بازدید 16230

احمدی نژاد به اعضاي مؤتلفه وقت ملاقات نداد

نماينده مردم تهران در مجلس گفت: امسال به ديدار رئيس مجمع كه منصوب رهبري است، رفتيم و با رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز ديدار كرديم؛ از آقاي رئيس جمهور هم وقت ملاقات خواستيم، اما ايشان وقت ندادند و در سال گذشته هم اين وقت را به ما ندادند، اما اينكه چرا به اعضاي مؤتلفه وقت ملاقات ندادند، ما به دنبال هياهو نيستيم، چرا كه ممكن است براي ايشان مقدور نبوده، وگرنه رئيس جمهور كه مخالف بزرگداشت شهدا نيست.
کد خبر: ۱۷۵۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۰ 06 July 2011
عضو شوراي مركزي حزب مؤتلفه اسلامي گفت: آقاي هاشمي طبق معمول نظرش نسبت به جريان فتنه منفي و نسبت به جريان انحرافي هم به شدت منفي بود و اعلام كرد كه نظر مقام معظم رهبري براي من مطاع است.

اسدالله بادامچيان، عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي و عضو شوراي مركزي حزب مؤتلفه اسلامي در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در ديدار رئيس و مسئولان قوه قضاييه مبني بر لزوم زير سؤال نبردن گزارش‌ها و آمارهاي مسئولان عالي نظام گفت: مخاطب ولي‌ امر مسلمين در رابطه با مباني مختلفي كه اعلام مي‌كنند، به طور عموم همگان هستند.

وي افزود: بنابراين هر فردي از آحاد ملت و مسئولان نظام بايد به اين نكات دقت و آن را سرمشق كار خود قرار دهند و گفتار خود را نيز بر اين اساس تنظيم كنند؛ در عين حال طبيعي است كه هر كس از جمله دستگاه قضايي، مجلس و دولت كه به طور ويژه مورد خطاب هستند، بايد بيشتر دقت كنند.

نماينده مردم تهران در خانه ملت درباره ريشه و دليل ارایه اين مباحث از سوي رهبر انقلاب تصريح كرد: سه دهه از عمر نظام ما گذشته و اين نظام وارد دهه چهارم از عمر خود شده است؛ نظام اسلامي در دهه نخست حيات خود گرفتار جنگ بوده و در دهه دوم نيز درگير بازسازي پس از جنگ بوده كه اهميت اساسي نيز داشته است و در دهه سوم نيز اين نظام درگيري بازسازي خط اصيلي بوده كه امروز با عنوان «اصولگرايي واقعي» مطرح است.

وي اضافه كرد: در دهه چهارم حيات انقلاب اين پرسش مطرح است با توجه به اقتداري كه ايران اسلامي در بُعد منطقه‌اي و بين‌المللي و از جهت اقتصادي،‌ سياسي و ساير ابعاد يافته است، آيا مي‌شود كه در داخل كشور اختلاف، دعوا، بداخلاقي و توهين حاكم بوده و مشكلات اقتصادي نيز همچنان باقي باشد؟ پاسخ منفي است؛ بنابراين آقا مي‌فرمايند كه دهه چهارم دهه «توسعه، پيشرفت و عدالت» است و در ادامه آن موضوع «عقلانيت،‌ معنويت و عدالت» را مطرح مي‌كنند و امسال را نيز با عنوان «جهاد اقتصادي» نامگذاري مي‌كنند تا ما بتوانيم اين مسائل روزمره داخلي را كه گرفتار آن هستيم و بخشي از آن طبيعي است و بخش ديگر نيز به ضعف مديريت بازمي‌گردد، علاج كنيم.

* همه بايد رضايت نایب امام زمان (عج) را به همراه داشته باشيم

عضو شوراي مركزي حزب مؤتلفه اسلامي ادامه داد: بر اين اساس در چنين فضايي كه بعضي‌ مدام با هم دعواي سياسي مي‌كنند، حضرت آقا اجازه چنين مسائلي را نمي‌دهند و در هر جا كه لازم باشد، نسبت به مجلس و دولت خطاب و عتاب مي‌كنند.

اين نماينده مجلس اظهار داشت: رهبري معظم انقلاب در اين راستا ضمن آنكه مجلس را تحويل مي‌گيرند و از مواضع آن تقدير مي‌كنند، در عين حال كار عده‌اي را كه در مجلس و در مقابل رئيس جمهور «دو دو» مي‌كنند، نمي‌پسندند و يا هنگامي كه رفتارهاي مشابهي در دولت انجام مي‌شود، آن را نيز نمي‌پسندند.

بادامچيان تأكيد كرد: نبايد كسي مدعي شود كه مخاطب صحبت رهبري نيست و ديگران مورد خطاب هستند، چرا كه همه بايد از تندروي، بداخلاقي و افراط پرهيز كنند و آن را كنار بگذارند، چرا كه رضاي ولي امر ما اين نيست و همه بايد رضايت نایب امام زمان (عج) را به همراه داشته باشيم.

* نبايد همه مباحث را «صريح و شمشير كشيده» مطرح كنيم

وي در ادامه تصريح كرد: اين ديدگاه مقام معظم رهبري به اين معنا نيست كه هيچ كس نظر خود را اعلام نكند، بلكه نظر مبارك ايشان اين است كه مثلاً تا جُرم كسي اثبات نشده است، عنوان مجرمانه به آن شخص نزنيم، اما اين روزها هركسي از دهانش در مي‌آيد كه «فلاني اين طور است و آن طور است»؛ در حالي كه بعداً اثبات مي‌شود كه واقعيت اين ‌طور نيست يا به اين شيوه‌ كه مي‌گويند نيست، اما در عين حال بايد با مجرم برخورد متناسب شود.

نماينده مردم تهران در مجلس عنوان كرد:‌ در رابطه با مجلس هم اگر مجلس مي‌خواهد به وزيري رأي ندهد يا او را استيضاح و يا براساس حق قانوني خود از وزير يا رئيس جمهور سؤال كند، بايد در مجراي مباحث قانوني و حقوقي كار خود را انجام دهد نه با جدال‌هاي سياسي.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس تأكيد كرد: ما نيز در مجلس سعي مي‌كنيم به همين شيوه رفتار كنيم و تيم ما در مجلس همين روال را دارند، حتي گاه دوستان ما در رسانه‌ها از ما دلخور مي‌شوند كه «چرا مباحث را صريح و شمشير كشيده مطرح نمي‌كنيد؟!»؛ نبايد هم مباحث را اين چنين بگوييم؛ اگر با رئيس جمهور محترم حرفي داريم مطرح مي‌كنيم و اگر وي نيز سخني با مجلس دارد، بايد سخن خود را با شيوه خودش مطرح كند.

* اگر به تدابير ولي امر مسلمين گوش ندهيم، از چشم خداوند و مردم مي‌افتيم

بادامچيان در اين زمينه به رأي نياوردن «وزير ورزش و جوانان» در مجلس اشاره كرد و گفت: به عنوان مثال، چگونگي نامه نوشتن رئيس جمهور براي معرفي وزير ورزش و جوانان كه يكي از علل رأي نياوردن آقاي سجادي نيز همين نامه بود، جاي انتقاد داشت؛ در حالي كه رئيس جمهور مي‌توانست با مجلس صحبت كند و مجلس نيز به ايشان كمك مي‌كند و بنا به نظر ولي امر مسلمين كمك به دولت را وظيفه خود مي‌داند.

وي اظهار داشت: اگر حواسمان نباشد و به تدبيرهاي ولي امر مسلمين گوش ندهيم، هم از چشم مردم و هم از نظر خداوند مي‌افتيم و در مسئوليت‌هايمان نيز دچار مشكل مي‌شويم.

* روايت ديدار اعضاي مؤتلفه با هاشمي رفسنجاني

بادامچيان در ادامه با اشاره به ديدار اخير خود و ساير اعضاي شوراي مركزي حزب مؤتلفه اسلامي با رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، اظهار داشت: ما هر سال در سالگرد شهادت شهداي 26 خرداد كه شهداي خنثي كردن لايحه كاپيتولاسيون آمريكايي (لايحه مصونيت قضايي اتباع آمريكايي در ايران) بوده‌اند، با تمام مسئولان ديدار مي‌كنيم و شخص آقاي هاشمي رفسنجاني هم كه خودش در اين جريان به زندان افتاد و شكنجه شد، از جمله مسئولان نظام است كه با وي ديدار كرده‌ايم.

وي با يادآوري اين فرمايش امام راحل كه فرمودند «والله گناه كبيره كرده است هر كسي كه در مقابل كاپيتولاسيون فرياد نزند» ادامه داد: در رابطه با اينكه ياد و خاطره شهدا زنده باشد و مسئله مبارزه با كاپيتولاسيون آمريكايي هميشه در ذهن‌ها باقي باشد، خدمت تمام مسئولان مي‌رسيم و هر سال نيز اين برنامه را داشته‌ايم؛ تنها پارسال به خاطر جوّ شديدي كه وجود داشت، ديديم كه اگر بخواهيم با بعضي از مسئولان ديدار كنيم، به جاي تلقي بزرگداشت شهدا مسأله به نوعي جناحي و سياسي مي‌شود، به همين دليل به ديدن هيچ كدام از مسئولان نرفتيم.

نماينده مردم تهران در مجلس گفت: امسال به ديدار رئيس مجمع كه منصوب رهبري است، رفتيم و با رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز ديدار كرديم؛ از آقاي رئيس جمهور هم وقت ملاقات خواستيم، اما ايشان وقت ندادند و در سال گذشته هم اين وقت را به ما ندادند، اما اينكه چرا به اعضاي مؤتلفه وقت ملاقات ندادند، ما به دنبال هياهو نيستيم، چرا كه ممكن است براي ايشان مقدور نبوده، وگرنه رئيس جمهور كه مخالف بزرگداشت شهدا نيست.

عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي تصريح كرد: در رابطه با مسأله ارتباط با آيت‌الله هاشمي رفسنجاني حزب مؤتلفه اين نكته را از آهنگ ولايت درمي‌يابد كه با ايشان ارتباط داشته باشد و رابطه خود را قطع نكند، در اين جريان مطالب و نكاتي را كه به نظرمان مي‌رسد، به وي مي‌گوييم و ايشان نيز نظراتش را مطرح مي‌كند.

بادامچيان افزود: ديدارهاي ما با مسئولان از جمله آقاي هاشمي رفسنجاني علاوه بر بخش عمومي كه در رسانه‌ها منتشر مي‌شود، يك بخش خصوصي نيز دارد كه محرمانه است و نمي‌توانيم درباره آن سخني بگوييم، اما در اين صحبت‌هاي خصوصي، صادقانه و صميمانه نظراتمان را به افراد مي‌گوييم؛ بنابراين، اين كار را در امتداد خط ولايت براي حفظ ارتباط با همه افراد و جذب حداكثري و دفع حداقلي مي‌دانيم.

نماينده مردم تهران در مجلس تأكيد كرد: حزب مؤتلفه اسلامي در نيم قرن عمر خود ثابت كرده است كه دقيقاً در خط امامت، ولايت و فقاهت حركت كرده است و شايد آن روزي كه ما در مجلس دوم حركت 99 نفري را انجام مي‌داديم، بعضي‌ها خيال مي‌كردند كه انجام اين كار بر اساس نظر خود ماست؛ در حالي كه واقعاً اين طور نبود و ما از امام (ره) پرسيده‌ بوديم و انجام وظيفه كرديم، لذا امام 2 روز پس از آن واقعه ما را به حضور طلبيدند و فرمودند «آنها كه رأي موافق يا مخالف و ممتنع دادند، همه به وظيفه شرعي خود عمل كرده‌اند و هيچ احدي حق ندارد به نمايندگان مجلس جسارت كند».

* خط «موسوي و تاج‌زاده» ما را به ضديّت با ولايت و امامت متهم مي‌كرد

وي ادامه داد: به رغم اين فرمايش امام راحل، ديديم كه همين خط ميرحسين موسوي و امثال تاج‌زاده و جريان اصلاحات تا زماني كه چهره ميرحسين رو نشده بود، همواره ما را متهم مي‌كردند به اينكه خلاف امامت و ولايت حركت كرده‌ايد و دروغ هم مي‌گفتند، مبني بر اينكه امام نامه نوشته است و شما خلاف آن را عمل كرده‌ايد، در حالي كه اين ادعا دروغ بود و ما نيز مدت‌ها در برابر آن حوصله كرديم.

بادامچيان خاطرنشان كرد: اگر ما به عنوان يك حزب پرسابقه در خط ولايت حركت مي‌كنيم، ممكن است بعضي از مسائل را توده‌ها امروز متوجه نشوند، اما قطعاً به مرور زمان متوجه مي‌شوند.

* نگاه هاشمي رفسنجاني به «فتنه و جريان انحرافي»

اين نماينده مجلس درباره نوع نگاه رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نسبت به مسائل روز، گفت: آقاي هاشمي طبق معمول نظرش نسبت به جريان فتنه منفي و نسبت به جريان انحرافي هم به شدت منفي بود و اعلام كرد كه مطالب زيادي دارم اما نمي‌گويم، چون نظر مقام معظم رهبري براي من مطاع است.

* انتقاد از «تقسيم اصولگرايي» را در پاسخ به صفارهرندي مطرح نكردم

عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي در ادامه با اشاره به برخي اظهارات و گفته‌ها در روزهاي اخير در رابطه با تقسيم اصولگرايي به «نوين و سنتي» اظهار داشت: اينكه من تقسيم اصولگرايي به نوين و سنتي را توطئه‌اي عليه روحانيت و خط اصيل انقلاب خوانده‌ام، برخي از روزنامه‌ها و نشريات اين طور تصور كرده‌اند كه بنده اين سخنان را در پاسخ به برادر گرامي و عزيزم جناب آقاي «صفار هرندي» گفته‌ام؛ در حالي كه من با ايشان بسيار صميمي هستم و اينكه وي در مورد ديدار ما با آقاي هاشمي انتقاد داشته است، بايد بگويم كه انتقاد آزاد است و ما نيز هيچ گاه به اين مسائل پاسخ نمي‌دهيم، چون معتقديم كه آنها نيز از سر دلسوزي صحبت مي‌كنند و ما نيز بايد استفاده كنيم.

وي عنوان كرد: در رابطه با موضوع انتقاد از تقسيم دوگانه اصولگرايي، من اصلاً صحبت‌هاي آقاي صفار هرندي را نديده بودم، بلكه اين بحث چند ماه پیش از سوي «صادق زيباكلام» مطرح شد و من نيز احساس مي‌كنم آقاي زيباكلام تا حدودي تحت تأثير تحليل‌هاي ديگران و اين خط نيز از خارج آمده است كه ما را به «سنتي و جديد» تقسيم كنند و خط جديدي به عنوان اصولگرايي مدرن ايجاد كنند، در حالتي كه مفهوم «مدرن» از «مدرنيسم غرب» برمي‌آيد كه نادرست است.

اين نماينده مجلس اضافه كرد: درباره عبارت «اصولگرايي نوين» نيز كه عده‌اي مطرح كرده‌اند، هر كس با تاريخ ايران آشنا باشد، مي‌داند كه اين عبارت مربوط به «حزب تراز نوين» بوده است كه بر اساس آن، توده‌اي‌ها خود را حزب نوين ايران مي‌ناميدند؛ بنابراين معلوم است كه ريشه اين حرف‌ها و تقسيم‌بندي‌ها كجاست.

بادامچيان اظهار داشت: بر اين اساس من به تمام دوستان عزيزم مانند آقاي صفار هرندي برادرانه تذكر مي‌دهم كه اصولگرايي را تقسيم نكنيد؛ البته واقعيت اين است كه برخي‌ها «اصولگرانما» هستند، اما اين ربطي به اصولگرايي كه يك اصل ثابت است ندارد.

* طرح «كميته صيانت از آرا» از طرف من مطرح نشده است

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در ادامه در پاسخ به برخي انتقاد‌ها و گلايه‌ها نسبت به وي به دليل طرح موضوع «كميته صيانت از آرا» در رابطه با انتخابات مجلس نهم تصريح كرد: من اساساً چنين حرفي نزده‌ام.

وي ادامه داد: در اين روزها و ماه‌هاي آينده كه به انتخابات مجلس نزديك مي‌شويم، بعضي‌ها «قربةً‌ الي‌المنافع» دروغ مي‌گويند، در حالي كه همه مي‌دانند كه من چنين حرف‌هايي نمي‌زنم.

بادامچيان اضافه كرد: يكي از نمايندگان مجلس چنين بحثي را مطرح كرده بود اما به دنبال منبع خبر مي‌گشت تا آن را تكذيب كند و معتقد بود كه چنين حرفي به اين شيوه نزده است.

عضو شوراي مركزي حزب مؤتلفه اسلامي بيان كرد: در كشور ما با وجود جايگاه امامت جامعه و شوراي نگهبان و وزارت كشور و نيز قانون اساسي، معني ندارد كه كسي چنين حرفي بزند كه «تقلب مي شود يا رأي مردم جابه‌جا مي‌شود» و چنين بحث‌هاي كوچكي را هم نبايد بزرگنمايي كرد.

* در اين كشور هيچ‌كس جرأت جابه‌جايي رأي مردم را ندارد

بادامچيان در ادامه با آوردن مثال‌هايي در اين رابطه خاطرنشان كرد: در طول عمر نظام ما و در هشت دوره مجلس، تمام گروه‌هاي سياسي در مجلس بوده‌اند و دو دوره نيز مجلس دربست در اختيار گروه اقليت کنونی بوده است؛ همچنين در مسأله رياست جمهوري كشور نيز «بني‌صدر» در انتخابات همين مملكت رأي آورد.

وي ادامه داد: در ادامه مسير كشور هم، در دوران مسئوليت آقاي بشارتي در جايگاه وزير كشور كه رفيق صميمي آقاي ناطق نوري بوده است، آقاي خاتمي در انتخابات رياست جمهوري رأي آورد و آقاي ناطق موفق به كسب آراي لازم نشد و در همان زمان بود كه طنز دروغيني را به مرحوم گل‌آقا نسبت دادند، مبني بر اينكه «مي‌نويسيم خاتمي و مي‌خوانيم ناطق نوري» و وي نيز اين موضوع را تكذيب كرد، اما فتنه‌گري يك عده چنين حرف‌هايي را ايجاد مي‌كرد.

بادامچيان خاطرنشان كرد: در دوران اصلاحات و در دوران وزارت كشور آقاي موسوي لاري نيز، هاشمي رفسنجاني رأي نياورد و احمدي‌نژاد رأي آورد؛ بنابراين، در اين كشور كسي جرأت جابه‌جايي آرای مردم را ندارد و طرح موضوعاتي مانند «كميته صيانت از آرا» نيز معنا ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل