بازدید 14754
۹

دستگيري 102 نفر از اراذل و اوباش در تهران

با توجه به گستردگي اين طرح در شب گذشته 102 تن دستگير شدند همچنين پنج زن فاسد هم كه در خانه و پاتوق‌هاي اين اراذل حضور داشتند دستگير شدند.
کد خبر: ۱۷۴۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۹ 05 July 2011
فرمانده انتظامي تهران بزرگ از دستگيري 102 تن از اراذل و اوباش بنام پايتخت در عمليات ويژه ماموران پليس در شامگاه دوشنبه خبر داد.

سردار حسين ساجدي‌نيا روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به عمليات شامگاه دوشنبه پليس پايتخت كه براساس آن قرار بود 86 تن از اراذل و اوباش سطح يك شناسايي شده، دستگير شوند، گفت: با توجه به گستردگي اين طرح در شب گذشته 102 تن دستگير شدند همچنين پنج زن فاسد هم كه در خانه و پاتوق‌هاي اين اراذل حضور داشتند دستگير شدند.

وي افزود: در عمليات شب گذشته تعداد قابل توجهي سلاح سرد، چند قبضه اسلحه گرم و مقاديري مواد مخدر، وسايل استعمال اين مواد، مشروبات الكلي و فيلم‌هاي مستهجن از منازل و پاتوق‌هاي اراذل و اوباش كشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ با تاكيد بر اين كه افرادي كه در عمليات شب گذشته پليس تهران دستگير شدند تا كنون توسط پليس به عنوان اراذل و اوباش دستگير نشده بودند به ايسنا گفت: تمامي اين افراد مورد بازجويي قرار گرفته و پس از شناسنامه‌دار شدن، پرونده آنها به مرجع قضايي ارجاع شده است. همچنين براساس هماهنگي انجام شده با دادستان تهران، اين افراد به اشد مجازات محكوم مي‌شوند تا تاديب لازم در خصوص آنها صورت گرفته و بازگشت مجدد به كارهاي مجرمانه قبل نداشته باشند.

وي ادامه داد: با اجراي طرح برخورد با اراذل و اوباش، دستگيري‌هاي صورت گرفته در اين باره نسبت به سه سال گذشته افزايش يافته است، البته در حال حاضر تعداد اراذل و اوباش درجه يك در تهران كم است و در مجموع سطح اقدامات اراذل و اوباش در پايتخت كاهش يافته است.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ با بيان اينكه پيش از اين به اراذل و اوباش توصيه كرده بوديم كه از كارهاي خود دست بردارند و توبه كنند افزود: تعدادي از اراذل و اوباش توبه كرده و بازگشته و اقدام مجرمانه‌اي نيز نداشته‌اند و هرچند وقت يكبار به پايگاه‌هاي پليس مراجعه مي‌كنند و تحت نظر هستند.

وي خاطرنشان كرد: پليس با اراذل و اوباش برخورد كرده و دستگيري‌هايي در اين باره صورت گرفته، همچنين از سوي مراجع قضايي هم با اين افراد به شدت برخورد شده است. از قوه قضاييه نيز مي‌خواهيم تا در صدور احكام به شكلي عمل كنند كه تنبيه لازم در خصوص اراذل و اوباش صورت گرفته و اين افراد بازگشتي نداشته باشند. اما در هر صورت پليس به مردم قول مي‌دهد كه با اراذل و اوباش به شدت برخورد كند.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ با بيان اينكه تعداد اراذل و اوباش در تهران زياد نيست خاطرنشان كرد: پليس با اين اراذل و اوباش در صورتي كه مرتكب عمل مجرمانه شوند با حكم قضايي برخورد مي‌كند.

وي درباره شناسنامه‌دار شدن اراذل و اوباش نيز گفت: كليه اراذل و اوباشي كه از قبل دستگير شده‌اند شناسنامه‌دار هستند و در حال حاضر افرادي كه داراي شش مصداق مربوط به اوباشگري همچون (عربده كشي، زورگيري، بدمستي، حمل سلاح سرد و غيره) باشند، جزو ليست اراذل و اوباش بوده و پس از دستگيري شناسنامه‌دار خواهند شد.

وي با تاكيد بر اينكه اجراي طرح برخورد با اراذل و اوباش شب‌هاي آتي نيز در راستاي طرح امنيت محله‌محور ادامه مي‌يابد، از شهروندان خواست در صورت وجود اين افراد در محله‌شان مراتب را در اسرع وقت از طريق پليس 110 به اطلاع نيروي انتظامي برسانند تا در خصوص آنها اقدام لازم صورت گيرد.

به گزارش ايسنا، عمليات‌هاي شب گذشته در سطح 375 محله پايتخت به طور همزمان به مرحله اجرا گذاشته شد.

در يكي از اين عمليات‌ها ماموران پليس تهران در بزرگراه اشرفي اصفهاني، خيابان منوچهر اكبري، «جواد اُپل» را كه سارق، زورگير و گردنبند قاپ بود را دستگير كردند. از منزل اين فرد شرور مقاديري مشروبات الكلي، سلاح سرد و ... كشف و ضبط شد.

به گزارش ايسنا، همچنين در يكي ديگر از اين عمليات‌ها كه در منطقه مهرآباد جنوبي، خيابان ملكي انجام شد ماموران پليس «علي»، «محمد» و «حسين» معروف به «لره» را به همراه 4 قبضه قمه، مقاديري مواد مخدر كراك و هروئين و ... دستگير كردند. اين افراد در محله خود ضمن عربده‌كشي نسبت به تخريب خودرو ساكنان اقدام مي‌كردند.

در تمامي اين محلات مردم با مراجعه به پليس از دستگيري اراذل و اوباش تقدير كرده و ضمن درخواست از قوه قضاييه براي برخورد جدي با اين افراد خواستار استمرار اين طرح تا پاكسازي پايتخت از اين افراد شدند. 


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
كي ميشه خبر دستگيري و اعدام مفسدين اقتصادي رويت بشه؟
این بگیر و ببندی که نتیجه باز دارنده ندارد و زود آزاد می شوند چه حاصلی دارد . آیا مگر نه این است که آزموده را آزمودن خطاست . پس چرا تکرار مکررات
با تشكر فراوان از اقدامات انجام شده-
خداوند هر دقيقه شما و خانواده تان را با آرامش همراه كند-
موفق باشيد
اگر اینها سابقه دارند چرا آزاد آزاد میچرخیدن؟
تشکر لطفا در مورد مواد مخدر نیز اقدام شایسته ای انجام شود که بلکه جوانان کمتر به این سمت سوق پیدا نمایند ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار