بازدید 7325

پیشنهاد مشروط قذافی برای کناره‌گیری

یک مقام روسی دیروز اعلام کرد سرهنگ "معمر قذافی " برای اولین بار پیشنهاد کناره گیری از قدرت را ارائه داده است فقط به این شرط که "سیف‌الاسلام قذافی " پسر منفورش جانشین وی شود.
کد خبر: ۱۷۵۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۰ 06 July 2011
دیکتاتور لیبی پیشنهاد داده است در صورت جانشین شدن فرزندش به جای وی از قدرت کناره‌گیری خواهد کرد.
 
به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف، یک مقام روسی دیروز اعلام کرد سرهنگ "معمر قذافی " برای اولین بار پیشنهاد کناره گیری از قدرت را ارائه داده است فقط به این شرط که "سیف‌الاسلام قذافی " پسر منفورش جانشین وی شود.

این مقام روسی به روزنامه کامرسانت گفت: قذافی سیگنال‌هایی فرستاده مبنی بر اینکه آماده است قدرت را در ازای تضمین‌های امنیتی رها کند و این تضمین‌ها در حال بررسی است.

به گفته این مقام روس، قدرت‌های غربی در حال بررسی پیشنهاد قذافی هستند که شامل تضمین مصونیت از پیگرد قضایی نیز هست.

این مقام روسی همچنین گفت که فرانسه از ایده قذافی حمایت کرده و برای کار بر روی لغو حکم بازداشت دادگاه جنایات بین‌المللی علیه قذافی و هم رفع مسدودیت اموال خانوده قذافی در خارج از لیبی، موافقت کرده است.

اما این پیشنهاد قذافی در طرابلس رد شد چرا که یک مقام ارشد رژیم لیبی اخبار فوق را غیرصحیح توصیف و تاکید کرد که آینده قذافی قابل مذاکره نیست.

از سوی دیگر دولت لیبی اعلام کرده است که در حال مذاکره با مخالفان است، ادعایی که هم از سوی مخالفان مستقر در بنغازی و هم مقامات اروپایی رد شده است.

دیلی تلگراف نوشت: حتی اگر پیشنهاد فوق درست باشد، احتمالا از سوی رهبری مخالفان در بنغازی مورد پذیرش واقع نشود.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار