بازدید 6630

انجام اولين عمل پيوند پاي المثني جهان

به گفته مقامات بهداشت بخش شرقس والنيكا در اسپانيا، اين عمل جراحي كه يك شب كامل به طول انجاميده بر روي انساني انجام شد كه عمري به دليل نامناسب بودن اندام‌هاي مصنوعي بر روي ويلچر مي‌نشست.
کد خبر: ۱۷۶۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۹ 12 July 2011
يك جراح اسپانيايي اخيرا مدعي شده كه توانسته براي اولين بار در جهان، پيوند پاي المثني را بر روي فردي كه پايش در پي يك تصادف از بالاي زانو قطع شده بود، اجرا كند.

به گزارش ايسنا به گفته مقامات بهداشت بخش شرقس والنيكا در اسپانيا، اين عمل جراحي كه يك شب كامل به طول انجاميده بر روي انساني انجام شد كه عمري به دليل نامناسب بودن اندام‌هاي مصنوعي بر روي ويلچر مي‌نشست.

نام بيمار و اهداكنندگان عضو ناشناس باقي مانده، اما مقامات بهداشت قول داده‌اند كه بسته به شرايط سلامت بيمار، اطلاعات بيشتر را بعدها آشكار خواهند كرد.

پدرو كاواداس، پزشك معالج اين بيمار، اظهار كرده كه به حداقل 48 ساعت زمان پيش از ارائه اطلاعات بيشتر نياز دارد.

وزارت بهداشت اسپانيا اين عمل پيوند را در ماه نوامبر مجاز كرده بود.

دكتر كاواداس در ايپانيا به دليل اجراي چند پيوند عضو مبتكرانه شناخته شده‌است.

وي در اكتبر 2008 توانست اولين پيوند دست المثني در اسپانيا و دومين در جهان را انجام دهد و همچنين در اوت 2009 توانست اولين عمل پيوند صورت را اجرايي كند.

معمولا براي افرادي كه پايشان از زير زانو قطع شده ‌از اندام مصنوعي استفاده مي‌كنند. اما در مواردي مانند بيمار مذكور، فرد مجبور است براي هميشه از صندلي چرخدار استفاده كند.

اسپانيا از سال 1989 در پي ايجاد يك شبكه هماهنگ كننده پيوند در تمام بيمارستانهاي خود، به يك پيشگام جهاني در اهداي عضو تبديل شده است. اين هماهنگ كننده‌ها با دقت به نظارت بر بخش‌هاي اورژانس و شناسايي اهداكنندگان بالقوه مي‌پردازند.

آنها در پي مرگ يك بيمار به صحبت با خانواده فرد پرداخته و از آنها براي استفاده از اعضاي بدن متوفي براي پيوند به نيازمندان اجازه مي‌گيرند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست