بازدید 2071

استفاده از شناسنامه الکترونیک کالاها اجباری شد

مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات به عنوان تنها مرجع تولید این کاتالوگ‌ها شناخته شده و قرار است این شناسنامه‌ها به زودی در پورتال مرکز قرار گیرد.
کد خبر: ۱۷۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۶ 10 July 2011

مدیرعامل مرکز شماره‌گذاری کالا و خدمات از صدور 900 هزار کد ملی برای کالاها خبر داد و گفت : استفاده از شناسنامه (کاتالوگ) الکترونیک کالا در دستگاه‌های اجرایی اجباری شد.

صدور 900 هزار کد ملی برای کالاها 
 
به گزارش واحد مرکزی خبر ، آقای غلامزاده مهم ترین برنامه‌ سال 90 در مرکز ملی شماره‌گذاری را تولید شناسنامه های الکترونیک کالاها ذکر کرد و افزود: شناسنامه الکترونیک کالا به عنوان سند ملی مورد توافق قرار گرفت و استفاده از آن در دستگاه‌های اجرایی ، اجباری است.

وی گفت : مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات به عنوان تنها مرجع تولید این کاتالوگ‌ها شناخته شده و قرار است این شناسنامه‌ها به زودی در پورتال مرکز قرار گیرد.

غلامزاده در ادامه به فعال‌سازی ILS (سیستم تعاملات ایران کد) از ابتدای تیر اشاره کرد و اظهار داشت : تعیین استاندارد از طریق این سیستم امکان‌پذیر است.

مدیرعامل مرکز شماره‌گذاری کالا و خدمات توضیح داد: تا‌کنون 900 هزار کد ملی برای کالا وخدمات با در برگیری 42 هزار تولیدکننده و توزیع‌کننده ایجاد شده است.

وی کل افراد واجد شرایط برای شرکت در این طرح را 200 هزار نفر و موارد مشمول را شش میلیون کالا و خدمات اعلام کرد.


بنابراین گزارش به منظور شکل‌گیری زبان مشترک میان تمامی عرضه‌کنندگان کالا و مشتریان، راه ‌اندازی سامانه ایران کد از سال 1385 در دستور کار قرار گرفت.

با این سامانه، گردش کالا در بازار و معاملات و مدیریت کالا در درون موسسات بزرگ تسهیل می‌شود.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی