بازدید 2913

بلیت هواپیما و قطار گران می‌شود

کد خبر: ۱۷۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۹ 22 June 2011
سرپرست وزارت راه و وزیر مسکن و شهرسازی از افزایش قیمت بهای بلیت هواپیماها و قطار خبر داد و گفت: در آینده نه چندان دور تهران را به 160 الی 200 بلوک تقسیم می شود و مبالغ اجاره بها را در آن مشخص و اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در رابطه با جلسه رای اعتماد خود برای تصدی پست وزارت راه و شهرسازی گفت: پس از آنکه شورای محترم نگهبان قانون اختیارات و وظایف وزارت راه و شهرسازی را به تصویب رساند احتمالا جلسه رای اعتماد روز یکشنبه تشکیل می شود.

وی افزود: ما برنامه های خود را برای این منظور تقدیم مجلس کرده ایم و روز یکشنبه به مجلس خواهیم رفت و هر چه نظر نمایندگان مجلس باشد ما مطیع آن هستیم.

نیکزاد گفت: قاعدتا برنامه اینجانب برای وزارت راه و شهرسازی به نمایندگان داده شده است و روز یکشنبه قطعا گزارش کار و همچنین برنامه های کاری خود را ارائه خواهیم داد هر چه که نظر نمایندگان باشد خیر و برکت در آن است.

وزیر مسکن در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص مانور اجاره بها که طی روزهای اخیر مطرح شده است، گفت: بر اساس بررسی هایی که ما داشته ایم قیمت مسکن و اجاره بها شامل قیمت مصالح ساختمان ، دستمزد ، زمین و خدمات فنی و مهندسی است که هیچ کدام از آنها افزایش پیدا نکرده است.

وی افزود: من قبلا نیز اعلام کرده بودم که ما باید تهران را به 200 بلوک تقسیم کنیم و اجاره ها را مشخص و بیش از مبلغ تعیین شده را اعمال قانون کنیم.

نیکزاد با تاکید بر اینکه ما قطعا این کار را انجام خواهیم داد تصریح کرد: از امروز اول تیر به لحاظ اعلام نظر بانک مرکزی مبنی بر اینکه 7 الی 9 درصد در بخش مسکن افزایش وجود داشته است ما آن را ملاک قرار داده و اتحادیه املاک آن را اعمال خواهد کرد.

وی افزود: پس از این هیچ قراردادی بیش از این مبلغ منعقد نخواهد شد و چنانچه موردی بیش از این مبلغ دیده شود با آن برخورد می شود.

وزیر مسکن و شهر سازی گفت: کسانی که سال گذشته قرارداد داشته اند با متن قراردادی سال گذشته می توانند در بنگاهها معادل سازی کرده و اقدام به انعقاد قرارداد جدید کنند.

نیکزاد این امر را به نفع مستاجر، مالک و دولت دانست و گفت: قطعا در آینده نه چندان دور تهران را به 160 الی 200 بلوک تقسیم و مبالغ اجاره بها را در آن مشخص و اعلام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا به واسطه تعیین نام راه و شهرسازی بخش های هوایی و دریایی وزارت راه به نهاد دیگری واگذار خواهد شد، گفت: این بخش ها همه در درون همان وزارت راه و شهرسازی دیده شده است و این نامگذاری علتی بر جدایی بخش هایی از وزارت راه نیست.

نیکزاد با بیان اینکه این نامگذاری البته بر اساس نظر دولت نبود، گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس این نام را تصویب کرد و به نظر من با همین نام ما باید در خدمت راه و بخش های هوایی و دریایی باشیم.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا قیمت بلیت هواپیماها طی روزهای آینده افزایشی خواهد داشت، گفت: ما پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها 15 درصد در تمامی بخش های حمل و نقل شاهد افزایش قیمت بودیم ولی در بخش ریلی و هوایی هیچ تغییری در قیمت بلیت ها به وجود نیامد.

نیکزاد افزود: یکسری از بررسی ها انجام شده و ما نیز احتمالا یک تغییر جزئی در قیمت بلیت هواپیما و قطار خواهیم داشت
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی