بازدید 4520
تفاوت علي كريمي و كرار در سطح فوتبال آسيا و جهان مشخص است

مذاكره استقلالي‌ها حرفه‌اي نبود !

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس گفت: بعد از مذاكره ما با هنكه، استقلالي‌ها و چند باشگاه ديگر با اين مربي آلماني گفت‌وگو كردند كه كارشان حرفه‌اي نبود.
کد خبر: ۱۷۵۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۸ 06 July 2011
حميد استيلي در گفت‌وگو یی درباره آخرين شرايط پرسپوليس و مسائل مختلف توضيحاتي را بيان كرد كه در زير اظهارات وي را مي‌خوانيم:

فارس: وضعيت پرسپوليس را پس از چند جلسه تمرين چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
برنامه هاي خود را قبل از شروع تمرينات انجام داديم كه خوشبختانه تا كنون همه چيز طبق برنامه پيش مي رود. بازيكناني كه در حال تمرين كردن با ما هستند روز به روز بهتر مي‌شوند و مرا به حضور پرقدرت در سه جام اميدوار ‌كرده اند.

فارس: بزرگ ترين نگراني فعلي استيلي چيست؟
غيبت ملي پوشان بزرگ ترين دغدغه و نگراني فعلي‌ام من در پرسپوليس است. ما شش بازيكن خوب خود را در اردوي تيم ملي داريم و فقط مي‌توانم دعا كنم كه شرايط آنها وقتي كه به ما ملحق مي‌شوند خوب باشد، چون اين مورد اهميت زيادي برايم دارد. دوست دارم كه آنها از لحاظ روحي و رواني، ‌بدني و تاكتيكي شرايط بسيار خوبي داشته باشند.

فارس: برنامه تمريني شما نشان مي‌دهد كه روزهاي پرفشاري را سپري مي‌كنيد. شايد ملي‌پوشان بازگردند نياز باشد با آنها جداگانه تمرين كنيد. اين‌طور نيست؟
ما طبق برنامه‌اي كه داشته‌ايم صبح و بعدازظهر تمرين مي‌كنيم و بچه‌ها هم جواب اعتماد مرا داده‌اند. بايد بنشينيم و ببينيم وضعيت ملي‌پوشان چگونه خواهد بود. انشاءالله بتوانيم با كمك همديگر شروع ليگ را با قدرت آغاز كنيم، چون شروع با قدرت در مسابقات ليگ اهميت زيادي براي ما دارد. سعي مي كنيم با برنامه ريزي بهتر ملي پوشان و همه بازيكنان پرسپوليس را براي شروع ليگ آماده كنيم.

فارس: اردوي پرسپوليس در خارج از كشور برگزار مي شود؟
بله، با توجه به صحبت‌ها اوليه ما قرار است به تركيه عازم شويم و با 3 تيم خوب و مطرح بازي‌هاي پرفشاري را انجام دهيم كه براي ما جنبه تداركاتي و محك جدي باشد. انشاءالله بتوانيم در اين اردو از بازيكنان ملي‌پوش خودمان استفاده كنيم و من اميدوارم با تمام پتانسيل بتوانيم عازم تركيه شويم.

فارس: آيا بازيكنان خارجي خودتان نيز به اردو مي بريد؟
بله، سعي خواهيم كرد اين اتفاق بيفتد. چون بسيار مهم است كه همه بازيكنان با هم در ديدارهاي تداركاتي هماهنگ باشند. خوشبختانه اكنون همه چيز خوب است و اميدوارم كه اردوي تركيه تكميل‌كننده راه ما براي موفقيت در سه جام باشد.

فارس: پس با اين حساب هيچ مشكلي نداريد؟
فقط اميدوارم كمي حاشيه‌ها از تيم ما فاصله بگيرد و اين مسئله بسيار مهم است، چون حاشيه نبايد در پرسپوليس جايي داشته باشد.

فارس: منظورتان كدام حاشيه است، فعلا كه تمرينات بدون مشكل برگزار مي‌شود؟
منظور من از حاشيه مصاحبه‌هايي است كه انجام مي‌شود. اميدوارم اين حاشيه‌ها كمتر شوند تا تمركز ما بيشتر بر روي موفقيت پرسپوليس باشد. از همين امروز پيگيري خواهم كرد كه با كمك همه بچه‌ها مشكل حاشيه‌اي نداشته باشيم.

فارس: چرا براي عقد قرارداد با بازيكنان خارجي وسواس خاصي به خرج مي‌دهيد؟
قطعا همين طور است، چون بايد بازيكنان خوب خارجي به ما ملحق شوند. شك نكنيد سعي خواهم كرد بهترين‌ها را به پرسپوليس بياوريم. من هرجا كه كار كرده‌ام نشان داده‌ام روي بازيكنان خارجي وسواس خاصي دارم. بازيكن خارجي براي پرسپوليس خيلي مهم است. ما بايد بهترين خارجي‌ها را جذب كنيم.

فارس: از اردوي تيم ملي براي شما خبرهاي خوبي نمي‌رسد. اعلام شد كه هادي نوروزي دچار مصدوميتي شديد شده است.
من اين خبر ناراحت‌كننده را شنيدم، متوجه شدم كه نوروزي از ناحيه مچ پا مصدوم شده است. در فوتبال آسيب‌ديدگي‌ها اجتناب‌ناپذيرند و هميشه وجود دارند. اميدوارم بازيكنان ملي‌پوش خودمان را سالم تحويل بگيريم تا دچار مشكل نشويم.

فارس: قرعه‌كشي ليگ برتر انجام شد و شما بايد در اولين و دومين ديدار به مصاف ملوان و شاهين بوشهر برويد، نظرتان در اين زمينه چيست؟
هر تيمي در ابتداي راه هدف خاصي براي خودش دارد. هدف ما اين است كه بازي‌هاي خوبي را در ليگ برتر به نمايش بگذاريم، در كنار بازي‌هاي خوب دوست دارم امتيازها را يكي پس از ديگري كسب كنيم. هدف اول ما قهرماني است. براي ما فرقي ندارد كه در اولين و يا دومين گام بايد به مصاف چه تيمي برويم. ما اين را مي‌دانيم بايد با همه تيم‌ها بازي كنيم.

فارس: نظرتان در مورد ملوان و شاهين بوشهر نگفتيد؟
ملوان سال گذشته قابليت‌هاي خودش را نشان داد، آنها تيمي بسيار خوب و سطح‌ بالا هستند. ما كار سختي داريم. آنها در فينال جام حذفي برابر پرسپوليس قابليت‌هاي خودشان را به نمايش گذاشتند و در ديدارهاي رفت و برگشت در ليگ برتر امتيازها را گرفتند و پرسپوليس را غافلگير كردند، پس كار ما سخت است اما هدف ما مشخص است و ما با هدف وارد مسابقات ليگ برتر مي‌شويم.

فارس:‌ از قرعه كشي ليگ يازدهم رضايت داريد؟
من از روز گذشته پس از اينكه ليگ برتر قرعه‌كشي شد به بازيكنانم گفتم تمام فكر ما بايد اين باشد كه به صورت حرفه‌اي زندگي كنيم و مهم‌ترين تاكتيك ما تاكتيك رفاقت و دوستي باشد تا عاملي بشود براي موفقيت پرسپوليس. بچه‌ها اين موضوع را رعايت مي‌كنند و انشاءالله به هدفمان خواهيم رسيد.

فارس:‌ در هفته هفتم، دربي سرخابي ها برگزار خواهد شد، با توجه به اتفاقات فصل گذشته و 2 باخت چه برنامه‌اي براي موفقيت در دربي هفتاد و يكم داريد؟
ما به فكر اين هستيم تا با يك بازي خوب و زيبا راهي دربي شويم. تيمي را به ميدان خواهم فرستاد تا شكست در 2 دربي قبلي را جبران كرده و دل هواداران را شاد كند. اين موضوع يكي از اهداف من است البته تمام بازي‌ها براي ما سخت است.

فارس: تيم ملي در اولين ديدار خود در اردوي اتريش به تساوي رسيد كه عليرضا حقيقي نيز يكي از بهترين‌ها بود. نظرتان در اين زمينه چيست؟
قطعا درخشش حقيقي در بازي ملي خبر خوشي براي من است چرا كه وي توانسته يك پنالتي خوب را مهار كند. قبل از اينكه حقيقي به تيم ملي برود به او گفتم كه وقتي كه با تيم ملي مي‌روي بايد سعي كني نفر اول باشي. از او خواستم خوب تمرين كند تا به هدفش برسد. حقيقي شرايطي دارد كه مي‌تواند نفر اول باشد از اين بابت خوشحالم كه حقيقي در اولين بازي تيم ملي در اتريش خوب بوده و موفق شده يك پنالتي بگيرد. وظيفه او در فصل جاري بسيار سنگين است و اميدوارم امسال از لحاظ فني و اخلاقي نفر اول باشد.

فارس: شيث رضايي هم با انگيزه بالايي در تمرينات شركت مي كند. آيا اين بازيكن به دنبال اهداف خاصي است؟
همه بازيكنان ما با انگيزه هستند. در تمرينات پرسپوليس شاهد هستيد كه بچه‌هاي ما بسيار با انگيزه تمرين مي‌كنند و ما هم برنامه‌ريزي خودمان را طوري طراحي كرده‌ايم كه بازيكنان از تمرين لذت ببرند و در كنارش فشار لازم را حس كنند. كم كم در حال رسيدن به هدف خاص خودمان هستيم و من جا دارد از تمام بازيكنان تشكر كنم كه در اين زمان با تمام وجودشان براي موفقيت پرسپوليس در حال تلاش هستند.

فارس: وضعيت حشمت مهاجراني چه شد؟
مهاجراني درست است كه پستي در پرسپوليس ندارد، اما ايشان يار و ياور ما است و كنار من هميشه حضور دارد و جا دارد از حبيب كاشاني و كميته فني و محمود خوردبين كه زحمات شبانه‌روزي مي‌كشند تقدير وتشكر كنم. كاشاني در تيم بستن واقعا زحمات خوبي را كشيده و نبايد از اين موضوع چشم‌پوشي كرد. ايشان با نفراتي كه مدنظر ما است با تمام توان در حال مذاكره است و انشاءالله بتواند موفق شود.

فارس: لطفا در خصوص ميشائيل هنكه صحبت كنيد، اگر او به ايران نيامد داستان دستيار شما در پرسپوليس چه مي شود؟
وقتي هنكه را معرفي كرديم باشگاه‌هاي ديگري با مديربرنامه‌هاي ايشان گفت‌وگو كردند. يكي از باشگاه‌ها تيم فوتبال استقلال تهران است كه بهتر است من درباره‌اش حرفي نزنم. چند باشگاه ديگر نيز دنبال هنكه هستند. به نظرم اين از لحاظ حرفه‌اي‌گري درست نبود و فكر مي‌كنم چون ما اسم او را برديم همه دنبال او هستند.

فارس: اما پرسپوليس هم پس از عقد قرارداد نصرتي با استقلالي ها اين مدافع را جذب كرد؟
بالاخره اين اتفاق افتاده و مهم اين است كه فردي را كه ما مي‌خواهيم انتخاب كنيم كه بخواهد به ما كمك كند، اگر هنكه آمد كه مشكلي ندارد اگر نيامد به فكر گزينه‌هاي ديگري مي‌رويم. وقتي با هنكه صحبت كرديم و نام او را برديم باعث شد تا ساير تيم‌ها به دنبال او بروند. اگر اسم ايشان را مطرح نمي‌كرديم شايد اين اتفاق‌ها نمي‌افتاد. باز هم مي‌گويم اگر هنكه به ايران نيامد با 2 گزينه بسيار خوب كه يكي از آنها رالف سومديك است وارد مذاكره مي‌شويم تا به ما كمك كند.

فارس: تكليف دستياران ايراني چه شد؟
با توجه به هماهنگي انجام شده فعلا در خدمت سعيد عزيزيان و پرويز كماسي هستيم. انشاءالله محسن عاشوري نيز به ما اضافه مي‌شود و كادر فني هر روز كه مي‌گذرد تكميل‌تر مي‌شود. بايد تفاهم‌هاي لازم انجام شود تا افراد كارشان را شروع كنند و مشكل خاصي در اين زمينه نيست.

فارس: يك سوال حاشيه‌اي، جاسم كرار بهتر است يا علي كريمي؟
سؤال جالبي پرسيديد، اما همه چيز مشخص است و نبايد درباره اين موضوع صحبت كرد.

فارس: استقلالي‌ها عنوان كردند كه كرار بهتر از كريمي است.
هر فردي به نوبه خودش شرايط و تاكتيك خودش را دارد. سابقه‌‌اي كه علي كريمي در فوتبال ما آسيا و اروپا دارد مشخص است. همه او را مي‌شناسند و ايشان جايگاه خاص خودش را دارد. اصلا هر فردي جايگاه خاص خودش را دارد البته من به كرار نيز بي‌احترامي نمي‌كنم. ايشان هم جايگاه خودش را دارد، ولي علي كريمي كه در اروپا مقابل تيم‌هاي بزرگ با شرايط ويژه تمرين كرده و به ميدان رفته قطعا تفاوت آنها در سطح آسيا و جهان مشخص است. من اميدوارم هر 2نفر موفق باشند.

فارس: به عنوان سوال آخر در خصوص جذب بازيكنان جديد توضيح بدهيد.
هر روز كه مي‌گذرد در حال رايزني‌هاي لازم هستيم تا نفرات مورد نظر را جذب كنيم. از دقيقه‌ها و ثانيه‌ها استفاده خواهيم كرد تا انشاءالله در جذب بازيكن به هدفمان برسيم. من براي جذب بازيكن آهسته پيش مي رويم چون مي خواهيم قانون سقف قراردادها را هم رعايت كنيم و با همين رعايت همين قانون نيز بازيكنان جديد را جذب خواهيم كرد
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار