بازدید 2998

کانادا رسما به حضورش در افغانستان پایان داد

خرین واحد نظامی ارتش کانادا که در بخشی از ولایت قندهار مستقر بود، روز سه‌شنبه مسئولیت این بخش را به نیروهای آمریکایی تحویل داد.
کد خبر: ۱۷۵۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۴ 06 July 2011
کانادا به ماموریت نظامی خود در افغانستان پایان داده و سربازان این کشور در حال ترک افغانستان پس از یک ماموریت سنگین 9 ساله هستند.

به گزارش ایسنا آخرین واحد نظامی ارتش کانادا که در بخشی از ولایت قندهار مستقر بود، روز سه‌شنبه مسئولیت این بخش را به نیروهای آمریکایی تحویل داد.

پارلمان کانادا تصمیم گرفته بود که 2800 سرباز این کشور تا سال 2011 به کشورشان بازگردند.

بسیاری از کشورهای عضو ناتو اعلام کرده‌اند که از برنامه آمریکا برای کاهش حضور نظامی‌شان در افغانستان از سال 2011 میلادی پیروی می‌کنند.

کانادا نخستین عضو مهم سازمان ناتو است که تمامی واحدهای رزمی خود را از افغانستان خارج می‌کند.

با این حال، مقامات کانادایی اعلام کرده‌اند که یک واحد 950 نفری سربازان این کشور در افغانستان باقی خواهد ماند تا برنامه‌های آموزش نیروهای امنیتی افغانستان را به پیش ببرد.

در مراسم رسمی پایان ماموریت نظامی کانادا در قندهار، ژنرال احمد حبیبی، فرمانده افغان از ماموریت سربازان کانادایی در این ولایت قدردانی کرد.

کانادا تنها چند ماه پس از ورود نظامیان آمریکایی به افغانستان به دنبال حملات یازدهم سپتامبر، سربازان خود را به افغانستان فرستاد اما حضور این نیروها در سال 2006 تشدید یافت.

طبق گزارش‌های پایگاه اینترنتی شبکه‌ خبری بی.بی.سی، آمریکا در نظر دارد تا پایان سال 2012 میلادی، حدود 33 هزار سرباز خود را از افغانستان بیرون ببرد و بسیاری از کشورهای عمده عضو ائتلاف بین المللی مانند انگلیس، فرانسه و بلژیک نیز برنامه‌های مشابهی دارند.

قرار است تا کمتر از دو هفته دیگر، نخستین مرحله از انتقال مسئولیت‌های امنیتی به نیروهای افغان در هفت منطقه افغانستان رسما انجام شود.

در نظر است تا سال 2014 میلادی، تمامی نیروهای رزمی خارجی از افغانستان خارج شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها