بازدید 7026

اعتراضات کوالالامپور را ناآرام کرد

کد خبر: ۱۷۵۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۶ 09 July 2011
کوالالامپور، دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر در جنوب شرق آسیا: سه تن از رهبران حزب پاس در تظاهران امروز شنبه مخالفین دولت که در کوالالامپور برگزار شد، دستگیر شدند.

بنا بر این گزارش، به نقل از خبرگزاری رسمی مالزی (برناما)، «محمد سابو»، «صلاح الدین ایوب» و «محفوظ عمر»، سه تن از رهبران حزب پاس بزرگترین حزب مخالف دولت مالزی در بین 540 دستگیر شدگان هستند که تا ساعت 14 به مقر پلیس انتقال داده شده اند.

رئیس پلیس کوالالامپور اعلام کرد، 479 تن از بازداشت شدگان مرد و 61 تن زن هستند که برخی از آنها از تی شرت زرد و برخی از تی شرت قرمز استفاده کرده بودند.



داتو عمر سینگ افزود: پلیس کنترل اوضاع را در دست دارد و از مردم خواست به خبرهایی که در اینترنت و یا اس ام اس پخش می شود، توجه نکنند.

امروز شنبه «ائتلاف پاک» از طرفداران خود خواست که برای نشان دادن مخالفت صلح آمیز خود با روند انتخابات مالزی در استادیوم مردکا، در مرکز کوالالامپور حضور پیدا کنند که دولت با برگزاری این تجمع مخالفت و نیز برخورد کرد.

برخورد دولت مالزی با مخالفان در روزهای اخیر انتقادهای زیادی را درسطح جهانی به دنبال داشته و کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل طی نامه ای به نخست وزیر مالزی جلوگیری از برگزاری راهپیمایی احزاب مخالف دولت وهمچنین دستگیری های گسترده مخالفین را به شدت محکوم کرد.

ائتلاف پاک، یک ائتلاف سیاسی غیر رسمی و شامل سه حزب مخالف دولت است که پیش از این با اعلام مطالبات خود، خواهان اصلاحات بنیادین در نحوه برگزاری انتخابات و استفاده از جوهرهای پاک نشدنی برای تشخیص هویت رأی دهندگان و دسترسی آسان مردم به رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی شدند.



تغییر موضع ائتلاف پاک و پذیرش برگزاری تجمع در استادیوم ورزشی در پاسخ به نامه اخیر پادشاه مالزی است که در آن با محکوم کردن تظاهرات پیش رو عواقب بد و خسارت بار آن را به مراتب بیشتر از فواید آن دانسته بود.

این ائتلاف طی هفته های اخیر از طرفداران خود خواسته بود با برپایی راهپیمایی گسترده ای در تاریخ نهم جولای مطابق با هجده تیر ماه، اعتراض خود نسبت به روند انتخابات در مالزی و استفاده از ابزار دولتی در انتخابات را به گوش دولت برسانند که اکنون با مخالفت دولت صحنه زدوخورد معترضین با پلیس شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار