بازدید 44121
نیاز مبرم به آمایش جنسیتی دانشجویان

خطر «تجرد قطعی» برای دختران

دختر دیپلمه بیشتر فرصت ازدواج دارد تا دختر لیسانسه؛ وقتی شاهد زیاد شدن تعداد دختران تحصیلکرده باشیم، یک موقع به جایی می‌رسیم که اساساً دیگر ازدواج برایشان اتفاق نمی‌افتد و این دختران به مرحله «تجرد قطعی» می رسند. مشکل «تجرد قطعی» را در حال حاضر داریم چرا که دختران زیادی داریم که تحصیلکرده و شاغل هم هستند ولی مجردند.
کد خبر: ۱۷۱۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۲ 19 June 2011
یک عضو هیأت علمی دانشگاه خواستار اجرای طرح آمایش جنسیتی دانشجویان شد و گفت: برای جلوگیری از آسیب های غلبه جمعیت دانشجویی کشور توسط دختران باید فرصت‌های برابر برای دختران و پسران برای تحصیل در مقطع کارشناسی ایجاد شود.

اردشیر انتظاری آسیب‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه زنان 67 درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی را تشکیل می‌دهند گفت: حضور 67 درصدی خانم‌ها در مقطع کارشناسی دانشگاه‌ها از این جهت مشکل‌زا دیده می‌شود که در عرضه نیروی کارشناسی در کشور، نیروی کارشناسی خانم‌ها بر نیروی کارشناسی آقایان غلبه پیدا می‌کند که این مشکلاتی را در عرصه فرهنگ جامعه ایرانی دارد؛ چرا که در جامعه ایرانی معمولاً مرد، مسئول تأمین معاش خانواده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در عین حال تأکید کرد: البته از نظر فرهنگی نیز مشکلی برای کار کردن خانم‌ها وجود ندارد اما خانم‌ها مسئول تأمین معاش خانواده نیستند. بنابراین در این شرایط چنانچه نسبت‌ دختران در ترکیب جنسیتی در مقطع کارشناسی دانشگاه‌ها بالاتر برود پیامدهای مناسبی در ارتباط با بازار اشتغال موجود در جامعه ندارد و منجر به بروز مشکلاتی می‌شود.

انتظاری افزود: در صورتی که غلبه دانشجویان مقطع کارشناسی با خانم‌ها باشد، با وجود اینکه خانم‌ها مسئول تأمین معاش نیستند اما نسبت جنسیتی اشتغال به نفع خانم‌ها تغییر می‌کند و منجر به تشدید آسیب بیکاری برای آقایان می‌شود. تغییر نسبت جنسیتی به نفع خانم‌ها را بخصوص در مشاغل دفتری و دولتی داشته‌ایم.

وی افزایش سن ازدواج در جامعه را آسیب دیگر بیشتر بودن نسبت دختران در ترکیب جنسیتی دانشگاه‌ها دانست و گفت: غلبه خانم‌ها در ترکیب جنسیتی دانشجویان منجر به محدودتر شدن دایره همسرگزینی برای خانم‌ها می‌شود. دختری که مدرک لیسانس اخذ می‌کند دیگر تمامی پسرانی که تحصیلاتی کمتر از لیسانس دارند از دایره همسرگزینی‌اش خارج می‌شوند و این باعث می‌شود فرصت ازدواج برای دخترانی که تحصیلات بالاتری دارند کمتر شود.


ردیف مهمترین اظهارات دکتر اردشیر انتظاری درباره آسیب های غلبه سهم دختران در جمعیت دانشجویی
1

زنان 67 درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی را تشکیل می‌دهند

2

در جامعه ایرانی، مسئول تأمین معاش خانواده معمولاً مردان هستند

3

تغییر نسبت جنسیتی اشتغال به نفع خانم‌ها منجر به تشدید آسیب بیکاری برای آقایان می‌شود

4

افزایش سن ازدواج در جامعه از آسیب های بیشتر بودن نسبت دختران در ترکیب جنسیتی دانشگاه‌ها 

5

غلبه خانم‌ها در ترکیب جنسیتی دانشجویان منجر به محدودتر شدن دایره همسرگزینی برای خانم‌ها می‌شود

6

زیاد شدن تعداد دختران تحصیلکرده منجر به رسیدن دختران به مرحله "تجرد قطعی" می شود

7

مسئولان آموزش عالی کشور طرح آمایش جنسیتی دانشجویان را اجرا کنند

8

فرصت‌های برابر برای دختران و پسران برای تحصیل در مقطع کارشناسی ایجاد شود

9

حداقل 50 درصد پذیرش دانشجو در هر رشته را به مردان اختصاص دهیم

10

«تغییر شیوه ارزشیابی برای پذیرش دانشجو» یک راهکار متناسب شدن ترکیب جنسیتی دانشجویان

11

«کنکور» متناسب با روحیات و مهارت‌های خانم‌ها است چون مبتنی بر حفظیات است بنابراین خانم‌ها بیشتر در کنکور موفق می‌شوند

12

تأثیر بیشتر بودن رضایت شغلی معلمان زن نسبت به رضایت شغلی معلمان مرد بر «سهم 67 درصدی دختران از مقطع کارشناسی دانشگاه‌ها»


این آسیب‌شناس با بیان اینکه «دختر دیپلمه بیشتر فرصت ازدواج دارد تا دختر لیسانسه» به مهر گفت: وقتی شاهد زیاد شدن تعداد دختران تحصیلکرده باشیم، یک موقع به جایی می‌رسیم که اساساً دیگر ازدواج برایشان اتفاق نمی‌افتد و این دختران به مرحله «تجرد قطعی» می رسند. مشکل «تجرد قطعی» را در حال حاضر داریم چرا که دختران زیادی داریم که تحصیلکرده و شاغل هم هستند ولی مجردند.

اردشیر انتظاری از مسئولان آموزش عالی کشور خواستار اجرای آمایش جنسیتی دانشجویان شد و به مهر گفت: مسئولان آموزش عالی باید به سمت تنظیمات جدیدی در برنامه‌های آموزشی و نسبت جنسیتی دانشجویان بروند. به عنوان مثال فرصت‌های برابر برای دختران و پسران برای تحصیل در مقطع کارشناسی ایجاد شود. البته در تحصیلات تکمیلی نسبت خانم‌ها و آقایان نسبتاً متوازن است.

وی افزود: در شرایط مساوی، دختران شانس بیشتری برای قبولی در مقطع کارشناسی دارند البته در مقطع کارشناسی‌ارشد هم شانس قبولی دخترها بیشتر است که باید در این باره تجدیدنظر صورت گیرد. یک روش تجدیدنظر می‌تواند تغییر نسبت جنسیتی در رشته‌های مختلف باشد. به عنوان مثال حداقل 50 درصد پذیرش دانشجو در هر رشته را به مردان اختصاص دهیم.

عضو هیأت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی از «تغییر شیوه ارزشیابی برای پذیرش دانشجو» به عنوان راهکاری برای متناسب شدن ترکیب جنسیتی دانشجویان نام برد و به مهر گفت: نوع ارزشیابی فعلی داوطلبان آموزش عالی متناسب با روحیات و مهارت‌های خانم‌ها است چون مبتنی بر حفظیات است بنابراین خانم‌ها بیشتر در کنکور موفق می‌شوند.

انتظاری برای ریشه‌یابی افزایش سهم دختران در جمعیت دانشجویی کشور به ویژگی‌های نظام آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در مدارس دخترانه معلمان غالباً زن هستند و معلمان زن از رضایت شغلی بیشتری نسبت به معلمان مرد برخوردارند و این بر روی افزایش کارایی و بهره‌وری آموزشی در مدارس دخترانه موثر است بنابراین محصولاتی که از مدارس دخترانه خارج می‌شوند در کنکور موفق‌تر ظاهر می‌شوند.

وی تأکید کرد: طرح موضوع بالاتر بودن بهره‌وری آموزشی مدارس دخترانه نسبت به مدارس پسرانه، به معنای این نیست که برای تناسب قبولی دختران و پسران در کنکور باید به سمت کاهش بهره‌وری مدارس دخترانه برویم بلکه راهکار این است که اشکال در مدارس پسرانه را برطرف کنیم و مشکلات رضایت شغلی معلمان مرد در مدارس پسرانه را حل کنیم تا بهره‌وری در مدارس پسرانه نیز افزایش پیدا کند و پسران در رقابت با دختران کم نیاورند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۲۵
نتيجه اخلاقي خانم ها درس بخوانند اما تا ديپلم.... و سهميه دانشگاههاي آنان را به اقايان بدهيم. چقدر دولت به فكر دختران ماست....
اون موقعی که دختران ایرانی مشعول درس خواندن هستند ، گل پسر های ایرانی یا دارن تو خیابونا برای نوامیس مردم ایجاد مزاحمت می کنند یا دنبال دزدی برای خرج اعتیادشون هستن یا به صورت گروهی به زن مردم تجاوز می کنن یا دارن یکی رو صیغه می کنن .
به عنوان یک مرد عرض می کنم: هر گونه تبعیض و سهمیه جنسیتی اشتباه و ره به ترکستان است.
واقعا جای بسی تاسف دارد و اگر کسی غیرت داشته باشد باید خون بگرید که اینطوری مسولان کفه سنگین ترازو را به نفع دختران تغییر داده اند و دختران همه جا جولان می دهند و بدون اینکه دغدغه ای داشته باشند ( سربازی یا نفقه دادن ) بر پسران پیشی گرفته اند .
همون تعداد پسرایی که تحصیل کرده اند اکثرا بیکارن، اگه راست میگین کار ایجاد کنین نه اینکه حق دخترا رو ضایع کنید.
با این وضعیت سربازی و منع تحصیل و مسکن و ... راهی برای پسران جهت ازدواج باقی نمیماند .
هم پسران و هم دختران مجرد باقی میمانند تا سنین بالا و مجبورند حداقل ادامه تحصیل بدهند یا سرکار بروندکه خرجشان را دربیاورند و یا اگر هم ازدواج کنند بخاطر مسائل و مشکلات مالی و مشکلات سربازی و ... زندگیشان از هم میپاشد...
اين دانشگاه ها روي دختر ها رو باز كرده و ازدواج تو اين زمونه مصيبت شده كه موفقيت در آن در حد خيلي پايين است.بنده 30 سال دارم و اميدي به ازدواج موفق ندارم. كساني هم كه در آشنا و فاميل ما در اين روزگار ازدواج ميكنند 2 حالت دارند يا طلاق يا با بدبختي همديگر و تحمل كردن و زور گفتن يكي به ديگري. غير از اين نيست.
چه عجب یه نفر پیدا شد عادلانه تحلیلی ارائه دهد
بنده شاغل در قسمت فنی-مهندسی یک سازمان عریض وطویل هستم.متاسفانه روز به روز میزان جذب خانم ها در این قسمت بیشتر می شود و عملا" مشاهده می گردد نسبت کارآیی خانم ها به مراتب خیلی خیلی پایین تر از آقایان است.آنها نمی توانند یک پیچ را از راک باز کنند(قدرت بدنی اجازه این چنین کاری را به آنها نمی دهد)تا چه رسد به اینکه بتوانند به ماموریتهای سنگین فنی در کوه و دشت ودمن بروند.خیلی متاسفم از اینکه خیلی از آقایان علاقه به فن، بیکار وجای آنها توسط خانمها اشغال شده وهمین خانمها در این قسمت شده اند منشی ویا خیلی فنی باشند ارائه مقاله های آموزشی و تحقیق وترجمه متون فنی و بس!حدود 12 یا13 سال پیش یکی از نمایندگان در مجلس داد زدند و گفتند این یک فاجعه است و آینده متوجه آن خواهید شد.مسئولان عزیز به خود نبالید که میزان جذب خانمها از 50% بالاتر رفته!!!حالا دامنه فاجعه کم کم شروع شده!مگر آن وقت که نماینده ی مجلس داد می زد، همه خواب بودند یا خود را به خواب زده بودند. باز هم دیر نشده زودتر بجنبید که وقت طلاست.
بيش از 6 نفر مي شناسم كه شوهران يا فني بيسواد يا ديپلمه هستند اما خانمهاشون تحصيلات دانشگاهي دارند و به خوبي دارند زندگي مي كنند. درد اين آقا تجرد دختران نيست بلكه مبارزه با دانش آموختن زنان است كه جاتمعه را از جهل روشن مي كنند. متاسفانه امكان تحصيل را از مردان و پسران با وضعيت اقتصادي فعلي و نابهنجاريها و عدم اطمينان از آينده شغلي و بي بها كردن دانش گرفته ايد الان هم زمزمه هايي از اين دست از سوي شما مطرح مي شود. ما را به كجا مي خواهيد ببريد؟!
این به اصطلاح کارشناس هجویات گفته است راه حل بست یا محدود کردن راه دانشگاه نیست کلمه نامانوس آمایش چیزی را درست نمی کند
به علاوه کارفرمایان و پیمانکاران اغلب از کارمندان و کارگران! زن استفاده می کنند چون زنان به حقوق کمتر راضی ترند.
اگر نگاهی به قسمت استخدام روزنامه همشهری کنید متوجه حرف من خواهید شد.
uعالی بود بیشتر از گزارشهای علمی استفاده کنید
شما 2سال خدمت سربازی رو مطرح نکردید..تو همین 2سال بهترین موقعیت های شغلی یه جوان از دست میره..در صورتی که هم دانشگاهی که یک دختر هست خیلی راحت بعد از فارغ تحصیلی به سر کار میره...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
مي‌خواي خانمها را بفرستند سربازي تا مشكل آقايان حل شود.
الان ظرفیت دانشگاهها از متقاضی بیشتر است قدر ت ذاتی مردان بللاتر است و تنها راه پیشرفتشان حمایت دولت برای دسترسی به تحصیلات برابر است نه اینکه این را هم مصنوعا سهمیه بندی کنید
مگه توخانواده یه نفر با ین گرونی میتونه از عهده کرایه خونه 500 تومنی بر بیاد؟؟؟
وقتی پسر ها میرن سربازی باید باید باید دختر ها هم برند! مگه عمر دختر ها با ارزش تره ؟!!! یا نکنه خونشون رنگین تره!
تو ایران اینقدر دختر ها رو لوس بار میارن که بعد ها حتی نمیشه باهاشون زندگی کرد و خیلی از دلائل طلاق ها بی تجربگی و خود خواهی دختر هاست که همه می نالند!
چند سال قبل گذرم به دادگاه خانواده افتاد، با توجه به تعدد خانم هایی که سند ازدواج به دست مدعی مهریه بودن می شد حدس زد که اجرای سیاست های آزادی بی حد و حصر به زنان کار را به کجاها خواهد کشاند. این که یک گزارش تو پاکت است اگر جرأت دارید اتفاقات را بی پرده بنویسید. البته قبلاً به خیل عظیم بانوان قلم بدست مهاجم اعلام تسلیم می نمایم. شما ادامه بدید تا ببینیم به کجا خواهیم رسید. همه جا را به خانم ها بسپارید و آقایان جوان را بیکار در موقعیت بیکاری نگه دارید و آچمز کنید! یک طوری میشه بالاخره!!!!!!!!!!
به نظر من بهتر است يكي از شروط پذيرفته شدن خانمها در دانشگاه تاهل آنها باشد به اين ترتيب :
1. دختران در سنين پايينتري ازدواج ميكنند و خيلي از مشكلات اخلاقي در دانشگاهها و جامعه مرتفع ميشود
2. خيلي از مسايل جامعه از جمله ازدواج آسان جوانان فرصت بيشتر براي انتخاب همسر و ازدواج قناعت و ساده زيستي نهادينه ميشود
3. مشكل اشتغال آقايان مرتفع ميشود
چون درصد كمتري از زنان پس از ازدواج به اشتغال راغب ميشوند
4. زنان نشان داده اند چون مسوليت تامين معاش خانواده را ندارند در زمينه تحصيل بعد ازدواج موفقند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
شما هم می تونی بعنوان کارشناس مقاله بنویسی، چیزی از این آقای کارشناسی که مطلب رو نوشتن کم نداری بنظرم!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
شما با اين همه نبوغ چرا تا حالا كشف نشدي.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
کاملا موافقم من هم کارشناس یه اداره هستم متاهل وشوهرم نیز دیپلمه ست ولی این نظر راکاملا قبول دارم
فرصت رفتن به دانشگاه برابر است اما به علت نبود اشتغال. پسران کمتر از ادامه تحصیل استقبال می کنند
عدم ازدواج دلائل دیگری دارد که باید بررسی شود و فقط نمی توان آن را در قالب تفاوت جنسیتی در دانشگاه توضیح داد
از بس که بعضی از خانمها تاقچه بالا میزارن که مجرد هم میمونن!!
سمه تعالي
آمدي جانم ولي حالا چرا ؟ البته گرچه حالا هم گوش شنوائي نيست كه اين دلائل كارشناسي را بپذيرد ولي از باب اتمام حجت بد نيست . در كشوري كه هم قانونا و هم شرعا نفقه (خرج معاش) به عهده مرد است و ترك آن جرم محسوب مي شود و حتي زندان به دنبال دارد آقايان به جاي اينكه حد اقل در جائي كه از اختيارات خودشان است و مي توانند مثل ادارات و شركتهاي دولتي ازخيل عظيم مردان بيكار استفاده كنند تا از جرگه بيكاران در آمده ، تشكيل خانواده داده و زندگي را بچرخانند نمي دانم چه دستي در كار است كه در پستهائي كه به جرات مي توان گفت عدم كار آئي زن برايشان ثابت شده ظرفيتهاي اشتغال را با بانوان پر كرده و هيچ فكري به حال جوانان پسر نمي كنند حال شما بگوئيد آخر كدام دختر شاغلي هست كه حاضر باشد با پسري بيكار ولو تحصيل كرده ازدواج كند؟ حتي بسياري از بانوان شاغل حاضر نيستند با پسران شاغل همتراز خود ازدواج كنند ! كسر شان مي دانند بايد بالاتر از خودشان باشد و به قولي چون دستشان در جيب خودشان است چه احتياج به شوهر دارند و يا حتي اگر ازدواج كنند فكر مي كنيد اين ازدواج چقدر دوام خواهد داشت ؟ اي كاش سري هم به دادگاهها خانواده بزنند و از دلائل اين همه متاركه عبرت بگيرند
به نظر من دیدگاه درستی هست
وااااااااااااا
من میگم به جای این حرفا بیشتر به تشکیل دانشگاه های تک جنسیتی فکر کنیم!!!
لطف کنید اشتغال ایجاد کنید تا این مشکلات کم بشن
ریشه اصلی همه این مشکلات بیکاریه
"دختر دیپلمه بیشتر فرصت ازدواج دارد تا دختر لیسانسه"

واقعا جای تاسف داره!
به نظر من ایجاد فرصت مساوی برای دختران و پسران در دانشگاه ها گام اول برای طرح جدا سازی جنسیتی دانشگاه ها است . واین موضوعات بیان شده فقط بهانه اند.
ثانیا
آخه برادر من شما اول برای همین جمعیت کم فارغ التحصیل مرد از دانشگاه ها کار ایجاد کن بعد برو به فکر زیاد کردن ظرفیت ورودی دانشگاهها برای مردان بکن.!!!
تحصیل با تجرد ارتباطی ندارد بلکه تجرد با اقتصاد کشور در رابطه است که اقتصاد بحرانی ایران بدلیل سیاستهای داخلی و خارجی نادرست اخذ شده از سوی مقامات به اینجا کشیده که با این سیاستهای شکست خورده
بله! مشکل اصلی ازدواج در کشور ما همین تحصیلات دختران است. و همه می‌دانند که هیچ سد اقتصادی و فرهنگی واجتماعی برای ازدواج وجود ندارد!!!! از نظر بنده ورود دختران به دانشگاه را ممنوع کنید تا انشاا... همه‌ی مشکلات جامعه حل شود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
دانشجو، تو اول درس رو تموم كن بعد نظريه‌پردازي كن.
پسران در رقابت با دختران از نظر علمی هیچگاه کم نیاورده ونمی آورند آن ها در رقابت با جامعه واقتصاد و اشتغال و ازدواج کم می آورند.
تا وقتی پسرها مجبورند 2 سال رو برای خدمت اجباری سپری کنند وضع همچنان باقی خواهد ماند ،پس تابناک عزیز ،نترس و مشکل اصلی پسرها رو بگو که هم باید خرج یک خانواده رو بدن در اینده در حالی که فقط یک بار فرصت مناسب برای شرکت در کنکور دارن و اگه قبول نشدن یا تبدیل به یه سرباز وظیفه میشه که 2 سال از عمرشون رو باید بدون درامد سپری کنن یا اینکه با مشمول غایب تبدیل بشن که از تمامی مزیت های یک شهروند عادی محروم بشن
خب دانشمند به ازای هر دختر یه پسر هم مجرد می مونه این خطر فقط برای دختر ها نیست
"در جامعه ایرانی، مسئول تأمین معاش خانواده معمولاً مردان هستند" آمار دقیق بدین ببینیم چقدر این حرفتون درسته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
مشكل اينجاست كه تو اين مملكت همه بر اساس قوانين و نوشته‌ها حرف مي‌زنند نه بر اساس واقعيتهاي جامعه.
شایداینحرفهادرست باشدولی هم اکنون دراغلب اگهیهای استخدامی اولویت بامردانست بخصوص دررشته های فنی مهندسی
تلاش دنیای مردانه برای حفظ حریم اقتدار با استفاده از هر دستاویزی از جمله علم!!!!!!!!!!!
تلاش نکنید دست کاری در روند طبیعی دوران گذار جز خراب تر کردن اوضاع نتیجه دیگری ندارد.
متاسفم شما دیگر بهشت اقتدار پدربزرگهایتان رابدست نخواهید آورد.
این محاسبات با این فرض است که دانشجوئی و شاغل شدن رابطه مستقیمی دارد.
در حالی که شغل آینده بسیاری از دانشجویان بی ارتباط با رشته تحصیلیشان است.
همچنین اگر اکثریت زنان خانه دار خواهند بود، دلیلی بر محروم کردن آنان از تحصیل نیست. بهرحال نمیشود ضریب جنسیت را مانند ضریب معدل بر رقابت تحصیلی افزود.
درحال حاضر اغلب دختران تحصيل كرده حاضرند بي شوهر باشند ولي با يك مرد با تحصيلات پائن تر ازدواج نكنند
واقعا كه ؟ اول ايران را مدرسه كنيم بعد دانشگاه كنيم بعد بگوييم اشتباه شده دخترها نبايد دانشگاه مي رفتند يعني خوي حلاجي كرديد ريشه بيكاري مردان جامعه درس خواند دختران است واقعا كه مرحبا به اين تجزيه و تحليل
مرد سالاری دیگه
جامعه ما سرشار از تضادهاست. از يه طرف بر اساس باورهاي فرهنگي آقا داماد نبايد سنش يا تحصيلاتش كمتر از عروس خانم باشه چون كسر شانه، هم براي عروس هم براي داماد،. از طرف ديگه وضعيت جامعه طوريه كه تعداد دختران تحصيلكرده داره روز به روز بيشتر از پسرا ميشه. راه حل اين قضيه اينه كه تا كشور دوست و برادر يعني چين دست به كار نشده و چيزي (!) براي حل اين مشكل به ايران صادر نكرده، همه دختراي دانشجو بي خيال درس خوندن بشن و برن بشينن خونه ور دل مادرشون تا يه خواستگار خوب بياد سراغشون. دادن سهميه ويژه به پسران در كنكورهاي كارشناسي و كارشناسي ارشد از ديگر راه حل هاييه كه به نظر بنده مي رسه. مثلا به همه پسر هاي شركت كننده در كنكور از دم 1000 نمره اضافه كنن، يا اينكه دخترا هر سه سال يه بار بتونن در كنكور شركت كنن (من براي حل مشكلات جامعه مي گم به جان خودم،‌ حالا از ما گفتن)
سلام
آقای دکتر انتظاری واقعا جامعه شناس قوی هستند و تحلیل ایشان به نظر بنده کاملا درست و منطقی می باشد و ما واقعا مشکل افزایش کارمندان زن را نسبت به آقایان در ادارات داریم که این واقعا مشکل ساز شده است.
این یک واقعیت است و باید پیشگیری و برنامه اجرا شود
با این وضعیت یا باید دختران تن به ازدواج با مردان کم سوادتر داده و مسلما در تصمیم گیریهای زندگی همیشه مشکل دارند
یا دختران با بالاتر رفتن توقعات هرگز تن به ازدواج نداده و ترجیح میدهند مجرد بوده و اینهم یک معضل آتی اجتماعی خواهد بود
مرحبا
اساسا دختران باید در رشته ای زنانه مشغول به تحصیل شوند نه در تمامی رشته ها
شاید یکی از علت های وقوع تجاوز های جنسی به شکل های گوناگون که در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته همین مسئله است
شاید در جامعه ایرانی 100 سال پیش تنها مرد تنها تامین کننده نیاز خانواده بود ولی در جامعه امروز زنها و مردها در کنار هم کار میکنند،آمایش جنسیتی بزرگترین بی عدالتی میتونه باشه هرکس باید به اندازه تلاش و دانشش وارد دانشگاه بشه همینجوری دانشگاههای ما رو افراد بی سواد پر کردن لازم نیست با طرح های جالب این آمار رو بالاتر ببریم، مشکل ازدواج جوانان هم تحصیلات دختران نیست (به همون اندازه که دختران در تجرد باقی میمونند پسزان هم در تجرد باقی میمونند)مشکل ازدواج امروز جوانان ما مشکلات مالی-فساد و ... هست نه سطح تحصیلات اگه مسئولان مشکلات بالا رو نمیتونن چاره کنن لازم نیست صورت مسئله رو پاک کنند
آقاي محترم ازدواج نكردن دخترا ربطي به وضعيت تحصيلشون نداره الكي بهونه نيارين. واسه اينه كه شرايط ازدواج واسه پسرا مهيا نيست و اصلا تمايلي به اين كار با اين وضعيت كار و امنيت شغلي واوضاع مالي ندارند. پس دنبال بهونه واسه خارج كردنه دخترا از گردونه تحصيل نباشيد. همه جا دارند رو ارتقا جامعه و سطح فرهنگ كار مي كنند بعدش ما....
کنکور» متناسب با روحیات و مهارت‌های خانم‌ها است چون مبتنی بر حفظیات است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
واقعا آقایون باهوش و با منطق نباید وقت واسه حفظ کردن و... بذارن حیف میشن اخه.
حالا تجرد قطعی به وجود بیاد چه مشکلی پیش میاد؟بهتر از این که آدم گیر یه نامرد بیافته و تمام عمر وزندگی و آبروش از بین بره.
اين آقاي عضو هيئت علمي دليل را اشتباه درك كرده اند . به مان دليل كه مردن مسئول تامين معاش جامعه هستند ودر واقعيت مشاهده ميكنند كه درصد بيكاري براي افراد به نسبت تحصيلات بالاتر بيشتر است تمايل وانگيزه تحصيل را از دست داده اند . و خانمها هم با انگيزه بالا بردن ارزش و جايگاه اجتماعي از اين فرصت بهره ميگيرند . ايشان وجه بفرمايند در جامعه ما در آمد وتامين معاش يك فرد تحصيل كرده چه نسبتي با فردي كه بدون تحصيلات دانشگاهي به سرعت به كسب و كار پرداخته دارد.
یعنی دخترها با کمکهای ناموجه وارد دانشگاه میشوند؟ یا به دلیل پشتکار و تلاش برای پیشرفت؟ حرف آقای دکتر مانند حرف کسانی است که در 100 سال پیش معتقد بودند زنان نباید سواد بیاموزند. خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند.
جالبه که همیشه زنها مقصر معرفی میشوند حتی اساتید دانشگاهی هم نمیخواهند با واقعیت ها روبرو بشوند و علل بی انگیزه شدن پسران برای ادامه تحصیل را ریشه یابی کنند .واقعا فکر نمیکنید که علل بی انگیزه بودن پسرها برای ادامه تحصیل مسا ئل اقتصادی است واینکه پسرها برای مستقل شدن وتشکیل خانواده مجبورند زودتر از دختران وارد بازار کار شوند.
عالی بود یک نفر واقع بین پیدا شد
با سلام، بجاي اين هم تحكم و تعيين تكليف براي ديگران ،اجازه بدهند مسئوليت زنان در زندگي بيشتر بشود اين مهريه و تشريفات عروسي كه مانع اساسي ازدواج جوانان است را از بين ببرند. حقوق زنان در زندگي مشترك را بيشتر عملي و قانوني كنند و خلاصه كلام به آقايون هم فرصت ازدواج موقت بدهند تا مشكل حل بشه
آقای مثلا" آسیب شناس این حق و توانایی دختران است که تعداد دانشجویانش بیشتر شده. از طرف دیگر اعتیاد، عدم انگیزه برای درس خواندن و... باعث کاهش آمار دانشجوی پسر است. ضمنا" لازم نکرده شما نگران شوهر و مجرد ماندن دختران باشید
آقای کارشناس مساله سربازی را هم فراموش کردید که باعث می شود در صورتی که دانش آموزان دختر اگر بلافاصله بعد از اخذ دیپلم وارد دانشگاه نشدند هنوز برای سالهای دیگر این فرصت را دارند د حالیکه آقایون باید بلافاصله برند سربازی و به مدت دو سال از تحصیل و فضای تحصیلی فاصله میگیرند. باید این بی عدالتی در حق پسران به شکلی جبران شود
نتیجتا این تجرد قطعی شامل پسران هم میشه چون این دختران تحصیلکرده با پسران بیکار و بدون تحصیلات ازدواج نخواهند کرد پس بفرمایید خطر تجرد قطعی برای جوانان
ملاک برای ادامه تحصیل فقط هوش و علاقه افراد به تحصیل است . به جای اینکه به فکر تعیین درصد برای زنان و مردان برای حضور در دانشگاه باشیم باید برنامه ریزی کنیم تا پسران از تحصیل گریزان نباشند و خودشان علاقه مند به تحصیل شوند . نه اینکه به زور بخواهیم با تعیین سهمیه انها را به دانشگاه بفرستیم. متخصص چه زن چه مرد فرقی نمی کند. فقط ملاک کفایت فرد در انجام وظایف خودش است .
متاسفم برای این عضو هیات علمی!!!
راجع به مورد یاد شده، عرض شود که باید به مرور ظرفیت دانشگاه ها کاهش یابد.
نکته مهمی که این روزها دیده می شود. جدا سازی دانشجویان دختر از پسر یا دانشگاه های دخترانه و پسرانه است. این طرح به بالا رفتن سن ازدواج خیلی کمک می کند که باعث افزایش بزهکاری در جامعه خواهد شد.
دانشجو سنی بالای 18 سال دارد و می تواند برای خودش تصمیم بگیرد. بسیاری از ازدواج های موفق در دانشگاه صورت می گیرد. جدا سازی یعنی گرفتن فرصتی مناسب برای ازدواج!
سلام من یه پسر 26 سالم که هم تحصیلات عالیه ارشد مهندسی یکی از دانشگاههای سراسری تهران رو دارم. این همه دختر خانوم که محرد موندن و بی شوهر .. خوب یکی شون یاید زن من شه. تا کمی من در حل این مشکل کشورم سهیم بشم. اگه خواستین می تونم 2و 3 تا هم بگیرم. تا بیشتر این مشکل حل شه.. تابناک برای من آستین بالا بزن..
به جای حل مسئله صورت مسئله رو پاک نکنین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها