روز دنيا آشنا شوند، اما بايد در داخل كشور مسير برگشت براي آنها به صورتي صحيح و درست تعريف، و به گونه‌اي عمل شود كه روند رو به كاهش خروج نخبگان بدون بازگشت به كشور به صفر برسد.

رييس جمهور با بيان اين‌كه بخش وسيعي از اساتيدي كه امروز در دانشگاه‌هاي كشور در حال خدمت و آموزش به جوانان هستند، در خارج از كشور تحصيل كرده‌اند، گفت: موضوع رفتن و آمدن نخبگان به خارج از كشور اهميت چنداني ندارد، بلكه آنچه كه بايد مورد توجه قرار گرفته و تقويت شود نگاه آرماني، انقلابي و اسلامي در وجود نخبگان است.

رييس جمهور با بيان اين‌كه دايره نخبگي در كشور بسيار فراتر از برخي چهارچوب‌هاي خاص و محدود است، گفت: نخبگي فقط منحصر به موضوعات علمي ، پژوهشي و دانشگاهي نيست، بلکه تمامي حوزه هاي فرهنگي، هنري، صنعتي و كشاورزي را نيز در برمي‌گيرد.

احمدي نژاد اقدامات صورت گرفته در بنياد ملي نخبگان را از جمله كارهاي ارزشمند و ماندگار دانست و تصريح كرد: بنياد نخبگان با رعايت جهت گيري هاي انقلابي، شرعي و آرماني مي تواند به جايگاهي دست پيدا كند كه فراتر از تحت پوشش قراردادن نخبگان داخل كشور، نخبگان ساير كشورها را نيز تحت پوشش قرار دهد.

در جلسه هيات امناي بنياد ملي نخبگان سلطانخواه ، معاون علمي و فناوري رييس جمهور گزارشي از عملكرد بنياد ملي نخبگان در حوزه هاي سياستگذاري ، برنامه ريزي، شناسايي و مديريت نخبگان ثبت و حمايت از اختراعات ، حمايت از مراكز نخبه پرور و نيز موضوع اشتغال نخبگان و استعدادهاي درخشان حمايت از تعاوني هاي دانش بنيان، برگزاري جشنواره هاي نوآوري و شكوفايي، چگونگي ارتباط با نخبگان و تشكيل شوراي تعامل با حضور نخبگان و ايجاد دفتر هم انديشي نخبگان ارائه كرد.

همچنين در اين جلسه گزارشي از روند اقدامات بنياد ملي نخبگان در تدوين سند راهبردي كشور در امور نخبگان و نيز گزارشي از وضعيت خروج دارندگان مدال‌هاي طلاي المپيادهاي كشوري به خارج از كشور كه نشان دهنده كاهش آمار خروج نخبگان از كشور در سالهاي اخير بود ارائه شد.

در اين جلسه همچنين برخي از آيين نامه ها و اساس نامه هاي داخلي بنياد ملي نخبگان به منظور اعمال اصلاح مورد بررسي قرار گرفت.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار