بازدید 2465

واگذاری زمین صنعتی خارج از شهرک‌ها ممنوع!

بر اساس این مصوبه، هرگونه واگذاری زمین برای فعالیت‌های صنعتی خارج از نواحی و شهرک‌های صنعتی ممنوع است.
کد خبر: ۱۷۶۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۰ 10 July 2011
با تصویب هیئت وزیران، هرگونه واگذاری زمین برای فعالیت‌های صنعتی خارج از نواحی و شهرک‌های صنعتی ممنوع است و موارد استثناء با تشخیص وزارت جهاد کشاورزی و کمیسیون‌ طرح‌های کشاورزی استان‌ها مشخص خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «آیین‌نامه نصاب اراضی قابل واگذاری به فعالیت‌های مختلف در خارج از حریم شهرها و روستاها» را به تصویب رساند.

بر اساس این آیین‌نامه، دستگاههای اجرایی در صدور جواز تأسیس و یا موافقت اصولی با رعایت قوانین مربوط موظف به رعایت مساحت‌های معین شده در این مصوبه و درج کدهای مربوط به آنها در جواز تأسیس یا موافقت اصولی هستند.

بر این اساس ، با توجه به شرایط توپوگرافی، عرصه مساحت‌های موضوع این ضوابط، با تأیید معاونت تخصصی دستگاه متولی صدور اجازه تأسیس و یا موافقت اصولی و مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی استانها، حداکثر تا پنج درصد قابل افزایش خواهد بود.

همچنین حداقل 25 درصد از کل مساحت‌های موضوع این ضوابط به فضای سبز اختصاص می‌یابد که این میزان در صورت محدودیت منابع آب به تشخیص مراجع قانونی واگذاری اراضی ملی و دولتی قابل کاهش است.

بر این اساس ، صدور جواز تأسیس و یا موافقت اصولی در خصوص مواردی که در جداول پیوست این مصوبه پیش‌بینی نشده است (از جمله صنایع بزرگ و پالایشگاهها و تأسیسات زیربنایی) صرفاً با توافق دستگاه متولی صدور اجازه تأسیس و یا موافقت اصولی با وزارت جهاد کشاورزی امکان‌پذیر می‌باشد.

بر اساس این مصوبه، هرگونه واگذاری زمین برای فعالیت‌های صنعتی خارج از نواحی و شهرک‌های صنعتی ممنوع است.

در ضمن احداث تأسیسات برخی فعالیت‌ها مانند سردخانه‌های زیر صفر، سردخانه‌های بالای صفر با ظرفیت یک تن، در موارد خاص و اضطراری بنا به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی در مجاورت قطب‌های کشاورزی بدون اشکال است.

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست