بازدید 2133
عضو كميسيون انرژي:

ورود کالای هندی در ازای بهای نفت پذیرفتنی نیست

کد خبر: ۱۷۵۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۸ 05 July 2011
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که دولت هند موظف است بهای نفت خام ایران را به‌طور کامل بپردازد، گفت: این موضوع که نفت کشورمان را به هند بفروشیم و در ازای بهای آن، کالای هندی از آن کشور وارد کنیم، اصلا قابل پذیرش نیست.

به گزارش خانه ملت، "حسن شبان‌پور" گفت: موضوع مطالبات ایران از کشور هند و پرداخت آن از طرف این کشور موضوع مهمی است که در کمیسیون انرژی مطرح شده است؛ ولی تا به امروز تصمیم قاطعی در این زمینه از سوی اعضای این کمیسیون گرفته نشده است.

نماینده مردم مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود و مشکلات به وجود آمده در انتقال بهای نفت فروخته شده به هند، باید اقدامی مناسب و کاملا کارشناسانه انجام شود.

وی با بیان این که راهکارهای مختلفی برای انتقال بهای نفت فروخته شده به هند بررسی شده است، افزود: آنچه که اهمیت دارد دریافت بهای نفت خام فروخته شده به هند است و باید راهکاری برای این منظور پیش‌بینی و به کار بسته شود.

شبان‌پور تأکید کرد: باید برای فروش نفت به هند و دریافت درآمدهای آن، بسیار عاقلانه رفتار و از هر گونه اقدام عجولانه پرهیز شود، زیرا هند یکی از شریکان ایران است که حضور پر رنگی در صنعت نفت دارد؛ با این حال این موضوع نباید مانع به تعویق افتادن پرداخت بدهی‌های این کشور به ایران شود.

نماینده مردم مرودشت در مجلس درباره ورود کالا از هند در ازای طلب این کشور به ایران توضيح  داد: هم اکنون بازار ایران از کالاهای بی‌کیفیت چینی پر شده است و این بازار ظرفیتی برای واردات کالا از هند ندارد.

وی اظهار کرد: دولت هند موظف است به هر ترتیبی بهای نفت خام ایران را بپردازد، ولی این موضوع که در ازای این مبلغ که در حدود یک ششم درآمدهای نفتی ایران است، از این کشور کالاهای مختلف به بازار ایران سرازیر شود، هرگز قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: با توجه به شرایط پیش آمده و افزایش محدودیت‌های مالی و بانکی برای جمهوری اسلامی ایران به دنبال اعمال تحریم‌های بین‌المللی، دولت باید با کمک کارشناسان راهکارهای مناسب و مؤثری برای این منظور تهیه و اجرایی کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار