بازدید 3158

كشف ميراث سلجوقيان در خانه 2 قاچاقچي عتيقه

کد خبر: ۱۷۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۵ 09 July 2011
ماموران يگان حفاظت ميراث فرهنگي تهران با كشف يك ريتون (نوعي پارچ)‌ در غرب تهران 2 نفر از قاچاقچيان ميراث فرهنگي را دستگير كردند.

به گزارش «جام‌جم»، به دنبال گزارشي به ماموران پليس پيشگيري ناجا، مستقر در يگان انتظامي ميراث فرهنگي مبني بر اين‌كه فردي قصد فروش يك عدد ريتون مربوط به دوران سلجوقيان را دارد، ماموران با گزارش موضوع به بازپرس شعبه 16 دادسراي صادقيه، دستور قضايي براي دستگيري متهمان را دريافت كردند.

با عزيمت ماموران به شهرك دريا، آنها با ورود به اين محل 2 نفر را دستگير و يك پارچ قديمي را كشف كردند و در تحقيق از متهمان مشخص شد، يكي از آنها چندي پيش از ديگر متهم پرونده و همدستانش با پرداخت 52 ميليون تومان مقاديري سنگ‌هاي قيمتي را خريداري كرده است كه هنگام فروش متوجه شده سنگ‌هاي خريداري شده شيشه‌هاي رنگ‌شده هستند.

در مرحله بعدي و با شكايت مرد خريدار، ديگر متهم پرونده قصد فروش پارچ قديمي به وي را داشته كه دستگير شده است.

با تحقيق از 2 متهم دستگيرشده، پارچ كشف‌شده براي تشخيص اصالت تحويل كارشناسان ميراث فرهنگي شده است.

يكي از متهمان كه پيش از اين قرباني 52 ميليون توماني ديگر متهم پرونده شده است گفت: پيش از اين در يك كارخانه توليدي فعاليت مي كردم كه پس از مدتي ورشكست شدم و كساني كه با من در اين كار مشاركت داشتند ، براي جبران ضررهاي مالي پيشنهاد كردند ، مقداري سنگ هاي قيمتي خريداري كنم كه پس از تهيه پول به اميد آنكه اين سنگ ها از ارزش بالايي برخوردار هستند آن را به تهران منتقل كردم . متهم اضافه كرد: پس از چند روز سرانجام وقتي قصد فروش سنگ هاي رنگي را داشتم متوجه شدم دوستانم با فريب 52 ميليون تومان پول مرا كلاهبرداري كردند. متهم افزود: وقتي به آنها اعتراض كردم قرار شد در مقابل اين كلاهبرداري يك پارچ عتيقه را كه قيمت آن را 200 ميليون تومان برآورده شده بود به من بفروشند كه دستگير شديم. تحقيق در اين زمينه ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار