بازدید 9954

بهينه‌سازي موشك اس 200 در ايران

اسماعيلي با بيان اينكه صفر تا صد اين سيستم طوري بهينه شده كه اصلا شاكله آن با آنچه كه روس‌ها طراحي كرده بودند كاملا فرق مي‌كند، اظهار داشت: البته اين تغييرات مورد تاييد و احسنت سازندگان اين سيستم نيز قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۷۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۷ 12 July 2011
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) با اشاره به بهينه‌سازي تمامي سامانه‌هاي موشك اس 200 توسط متخصصان داخلي، گفت: اين تغييرات مورد تاييد و احسنت سازندگان اين سيستم نيز قرار گرفته است و شايد ما به زودي حتي نام اين سيستم را هم تغيير دهيم.

امير فرزاد اسماعيلي فرمانده قرارگاه پدافندهوايي خاتم‌الانبياء(ص) در گفتگو با فارس، با اشاره به توانمندي‌هاي روزافزون اين قرارگاه در دستيابي به فناوري‌هاي موشكي، به موضوع بهينه‌سازي سامانه موشكي برد بلند اس 200 اشاره كرد و گفت: اين ارتقا و بهينه‌سازي به قدري است كه مي‌توان اعلام كرد ما بزودي حتي نام اين سامانه را هم تغيير خواهيم داد.

اسماعيلي با بيان اينكه صفر تا صد اين سيستم طوري بهينه شده كه اصلا شاكله آن با آنچه كه روس‌ها طراحي كرده بودند كاملا فرق مي‌كند، اظهار داشت: البته اين تغييرات مورد تاييد و احسنت سازندگان اين سيستم نيز قرار گرفته است.

وي با اشاره به اينكه ما امروز به جايي رسيديم كه مي توانيم از اين سامانه پدافندي برد بلند و منحصر به فرد، به شايستگي استفاده كنيم، افزود: استفاده از سامانه‌هاي دفاع هوايي براي ما به مثابه بازي شطرنج است كه 32 مهره داشته و خانه‌هاي هشت در هشت آن هيچ وقت كم و زياد نمي‌شود و اين تدبير بازي‌كننده است كه برنده و بازنده را مشخص مي‌كند.

 مدرن‌ترين رادارهاي ايران در كمين پرنده‌هاي رادارگريز

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) همچنين درخصوص توانمندي‌هاي راداري و كشف پرنده‌هاي رادارگريز، گفت: همين امروز ما سيستم‌هايي داريم كه هواپيماهاي رادار گريز را براحتي مي‌توانيم ثبت و ضبط كرده و مسير و رفتار حركتشان را بخوبي رصد كنيم.

اسماعيلي به رزمايش سال گذشته ارتش اشاره و خاطرنشان كرد: در رزمايش ولايت 89 با اخطار به دو هواپيماي جاسوسي امريكا كه قصد نزديك شدن به مرزهاي كشورمان را داشتند، اين امر را اثبات كرديم.

وي همچنين به موضوع بكارگيري رادارهاي مدرن «آرايه فازي» براي كشف پرنده‌هاي رادارگريز اشاره كرد و افزود: با استفاده از توانمندي دانشگاها و صنعت، ما مي‌توانيم بخوبي از رادارهاي با المان‌هاي آرايه فازي استفاده كنيم كه در اين زمينه به دستاوردهاي خوبي هم رسيده‌ايم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) درخصوص رفع فضاها و نقاط كور كشور نيز تصريح كرد: ما كشور خودمان را بيشتر از هر كسي مي‌شناسيم و اگر در گذشته تنها از رادارهاي ثابت استفاده مي‌شد، اما امروز با استفاده از سامانه‌هاي ديدباني ثابت و متحرك و نيز رادارهاي متحرك، تمامي نقاط كشور را تحت پوشش داريم و البته در اين زمينه تمامي نيروهاي مسلح فعاليت دارند چراكه رهبر معظم انقلاب، پدافند را اولويت اول كشور مي‌دانند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل