بازدید 7262
سردبیر مجله فارین پالیسی:

ایران چون از آمریکا سرپیچی می کند، متهم است

وي همچنین درباره سیاست های باراک اوباما در قبال ایران گفت: رويكرد اوباما با رویکرد بوش هیچ تفاوتی ندارد، چرا که شرط اصلی جورج بوش برای ایران، توقف غنی سازی این کشور بود، در حالی که باراک اوباما نیز چنین شرطی را گذاشته است؛ می بینیم که تنها عبارات این دو نفر با هم متفاوت است.
کد خبر: ۱۷۶۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۵ 10 July 2011
سرویس بین الملل ـ سردبیر مجله آمریکایی فارین پالسی در مصاحبه ای درباره ایران اعلام کرد: ایران به این دلیل که از آمریکا سرپیچی می کند، مورد غضب این کشور قرار گرفته است.
 
به گزارش «تابناک»، «جرمی هاموند»، سردبیر مجله فارین پالیسی در این مصاحبه درباره برنامه هسته ای ایران گفت: به نظر من، برنامه هسته ای ایران صلح آمیز و تحت نظارت سازمان بین المللی انرژی اتمی است.
 
وی همچنین افزود: نمی توان این ادعا را مطلق اظهار کرد؛ اما به هر صورت هیچ شواهدی در این زمینه نیست؛ افزون بر این، برآورد سازمان های اطلاعاتی آمریکا در سال 2011 نیز بار دیگر بر گزارش سال 2007  خود تأکید کرده است که ایران برنامه نظامی هسته ای ندارد.

بنا بر این گزارش، «جرمی هاموند» همچنین ادامه داد: علت اینکه آمریکا برنامه هسته ای ایران را هدف قرار داده، این است که این کشور می خواهد کشور مستقلی باشد. این کشور از سیاست های آمریکا پیروی نمی کند و به نوعی، در برابر دستورهای این کشور سرپیچی می کند و به تلاش در راستای ساخت سلاح هسته ای متهم می شود و این در حالی است که از اسرائیل ـ که دارای بمب اتم است و به معاهده منع گسترش شلاح های هسته ای نیز نپیوسته ـ هیچ سخنی به میان نیامده؛ اما ایران به مناسبت های گوناگون از همه کشورهای غربی خواسته است برای ایجاد خاورمیانه ای عاری از سلاح های هسته ای تلاش بکنند.

سردبیر فارین پالسی همچنین درباره سیاست های باراک اوباما در قبال ایران گفت: رويكرد اوباما با رویکرد بوش هیچ تفاوتی ندارد، چرا که شرط اصلی جورج بوش برای ایران، توقف غنی سازی این کشور بود، در حالی که باراک اوباما نیز چنین شرطی را گذاشته است، می بینیم که تنها عبارات این دو نفر با هم متفاوت است.

وی همچنین درباره تحریم های ایران افزوده است: حتی سازمان ملل هم در برابر تحریم های آمریکا علیه ایران کوتاه آمده و نقض قوانین بین المللی کرده است، چرا که می بینیم مسئولین آمریکایی، بارها ادعا کرده اند که حتی گزینه نظامی برای ایران روی میز است، در حالی كه اقدام نظامی علیه یک عضو ملل متحد، تنها در صورتی ممکن است که آن کشور یا به کشور دیگری حمله نظامی کرده باشد و کشور مقابل دست به دفاع مشروع زده و در نتیجه، به همان کشور حمله کند و یا قوانین منشور ملل متحد را شکسته باشد، در حالی که درباره ایران هیچ گاه چنین اتفاقی نیفتاده است.

گفتنی است که مجله سیاست خارجی در زمره مجلاتی قرار می گیرد که در آمریکا جز نشریات منتقد سیاست خارجی آمريكا، به ویژه در منطقه خاورمیانه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار