بازدید 1916

واحد نخست نيروگاه جديد ذوب آهن آماده تولید

واحد جدید نیروگاه ذوب آهن اصفهان با پشت سرگذاشتن تمامی تست‌ها در بخش‌های مختلف آماده تولید برق است.
کد خبر: ۱۷۲۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۸ 25 June 2011
واحد نخست نیروگاه جدید ذوب آهن اصفهان با ظرفیت تولید 55 مگاوات برق آماده بهره برداری شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت:‌ واحد جدید نیروگاه ذوب آهن اصفهان با پشت سرگذاشتن تمامی تست‌ها در بخش‌های مختلف آماده تولید برق است.

 براتی افزود: درآزمایش‌های صورت گرفته ، فعالیت توربین نیروگاه نیز به 3 هزار دور در دقیقه رسید که این میزان فعالیت ، نشان از آمادگی این واحد برای تولید برق می دهد. وی گفت: انرژی مورد نیاز نیروگاه از گاز خروجی واحد کک سازی تامین می شود که علاوه بر کاهش هزینه تولید انرژی ، هیچ نوع گاز مخربی وارد محیط زیست نمی شود.

مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان افزود: تا پایان شهریور ، واحد دوم این نیروگاه نیز به مدار تولید برق می پیوندد.

 براتی گفت: برای ساخت نیروگاه ، حدود 11هزار تن تجهیزات طراحی شده که حدود 6 هزار و 500 تن آن ، ساخت خارج و 4 هزار و 500 تن ساخت داخل است.

وی میزان سرمایه گذاری برای این طرح را 345 میلیارد ریال و 33 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: نیروگاه جدید ذوب آهن اصفهان از ظرفیت نهایی تولید 110 مگاوات انرژی برق برخوردار است.

با فعالیت این نیروگاه نه تنها کسری 60 مگاواتی برق کارخانه برطرف می شود بلکه مازاد آن در اختیار شبکه سراسری برق قرار می گیرد.

ذوب آهن اصفهان تاکنون 3 نیروگاه در اختیار داشته است که مجموع توان تولید آن ها به 100 مگاوات می رسید این در حالیست که میزان مصرف برابر با 160 مگاوات است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی