بازدید 2990

دندان‌هايتان را با ميوه سفيد كنيد

کد خبر: ۱۷۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۱ 07 July 2011
بيشتر ما وقتي تبليغات تلويزيوني و مجلات را در مورد روش‌هاي سفيد كردن دندان‌ها مي‌بينيم به فكر مي‌افتيم كه ما هم اقدام ‌كنيم و در نتيجه لبخندي زيبا داشته باشيم، اما گاهي نگران اثرات سوء اين روش‌ها هستيم.

به گزار ش ايسنا، در مقاله‌اي كه در سايت تخصصي ارگانيك به چاپ رسيده چند روش طبيعي و غيرشيميايي براي سفيد كردن دندان‌ها ارائه شده كه درعين حال اثرات سوء نيز ندارند.

اين مقاله تاكيد مي‌كند كرفس و سيب حاوي سلولزهاي رشته‌اي هستند كه مانند يك مسواك طبيعي مي‌توانند به آرامي و بدون ضرر، دندان‌ها را تميز و سفيد كنند. اين خوردني‌ها اثر رنگدانه‌هاي ناشي از مواد غذايي را از روي دندان‌ها پاك مي‌كنند.

استفاده از پراكسيد هيدروژن يا آب اكسيژنه نيز براي دندان‌ها خاصيت سفيدكنندگي دارد. اين ماده كاملا طبيعي و غيرسمي كه تركيبي از مولكول‌هاي اكسيژن و آب است، مي‌تواند به شيوه‌اي بي‌خطر دندان‌ها را پاكسازي كند.

روش استفاده از آب اكسيژنه اين است كه 3 درصد از پودر آن را در آب معمولي به مقياس 50‌‌ ـ‌50 حل كرده و هر شب قبل از خواب دندان‌هايتان را با اين محلول بشوييد. پس از چند هفته متوجه خواهيد شد كه دندان‌هايتان سفيدتر و روشن‌تر شده‌اند.

خوردن توت‌فرنگي نيز براي رسيدن به اين مقصود سودمند است. اين ميوه خوشمزه و پرطرفدار تابستاني به علت داشتن ماده‌اي موسوم به اسيد ماليك در سفيد كردن دندان‌ها نقش موثري دارد. در اين روش ابتدا يك عدد توت‌فرنگي را با يك قاشق غذاخوري جوش‌شيرين تركيب كنيد تا يك خمير قرمز رنگ حاصل شود. اين خمير را روي مسواك قرار داده و آن را 5 دقيقه روي دندان‌هايتان بگذاريد.

استفاده از پوست پرتقال و برگ‌هاي درخت برگ‌بو نيز مي‌تواند موثر باشد. اين دو سفيدكننده طبيعي كه غيرمعمول‌تر از بقيه موارد هستند، مي‌توانند رسوبات انباشته روي دندان‌ها را تا حد زيادي برطرف كرده و موجب درخشان‌تر شدن آنها شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس