بازدید 5364

مقابله با ریزگردها سه قرن طول می کشد!

اگر منابع طبیعی استانی مانند بوشهر بخواهد با همین آهنگ به کارش ادامه دهد و به قول خودش سالی 1000هکتارنهال کاری کند وتا امروز 26 هزار هکتارهم جنگل کاری شده، پس 300 سال دیگر طول می کشد تا کار جنگلکاری در استان بوشهر به اتمام برسد.
کد خبر: ۱۷۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۶ 20 June 2011
می گویند روزی از نصرالدین می پرسند وسط دنیا کجاست؟ او که جوابی نداشت پایش را به زمین کوبید و گفت همین جا. اگر قبول ندارید بروید اندازه بگیرید!

به گزارش بولتن، امروز در حالی که از گرما کلافه بودیم، خبر رسید که ریزگردها هم در حال هجوم دوباره به کشور هستند. خبر مصاحبه معاون منابع طبیعی استان بوشهر را که خواندم یاد این داستان نصرالدین افتادم.

 آقای کریمی در مصاحبه ای با خبرگزاری فارس اعلام کرد که برای مقابله با بیابان زایی در استان بوشهر تاکنون 26 هزار هکتار از اراضی این استان جنگلکاری شده است. حالا اگر بنده و امثال بنده این آمار را باور نمی کنیم، لابد باید برویم درختان کاشته شده در بیابان های استان را بشماریم!



حالا چرا ما باور نمی کنیم به این دلیل که 26 هزار هکتار را اگر بخواهیم ضرب در هر هکتار یعنی 10 هزار مترمربع بکنیم یعنی 260 میلیون مترمربع از بیابانهای استان نهال کاری شده است که برای هرمترمربع یک درخت هم اگر حساب کنیم 260 میلیون اصله درخت باید کاشته شده باشد که انصافا عملکرد بی نظیری است. اگر ما و امثال ما این عدد و رقم ها را قبول نداریم می توانیم بشماریم!!



ایشان در این مصاحبه خبر داده که 325 هزار هکتار از اراضی استان بیابانی است و امسال سرجمع 740 هکتار! مراقبت و آبیاری شده و 970 هکتار! هم نهال کاشته شده است. در واقع اگر منابع طبیعی استانی مانند بوشهر بخواهد با همین آهنگ به کارش ادامه دهد و به قول خودش سالی 1000 هکتار نهال کاری کند و تا امروز 26 هزار هکتار هم جنگل کاری شده، یعنی کمتر از 10 درصد، پس 300 سال دیگر طول می کشد تا کار جنگلکاری در استان بوشهر به اتمام برسد! راستی 26 هزار هکتار جنگلکاری فعلی از چه موقعی شروع شده؟ 26 سال پیش؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح
وب گردی