بازدید 8318

یکسالی که مردم بندرعباس ماهی نخوردند!

من قبلاً با دوستان مطرح كردم كه 12 تیرماه برابر با سالگرد فاجعه هواپیمای ایرباس و شهادت 290 نفر است كه 66 نفر آن نیز كودك بوده‌اند و جالب است كه بدانید حسام فرزند یكی از شهیدان به ما گفت: بعد از این ماجرا مردم بندرعباس تا یك سال ماهی نمی‌خوردند.
کد خبر: ۱۷۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۰ 05 July 2011
سومین آیین ستایش از صنف برگزیده و عضو ممتاز خانه سینما همراه با بزرگداشت شهدای هواپیمای ایرباس برگزار شد.

به گزارش فارس ، شامگاه یكشنبه 12 تیرماه در سومین آیین ستایش از صنف برگزیده و عضو ممتاز خانه سینما، مراسم بزرگداشت شهدای هواپیمای ایرباس آ - 300 نیز با حضور پرویز پرستویی، فرهاد توحیدی، سیدرضا میر كریمی، محمدمهدی عسگرپور، مازیار میری، كامران ملكی، مریلا زارعی، ناصر ممدوح، حسن حسن‌دوست، ابوالحسن برزیده، حمید فرخ‌نژاد، غلام‌رضا موسوی، امین تارخ، تورج منصوری، حبیب احمدزاده، امیر اثباتی، حسین ترابی و . . . در تالار «سیف‌الله داد» خانه سینما برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در ابتدای مراسم كامران ملكی روی سن آمد و گفت: امروز سومین سالگرد آیین ستایش از صنف برگزیده و عضو ممتاز خانه سینما است. دو سال قبل آقای میركریمی این آیین را برای بررسی عملكرد صنفی خانه سینما بنیان نهاد و هم‌اكنون بسیار خوشحال هستیم كه محمد‌مهدی عسگرپور این آیین را ادامه داده‌اند. وی در ادامه با اشاره به مصادف بودن 12 تیر‌ماه با حمله ناو جنگی وینسنس آمریكا به هواپیمای ایرباس آ - 300 شماره 655 ایران‌ایر، حضار را به دیدن فیلم كوتاه «موج زنده» با بازی پرویز پرستویی دعوت كرد.

در ادامه برنامه، «پرویز پرستویی» به روی سن آمد با شعری تحت «عنوان حرفی نزنم كه به كسی بربخورد، خطی ننویسم كه آزار دهد كسی را، نگاهی نكنم كه دل كسی بلرزد، راهی نروم كه بی‌راهه باشد...» سخنان خود را آغاز كرد و گفت: خوشحالم كه بعد از مدت‌ها شما دوستان را ملاقات می‌كنم. پیشاپیش به تمام دوستانی كه قرار است از آن‌ها تجلیل شود، تبریك می‌گویم. فكر می‌كنم احتیاج به عذرخواهی نیست كه من روی سن آمدم چراكه من نیز خود را در مسیر شما و در مرام شما می‌دانم.

وی در ادامه افزود: من قبلاً با دوستان مطرح كردم كه 12 تیرماه برابر با سالگرد فاجعه هواپیمای ایرباس و شهادت 290 نفر است كه 66 نفر آن نیز كودك بوده‌اند و جالب است كه بدانید حسام فرزند یكی از شهیدان به ما گفت: بعد از این ماجرا مردم بندرعباس تا یك سال ماهی نمی‌خوردند.

پرستویی در ادامه خاطر نشان كرد: از آقای میركریمی عزیز برای بنیان گذاشتن چنین بزرگداشتی در 3 سال قبل بسیار سپاسگزارم. البته در دو سال گذشته این آیین به دلایلی برگزار نشد و نكته دیگر اینكه زمانی كه این فیلم در 3 سال پیش پخش شد همزمان با ما در پرس‌تی‌وی‌ و نهادهای ضد جنگ در آمریكا نیز به سوگ نشستند و 3 سال است كه این مراسم را برگزار می‌كنند.

وی ادامه داد: ما خوشحال هستیم كه مراسم بزرگداشت شهدای این فاجعه را در خانه سینما و بدون اینكه كسی ما را دعوت كرده باشد انجام می‌دهیم و در كنار خانواده شهید «محسن رضائیان» كاپتان هواپیمای ایرباس هستیم.

بر اساس این گزارش، پس از سخنان پرستویی، «حبیب احمدزاده» روی سن آمد و گفت: خیلی از دوستان می‌گویند چه سنخیتی وجود دارد كه سینماگران به سوگواری شهدای ایرباس بروند ولی پاسخ خیلی ساد‌ه است. ما هم انسان هستیم و همان‌طور كه وقتی ماجرای خلیج فارس و خلیج عرب پیش آمد در صحنه بودیم. حال در ماجرایی كه 290 نفر به شهادت رسیده و بین آن‌ها 66 كودك نیز بوده است، چگونه می‌توانیم هیچ واكنشی نشان ندهیم.

وی در ادامه خاطر نشان كرد: جالب است بدانید كه سال گذشته خبرنگار پرس‌تی‌وی از سخنگوی وزارت خارجه آمریكا سوال كرد كه شما قصد ندارید بعد از 20 سال از مردم ایران معذرت‌خواهی كنید، وی در پاسخ گفت: آمریكا برای چنین مواردی غذر‌خواهی نمی‌كند! و حتی تحقیر را به جایی می‌رسانند كه موقع غرامت دادن به پاكستانی‌ها 5 برابر ایرانی غرامت پرداخت می‌كنند.

احمدزاده بیان داشت: 2 روز گذشته در دیدار رئیس موزه‌های صلح تهران، حلبچه و هیروشیما، بنده از رئیس موزه صلح حلبچه پرسیدم كه شنیده‌ام كه یكی از خیابان‌های شهرتان را به نام «فرانس فان آنرات» كردید كه وی پاسخ داد نه ما مجسمه همسر فرانس را در میدان اصلی شهر نصب كردیم. من بسیار از این جواب متعجب شدم و وی به من گفت: سیاست همین است!

وی ادامه داد: من به شما می‌گویم كه خیلی از افراد دنیا از جنایت هواپیمای ایرباس اصلا اطلاعی ندارند. تنها 3 سال است كه با ساختن فیلم «موج زنده» و رفتن سینماگران به بندرعباس در روز 12 تیرماه، نهادهای ضد جنگ در آمریكا و شبكه پرس‌تی‌وی به صورت خود‌جوش سوگواری می‌كنند. نكته‌ای كه من همیشه در مواجه با آمریكایی‌ها از آن‌ها سوال می‌كنم این است كه اگر ما نیز مانند شما كه به مسئول چنین فاجعه‌ای مدال دادید به بن لادن كه دولت آمریكا مدعی است مسئول ماجرای 11 سپتامبر است، مدال می‌دادیم مردم شما در مورد ما چه فكری می كردند،. گرچه نباید فراموش كرد كه دولت و ملت آمریكا از یكدیگر جدا هستند.

در ادامه مراسم، مادر شهید رضائیان به همراه 2 پسر خود به نیابت از پدر شهید به روی سن آمدند و 2 فیش حج تمتع سال جاری و 2 سكه بهار آزادی و نشان عالی سینما از طرف صنوف سینمایی خانه سینما با همكاری رئیس حوزه هنری و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به آن‌ها تقدیم شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر