بازدید 2255
دلخوش: حذف صفر از پول ملی معاملات اقتصادی را کارآمدتر می‌کند

خداحافظ صفرهای پول ملی

کد خبر: ۱۷۶۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۷ 12 July 2011
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که ایران می‌تواند با فراهم کردن زمینه‌ها و زیرساخت‌های اقتصادی لازم،‌ تجربه موفقی در حذف صفر از پول ملی داشته باشد،‌ گفت: این طرح دولت برای افزایش ارزش پول ملی، دست‌کم معاملات اقتصادی را کارآمدتر می‌کند.

به گزارش خانه ملت، "کاظم دلخوش اباتری" افزود: افزایش نرخ تورم در چند سال اخیر و لزوم تلاش برای کنترل و کاهش آن مهم‌ترین علت تصمیم دولت برای حذف چهار صفر از پول ملی است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این تصمیم امور تجاری و تبادل کالا را تسریع ‌می‌کند و موجب تغییرهای دیگری نیز در ساختار اقتصادی کشورمی شود.

وی با بیان این که تعامل با پول نقد کمتر کار خرید و فروش را برای مردم آسان می کند،‌ تصریح کرد: تجربه ۵۰ کشور در حذف تعدادی از صفرها از پول ملی، تجربه موفقی بوده است و ایران نیز با شرط فراهم کردن زمینه‌های مناسب و متعادل اقتصادی همچون تثبیت نرخ ارز،‌ افزایش نرخ رشد اقتصادی و توسعه تولید در کشور می‌تواند در گروه کشورهای موفق در حذف صفر از پول ملی قرار بگیرد.

دلخوش تأکید کرد: بعید به نظر می‌رسد که حذف صفر از پول ملی تأثیر چشمگیری بر  کنترل نرخ تورم داشته باشد، اما بی‌تردید موجب کارآمدی معاملات اقتصادی خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: ارزش پول ملی در قیاس با پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۷۴ برابر کمتر شده است که با حذف این چهار صفر می‌توان ارزش آن را دوباره افزایش داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان