بازدید 2363

احتمال معرفی عباسی به عنوان وزیر ورزش

کد خبر: ۱۷۵۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۴ 06 July 2011
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به احتمال معرفی محمد عباسی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: با توجه به تصویب ادغام وزارت تعاون با وزارت رفاه و کار، احتمال معرفی وزیر سابق وزارت تعاون به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان زیاد است.

به گزارش خانه ملت، "بهروز جهفری" با اشاره به اخبار غیررسمی مبنی بر احتمال معرفی عباسی به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: از ابتدای معرفی عباسی به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان، بحث معرفی وی به عنوان وزیر پیشنهادی دولت نیز مطرح بود.

نماینده مردم سمیرم با بیان اینکه عملکرد عباسی در وزارت تعاون مثبت و بدون حاشیه بوده است، تأکید کرد: عباسی عملکرد مدیریتی مثبتی داشته است اما همچنان ارتباط سوابق کاری وی با وزارت ورزش و جوانان مشخص نیست و نیاز به پیگیری بیشتر دارد.

قانون تبدیل سازمان‌های ملی جوانان و تربیت بدنی به وزارت ورزش و جوانان  در جلسه علنی روز ۱۲دی ماه سال گذشته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در روز ۲۹این ماه به تایید شورای نگهبان رسید.

رییس قوه مقننه جمهوری اسلامی ایران در روز ۳۰دی ماه قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان را در اجرای اصل ۱۲۳قانون اساسی برای اجرا به رییس جمهور ابلاغ کرد.

در پی استنکاف ۲۴روزه رییس جمهور از ابلاغ این قانون به دستگاه‌های اجرایی، رییس مجلس در روز ۲۴بهمن ماه با استفاده از اختیار قانونی مصرح در تبصره ماده یک قانون مدنی، این قانون را راسا برای اجرا ابلاغ کرد.

 با وجود تذکرات فراوان نمایندگان در صحن علنی و همچنین نامه‌های "علی لاریجانی" رییس مجلس و "محمدرضا باهنر" معاونت نظارت مبنی بر تخلف دولت در اجرایی نکردن این قانون و دخل و تصرف در اموال سازمان‌های ملی جوانان و تربیت بدنی، این قانون رسمی با تاخیری ۱۴۵روزه به عرصه اجرا رسید و دولت وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرد.

حمید سجادی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت ورزش و جوانان نتوانست برای تصدی این وزراتخانه از مجلس رأی اعتماد بگیرد و پس از عدم رأی اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی، تإخیر در اجرای قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان وارد فاز جدیدی شد.

یک هفته پس از مراسم رأی اعتماد حمید سجادی، رئیس جمهوری محمد عباسی وزیر تعاون را به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان معرفی کرد. این در حالی است که بسیاری از نمایندگان و کارشناسان حقوقی معتقدند مهلت سه ماهه سرپرستی وزارت ورزش و جوانان سپری شده و تعیین سرپرست برای این وزارتخانه وجاهت قانونی ندارد.

عباسی وزیر وزارتخانه سابق تعاون است که هم اکنون ادغام آن با وزارتخانه‌های کار و امور اجتماعی و رفاه و تأمین اجتماعی ازسوی مجلس تصویب شده است.

عضویت هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه، عضو ناظر مجلس در کمیته تنظیم ارز، معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی استانداری، رئیس آموزش و‌پرورش، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های مازندران و گلستان، معاون اداره‌کل آموزش و پرورش، رئیس دفتر نظارت بازرسی شورای نگهبان مازندران، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی (مازندران)، عضو هیئت‌منصفه مطبوعات، صاحب امتیاز و مدیر مسئولی هفته نامه شمال از سوابق اجرایی محمد عباسیاست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار