بازدید 16144

اعلام وضع اضطراری در عربستان

یک منبع بلند پایه در واشنگتن تأیید کرد امیر سلطان بن عبد العزیز ولیعهد عربستان در یکی از بیمارستانهای آمریکایی در این کشور به کما رفته است و اعلام وضع وخیم وی یا احتمالا مرگش به تحرکات خانواده حاکم بر عربستان بستگی دارد که بر سر تقسیم سمتها و دوره ای کردن آن و امکان وقوع جنگ بین شاهزادگان بر سر قدرت دچار دو دستگی شده اند .
کد خبر: ۱۷۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۱ 09 July 2011
در عربستان در پی به کما رفتن و احتمالا مرگ ولیعهد عربستان در یکی از بیمارستانهای آمریکایی وضع اضطراری اعلام و یک هیئت امریکایی نیز وارد ریاض شده است .

به گزارش واحد مرکزی خبر ،هفته نامه فلسطینی المنار روز شنبه در پایگاه اینترنتی خود با اعلام این خبر افزود : یک منبع بلند پایه در واشنگتن تأیید کرد امیر سلطان بن عبد العزیز ولیعهد عربستان در یکی از بیمارستانهای آمریکایی در این کشور به کما رفته است و اعلام وضع وخیم وی یا احتمالا مرگش به تحرکات خانواده حاکم بر عربستان بستگی دارد که بر سر تقسیم سمتها و دوره ای کردن آن و امکان وقوع جنگ بین شاهزادگان بر سر قدرت دچار دو دستگی شده اند .

این منبع خاطر نشان کرد یک گروه ویژه آمریکایی چهارشنبه شب گذشته برای جلوگیری از وقوع منازعه و کشمکش در داخل خانواده حاکم بر عربستان وارد ریاض شده است.

پیش بینی می شود منازعه بر سر قدرت در صورت انتشار خبر مرگ ولیعهد عربستان علنی شود .

این منبع افزود: گروه آمریکایی بر ساختار جدید نظام که مانع درگیریها شود و همچنین بر توزیع سمتهای خالی نظارت خواهد کرد .

این منبع همچنین به بازگشت شاهزاده ترکی بن عبد العزیز به عربستان اشاره کرد که وی از طرح آمریکایی اسرائیلی تقسیم و تجزیه کشورهای عربی حمایت می کند .

این منبع افزود: شاهزاده ترکی و شاهزاده مقرن شاید حکومت را در عربستان به دست بگیرند زیرا آنها در خدمت طرحهای آمریکا هستند و بارها با مقامات اسرائیلی نیز دیدار کرده اند و بر هماهنگی امنیتی بین ریاض و تل آویو نظارت می کنند .

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل