بازدید 12070
باز هم صنعتی ها باثبات تر و پولدارتر؟

استقلال، پرسپولیس و راه آهن روی هوا!

دیرکرد در راه اندازی و معرفی وزارتخانه و وزیر عملاً این دو تیم مردمی را فلج و مجبورشان کرد به جای دویدن، سینه خیز جلو بروند! مسأله پول و ردیف بودجه کمترین مشکل استقلال و پرسپولیس است و بحث بعدی و مهمتر روشن نشدن تکلیف اعضای هیأت مدیره و سرانجام، مدیران عامل این دو تیم است که در این باره، هیچ شفاف سازی نمی شود.
کد خبر: ۱۷۶۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۸ 10 July 2011
سرویس ورزشی «تابناک» ـ واقعیت این است که فوتبال ایران به روزهای پر هیاهوی فصل نقل و انتقالات خود رسیده و اکنون هر تصمیم، حرف و مذاکره ای با جنجال های بزرگی روبه رو می شود که به دلیل ته مانده های بازار صورت می گیرد و دلیلش این است که آنچه باقی مانده، آخرین تیرهای در ترکش تیم هاست تا با اندک آرامش بیشتری وارد مسابقات شوند.

پس آنچه درباره طالبی، سید جلال، ادینهو، اولادی، مهدوی کیا و...می بینید و می شنوید دلیلش رقابت در آخرین گام هاست، ولی در این میان، سه تیم بلاتکلیف ترین تیم های لیگ هستند که به دلیل وضعیت موجود، تکلیف خود را برای دو، سه روز آینده هم نمی دانند، چه برسد به تصمیم هایی که باید برای هفته ها و ماه های آتی گرفته شود!

و آن سه تیم اینها هستند:

نخست: راه آهن

این تیم نخستین تیمی بود که اسیر دستورهای خصوصی سازی شد. خصوصی سازی واقعاً اجتناب ناپذیر است و قطعاً باید این راه را رفت، ولی راه آهن چون موش آزمایشگاهی شد و در حالی که تنها کمتر از دو هفته تا پایان نقل و انتقالات باقی مانده است، هنوز تکلیف خود را نمی داند! هرچند این تیم امروز، سرانجام با عرضه در فرابورس خصوصی شد، باید گفت در هر شرایطی، راه آهن نزدیکترین کاندیدا برای سقوط به دسته اول در سال آتی است، چرا که هنوز گام از گام برنداشته و بازیکنان تیمش هم کاملاً پراکنده شده اند!

در چنین فضایی و در حالی که نزدیک سه هفته تا آغاز مسابقات باقی مانده، قطعاً هر مربی و هر مدیری، آنجا در راه آهن زمینگیر می شود! بله راه آهن به بوته آزمایش رفت؛ اما در بدترین زمان ممکن! قطعاً خصوصی سازی خوب است، ولی پیش از آغاز فصل نقل و انتقالات و نه در آخرین دقایق.

تیم های دوم و سوم بلاتکلیف پرسپولیس و استقلال هستند!

کاشانی و فتح الله زاده در واقع، وضعیتی بهتر از مدیر آینده راه آهن نداشته و ندارند!

کشمکش برای تبدیل سازمان تربیت بدنی به وزارتخانه آنقدر به درازا کشیده شد که پنج ماه است، یک ریال از ردیف بودجه به این دو تیم پرداخت نشده است!

دیرکرد در راه اندازی و معرفی وزارتخانه و وزیر عملاً این دو تیم مردمی را فلج و مجبورشان کرد به جای دویدن، سینه خیز جلو بروند! مسأله پول و ردیف بودجه کمترین مشکل استقلال و پرسپولیس است و بحث بعدی و مهمتر روشن نشدن تکلیف اعضای هیأت مدیره و در پایان، مدیران عامل این دو تیم است که در این باره هیچ شفاف سازی صورت نمی پذیرد.

نمی دانیم این قصه تا کجا جلو می رود، ولی این را می دانیم که هم پرسپولیس و هم استقلال نمی توانند گام از گام بردارند و اگر تا دو، سه روز آینده پول به حسابشان واریز نشود، آن وقت هواداران این دو تیم ـ که تعدادشان هم اصلاً کم نیست ـ به نوعی طلبکار دولت خواهند شد و دوباره صدای دعواها و دفاعیه ها از هر سو بلند می شود که البته دیگر فایده ای هم نخواهد داشت، چرا که حتی سپاهان و ذوب آهن و فولاد و دیگر تیم های صنعتی که بنا بر مصوبه مجلس، حق هزینه کرد در بخش قهرمانی را نداشته اند و سقف را هم مثلاً باید رعایت می کرده اند، از این دو تیم مردمی و ریشه دار جلوتر هستند و مثل هر سال این دو تیم عقبتر از دیگران!

آخرین اخبار ورزشی ایران و جهان را در «تابناک» ورزشی بخوانید

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل