بازدید 23808

«نگاه شما»: آبشار زیبای کاسه رود داراب

کد خبر: ۱۷۵۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۳ 07 July 2011
در فاصله 80 کیلومتری جنوب شرقی داراب و در دل کوههای سر به فلک کشیده چشمه ای جاری است که با گذشتن از بستر چهار کیلومتری مسیرش به زیباترین پل هوایی کشور می رسد و مجموعه ای کم نظیر پدیدار می گردد. پلی که دارای چهار دهانه 35 متری و ارتفاع 84 متر به صورت قوسی بین دو تونل به طول های 358 متر و 278 متر قرار دارد و جنس آن از بتون بوده و روی آن از پلاستیک فشرده هم استفاده شده است. کاسه رود غنی و پر آب با چشمه های بالا دست نیز ترکیب می گردد و بخشی از اراضی دشت حاصلخیز فرگ را سیراب می کند به این دو چشمه نریون و ماریون یا چسته و بلیون نیز می گویند. چشمه پنجعلی که نیزار های درهم پیچیده آن را در برگرفته اند از دیگر جاذبه های کاسه رود است و تک درخت نخل پنجعلی که داغ آتش بر پیکر دارد همچنان پابرجا و استوار مانده است کاسه رود گاه با سقوط از آبشارهای بلند می غرد و گاه با گذشتن جوی های کم شیب . آب شیرین و گوارا و خنک کاسه رود خزه های سبز رنک و چسبیده به سنگ را سیراب می کند و به کام پرسیاوشان آویزان به سنگ ها خوش می آید. کاسه رود چشمه ای روان است که نیزار های پر پشت و درختان بید ریشه در عمق جانش دارند.















بهرام جعفریان پور داراب فارس ـ بیننده تابناک

تابناک آمادگی دارد مطالب، گزارش، تصاویر و کاریکاتورهای اختصاصی ارسالی کاربران گرامی را به صورت «نگاه شما» منتشر کند.
علاقه مندان می توانند تصاویر خود را به نشانی negaheshoma@tabnak.ir بفرستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲۲
زنده باد داراب. ما دارابي كه سال ها از اين شهر دور هستيم با ديدن اين تصاوير بسيار لذت مي بريم. داراب و شهرستان همجوارش زرين دشت باوجود آنكه زيبايي هاي بسياري دارند، طي 15سال گذشته دچار خشكسالي هم در بيشتر مناطقشان شده اند. بدنيست ضمن توسعه مردم براي ديدن زيبايي هاي داراب، مسئولان را هم به تخصيص اعتبار مناسب براي خشكسالي ها ترغيب كنيم.
با تشکر از تابناک و آقای جعفریان پور مرور خاطرات شد...
آقای جعفریان پور شما چه بهشت زیبایی دارید خوش به سعادتان.ممنون که با این عکسهای زیباچشم ما را هم با این بهشت نوازش دادید
دستتون درد نکنه.
خیلی عالی بود
واقعا زیباست کشور ما با این همه جنگل وجاههای بسیار دیدنی لازم هست که بهتر به مردم شناسانده شود
کار قشنگی از سوی تابناک شکل گرفته که در کنار فضای خسته کننده اخبار سیاسی و ... کمی هم نگاهی به زیبائی های ناشناخته کشورمان داشته باشیم.
حالا حتما خیلیا بفکر می افتند 1 سدی هم برا هدر رفت این نعمت الهی براش دست و پا کنند
تا نابودش کنن آخه فقط با سد سازی میتوان
جلو هدر رفت آب را گرفت!!!!!!!!!!!!!و بس..
انسان نابودگر فقط بفکر نابود کردنه نه چیزه دیگر
شمارابخدااين جورآبشارهارانشان ندهيدچون وقتي مادرهواي 50درجه گرماي طبس زندگي مكنيم واين تصاويررامي بينيم حسوديمان مي شود
با سپاس فراوان از همشهری خوب و بزرگوار، آقای جعفریان پور...... (لازم به ذکره که نام چشمه دوم مادیونه و این اصطلاح نریون و مادیون به خاطر گله ها ی بسیار بزرگ شکار که متاسفانه امروز نسلشون اونجا از بین رفته بهش اططلاق میشه)
مهدی از رستاق
ابشار زیبایست
خیلی زیباست دست کابر محترم درد نکنه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل