بازدید 1802

طرح امنیت اخلاقی مستندسازی شود

کد خبر: ۱۷۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۹ 11 July 2011
فرمانده نیروی انتظامی گفت: از اقتضائات حرفه ای بودن پلیس این است که در طرح امنیت اخلاقی بتواند با مستند سازی از برخورد با افراد بی‌گناه جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح دوشنبه در مراسم افتتاح ساختمان جدید فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اظهار داشت: اگرچه هر دولت برحقی در گوشه ای از کره زمین برپا شود مدت طولانی دوام نمی آورد و توسط مستکبران از کار کنار گذاشته خواهد شد این مستکبران هستند که می خواهند حکومت ها را در دست خود نگه دارند.

وی ادامه داد: اگرچه مستضعفان همیشه هوشیار و آگاه هستند اما مقدرات این است که حکومت ها همچنان در دست ظالمان است. اگر بشر در طول زندگی اش صبر و یا مبارزه می کند به امید روز موعود است که عدالت و برابری را حفظ کنند خوشبختانه کنار رفتن تهدیدات و شکوفایی عقل ها از شرایط ظهور است.

احمدی مقدم با بیان فعالیت مجرمان زیرزمینی در عصر حاضر تصریح کرد: مجرمانی وجود دارند که دیده نمی شوند ولی اقدام به ترویج فساد می کنند آنها از طریق مواد مخدر، ترویج بی بند و باری، ترویج مسائل جنسی، شیطان پرستی مردم را از مسیر حق دور می کنند. خوشبختانه در نهاد انسان عدالت خواهی و پاکی وجود دارد. موظفیم زمینه ساز ظهور باشیم چرا که منتظر واقعی کسی است که در وسط میدان تلاش می کند و مقدمات ظهور را فراهم خواهد کرد اگر می خواهیم بسترساز ظهور باشیم باید به سمت قله حرکت کنیم چرا که یکی از پیش شرط های ظهور آمادگی جامعه است.

وی پلیس را سرباز امام زمان و زمینه ساز ظهور دانست و تصریح کرد: پلیس که در جامعه به دنبال مبارزه با جرم و فساد است و مخلصانه در این زمینه گام بر می دارد از زمینه سازان ظهور و سربازان امام زمان است.

احمدی مقدم بر لزوم امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و اظهار داشت: باید امنیت برای مردم فراهم شود و با افرادی که فساد را در جامعه ترویج می کنند برخورد کرد. اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نبود فساد همه جا را در بر می گرفت امروز رسانه ها با طرح انتقادها و راه حل ها کج روی ها را مشاهده و به مردم می گویند. امروزه امر به معروف و نهی از منکر با وسایل مدرن  انجام می شود.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در بخش دیگری از سخنانش به فتنه سال 88 اشاره کرد و گفت: فتنه 88 آزمون سختی برای پلیس تهران بود چرا که در آن شرایط غبارآلود حق و باطل در هم آمیخته شده بود اما خوشبختانه با آشکار شدن حقیقت فتنه گران بر ملا شده و توسط مردم کنار زده شدند به صورتی که امروز حتی تجمع های چند ده نفره آنها نیز شکل نمی گیرد. خوشبختانه کسانی که آن روز رودرروی پلیس بودند امروز ما را تحسین می کنند چرا که مردم به خدوم بودن نیروهای پلیس اعتقاد دارند .

احمدی مقدم ادامه داد: اگر چه مجرمان در دوران فتنه متجری شده بودند اما با بازگشت آرامش به جامعه در یک سال گذشته شاهد بهبود وضع تهران هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تلاش پلیس برای بهبود وضع ترافیک تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری و تلاش پلیس، شهرداری و مردم شاهد بهبود وضع ترافیک هستیم ضمن اینکه سعی خواهیم کرد با آلوده کنندگان محیط شهری از جمله مجرمان امنیت اخلاقی و معتادان، زورگیران که امنیت جامعه را به هم می ریزند برخورد قاطع کنیم. باید از بازگشت شرایط ناامنی جلوگیری کرد.

وی خواستار مستند سازی در طرح امنیت اخلاقی شد و افزود: از اقتضائات حرفه ای بودن پلیس این است که در طرح امنیت اخلاقی بتواند با مستند سازی از برخورد با افراد بی گناه جلوگیری کند. البته عده ای انتقاد داشتند که چرا گشت امنیت اخلاقی در جامعه وجود دارد اما باید بدانند اگر کلانتری ها در این امر دخالت می کردند نمی توانستیم این طرح را اجرا کنیم. چرا که نیروهای گشت امنیت اخلاقی آموزش های لازم را با حدود شرعی و اخلاقی فرا گرفته اند. انتقاداتی که در این زمینه وجود دارد به هیچ وجه حرفه ای نیست ما نیز موافقیم که در طرح امنیت اخلاقی کار فرهنگی و ارشادی صورت گیرد.

احمدی مقدم خاطرنشان کرد: افرادی که با هنجارشکنی و رفتارهای غیر اسلامی امنیت جامعه را به خطر می اندازند باید منتظر برخورد قاطع پلیس باشند چرا که خوشبختانه با اجرای این طرح صحنه اجتماعی بهبود پیدا کرده است. همچنین باید مناطق آلوده نیز پاکسازی شود و بعد آگاه سازی افکار عمومی افزایش یافته و ریزش ها به صفر برسد.

فرمانده نیروی انتظامی، تهران را یکی از پرفشارترین و پرحادثه ترین یگان های انتظامی دانست و تصریح کرد: تهران پایگاه اصلی منتظران است و مستکبران در تلاش هستند تا این پایگاه را از بین ببرند به همین منظور باید در این زمینه تلاش مضاعف شود. حاشیه نشینی، بافت شهری نامتناسب می تواند پناهگاهی برای تبهکاران باشد که این امر نیازمند دقت و مراقبت است.

احمدی مقدم در پایان خواستار افزایش استفاده از تجهیزات الکترونیکی شد و افزود: باید با استفاده از تجهیزات الکترونیکی به صورت نامحسوس شهر را کنترل کنیم چرا که نمی توانیم نیروهها را گسترش دهیم. پلیس باید بتواند به جای استفاده از نیرو از تجهیزات استفاده کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان