بازدید 14038

تنور داغ اجاره بها در بهار تابستاني

کد خبر: ۱۷۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۱۱ 19 June 2011
بازار اجاره بهای مسکن در حالی در آستانه تابستان 90 و گرمای 35 درجه داغتر از گذشته و مشابه تنور شده است که اغلب مالکان نرخ تورم را دلیل افزایش اجاره بها اعلام می‌کنند.

به گزارش مهر، بازار اجاره بهای مسکن در پایتخت که این روزها در آستانه فصل تابستان و گرمای 35 درجه با تغییرات زیادی روبرو است، همچنان "داغ داغ" است و البته این سیر صعودی برای مناطق جنوب و مرکز شهر تهران بیشتر است.

براساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ اجاره بها در فروردین ماه امسال 6.8 درصد افزایش یافته است؛ گرچه به گفته مشاوران املاک، قیمت اجاره بها در مرکز شهر تهران بیش از این نرخ افزایش یافته است.

یکی از مستاجران دراین باره گفت: سال گذشته مبلغ ودیعه 7 میلیون و با اجاره 500 هزار تومان پرداخت می کردیم اما صاحبخانه برای امسال مبلغ اجاره را 200 هزار تومان افزایش داد که مجبور شدیم به دنبال واحد کوچکتری باشیم.

وی افزود: موجر قبلی تورم را دلیل افزایش اجاره بهار عنوان کرد. این مستاجر معتقد است: گاهی تنها منبع درآمدی این مالکان، دریافت اجاره است و آنها مجبورند برای گذران زندگی، کرایه ها را افزایش دهند.

در این میان، وزارت مسکن و شهرسازی با سرعت بخشیدن به افتتاح پروژه های مسکن مهر در تهران، سعی دارد تا بازار مسکن را در این شهر کنترل کند که افتتاح بیش از 10 هزار واحد مسکونی از اقداماتی بود که هفته گذشته وزارت مسکن و شهرسازی انجام داد. البته به به گقته مسئولان، اثر بخشی این پروژه ها در بازار مسکن تا چند ماه دیگر مشخص خواهد شد.

لیست برخی آپارتمانهای اجاره‌ای در تهران

در خیابان گرگان مرد مسنی از درب بنگاه‌ بیرون می‌آید. پرسیدیم خانه می خواهید بخرید ؟ پاسخ داد: نه دخترم، می خواهم یک واحد آپارتمان اجاره کنم اما نرخها خیلی بالاست و توانایی مالی ما هم پائین است.

وی تصریح کرد: گویا دیگر باید برویم در حاشیه شهر زندگی کنیم، چون با این پولی که ما داریم، واحد 20 - 30 متری هم نمی توانیم اجاره کنیم!

وضع اجاره نشینی در خیابان گرگان چطور است؟ وی پاسخ داد: همین الان برای واحدی 50 متری و یک خوابه در طبقه اول در این خیابان 6 میلیون ودیعه با ماهیانه 400 هزار تومان اجاره دریافت می‌شود.

موجري برای آپارتمانی 60 متری و 2 خوابه در حسن آباد لویزان 40 میلیون رهن کامل دریافت می کند.

این گزارش حاکی است که 60 متری یک خوابه همکف در محدوده ژاندارمری مرزداران با 24 میلیون رهن کامل به اجاره گذاشته شده، ضمن اینکه یافت آباد شهرک ولیعصر هم آپارتمانی 57 متری یکخوابه هم بدون پارکینگ و انباری با 16 میلیون رهن کامل به اجاره گذاشته شده است.

برای 60 متری 2 خوابه در پونک با پارکینگ و انباری، 10 میلیون رهن و ماهیانه 500 هزار تومان اجاره تعیین شده است.

موجری دیگر برای 65 متری در خیابان خاقانی امامت هم 22 میلیون رهن و ماهیانه 150 هزار تومان اجاره دریافت می کند و برای همین متراژ درازگل 5 میلیون ودیعه با ماهیانه 700 هزار تومان اجاره تعیین شده است، همچنین 68 متری در فردوس غرب سازمان برنامه یک خوابه با 20 میلیون ودیعه و ماهیانه 450 هزار تومان اجاره داده می شود.

برای 80 متری در خیابان دماوند چهارراه سبلان 2 خوابه طبقه دوم، 25 میلیون رهن و 250 هزار تومان اجاره دریافت می شود و برای آپارتمانی 85 متری و 5 ساله در خیابان بهار جنوبی 60 میلیون رهن کامل تعیین شده است، همچنین واحدی  85 متری در اختیاریه شمالی و نوساز به قیمت 65 میلیون تومان به رهن گذاشته شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۰
درست میشه ایشالا . . .
نامردها اینقدر بازار گرمی نکنید مگر مستاجرها انسان نیستند .مگر همین صاحب خانه ها بک روز مستاجرنبوده اند.اگر انسانیت داشته باشیم یه هم رحم میکنیم تا دیگران هم یاد بگیرند .
من مستجرم در افسريه يك آپارتمان 67متري دو خوابه 11مليون و 350 هزار تومان كرايه
خدا وكيلي بايد مستجرها برن بميرن مگه ما چقدر حقوق مي‌گيريم كه بايد 350تومان هم كرايه بدهيم چرا كسي به فكر اين بدبختها نيست
يا غياث المستغيثين
اجاره بها یارانه نداره؟
اين هم از كنترل قيمت مسكن و اجار بها خدا به داد مردم مستضعف برسد
اين اجاره هايي كهبا شرايط مشابه درهيچ كجاي دنيا به اين گراني نيست كام مردم ما رادر زندگي تلخ نموده است
این خبر اطلاع رسانی به مالکان است تا آنها هم با این تورم خیز بردارند!
دولت بايد با تدابيري نبايد بگذارد اقشار مستاجر و ضعيف با اجاره هاي خارج از توان آنها چزانده شوند.
با این طرح تصمیم دولت برای خروج مردم از تهران تکمیل میشود!
اره دل ما مستاجران هم آتیشه
چندراهكار براي ساماندهي اجاره بها پيشنهاد ميكنم:1-تقسم بندي مناطق شهرها به درجه 1و2و3و4تهيه فرمول بر اساس متغييرهايي چون شماره طبقه ميزان مساحت واحدمسكوني.امكانات داخلي منزل .سال ساخت و...ومعين نمودن ضريب با افزايش شرعي و قانوني ساليانه از طرف دولت مانند حكم كارگزيني كارمندان2-محدود كردن شديد فعاليتهاي غير قانوني بنگاهها و واگذاري آن به مسكن و شهرسازي3-اعمال مجازاتهاي سنگين براي واحدهاي مسكوني خالي از سكنه مانندبرقراري مالياتهاي سنگين .قطع آب و برق و تلفن و گاز و پلمب آن4-تجديد نظر در قانون مالك و مستاجر5- توسعه مسكن مهر -مطمئن باشيد بحران و فاجعه افزايش اجاره بها و قيمت مسكن قابل حل است بشرطي كه دولت راسا" وارد اين بحران شود و دست دلالان و خون آشامهاي انبوه ساز را از اين قضيه كوتاه كند
انشالله اينگونه گزارشات باعث بشه مسئولين تلاش بيشتري براي كنترل قيمتها كنند نه اينكه خود اين گزارشات هم باعث ايجاد جو رواني و افزايش هرچه بيشتر قيمتها بشه
شما تصور كنين هم موجرها و هم مستاجرها اين اخبار را مي خوانند پس موجر ميگه پس من هم بايد اجاره را بالا ببرم و مستاجر هم فكر ميكنه بله ديگه بايد بيشتر و بيشتر به خودم فشار بيارم
و اين راه حل مناسبي براي اين مشكل نيست
ايكاش دولت فكري جدي در مورد متاجرين مي كرد و كمي به خانواده ها آرامش ميداد
به نظر شما خانه 220 ميليوني 2 خواب در منطقه نارمك ارزش 65 ميليون رهن كامل را دارد؟ چرا دولت با مالكين برخورد نمي كند و يا قوانيني نه ظاهري بلكه قانوني و جدي وضع نمي كند. به داد مستاجرين برسيد
این گزارشای غیر حقیقی چیه که می نویسید؟ شماها شدید کاسه داغتر از آش. توی غرب باقری تهرانپارس آپارتمان 93 متری اجاره کردیم 35 میلیون 600 هزارتومان . تازه چون مبلغ اجاره کم است و به قرار 70 میلیون رهن کامل این واحد باید حداقل 900 هزار تومان اجاره بدهیم هنوز آپارتمان را تحویلمان نداده اند. به نظر من خبرنگارای امروزی خودشان عامل بدبختی های بیشتری هستند چون اصلا روش تحقیق و تهیه خبر را بلد نیستند . فقط بلدند برند تو خیابونو بگن ما خبرنگاریم و ....
در شهرستان هم همین اتفاق افتاده خانه ای که سال پیش 2 میلیون رهن وماهی 300هزارتومان بوده امسال شده 2میلیون رهن ماهی 550هزارتومان .... الان 3هفته هست دنبال خانه اجاره ای میگردم که با حقوق کارمندی ما قابل پرداخت باشه ولی هنوز نتونستم پیداکنم
وزیر مسکن قول داده بود خبر خوش راجع به کنترل اجاره ها بدهد ولی خبری نشد.
تابناک لطفا به این موضوع بیشتر بپردازید ونظرات مردم را درج کنید بلکه به گوشمسئولین برسد
با این حساب قیمتها بیشتر از 50درصد نسبت به یک سال پیش افزایش داشته اند ،چون قیمت یک واحد 83متری در خ سبلان نزدیک دماوند پارسال 20میلیون رهن کامل بود و الان بیشتر از 30میلیون تومان!
قیمتهایی که درارید خیلی قدیمیه، بد نیست یه بار دیگه هم قیمت بگیرید. راستی اگر مورد 60 متری یک خوابه همکف در محدوده ژاندارمری مرزداران با 24 میلیون رهن رو سراغ دارید من مشتری ام.
واگذاري مسكن مهر بدليل بعد مسافت آن با تهران هيچ تاثيري بر نرخ اجاره بهاء در تهران ندارد ضمن اينكه مالكان اين واحدها در پرند و پرديس و هشتگرد خانه هاي خود را خالي گذاشته و يا با مبالغ اندك اجاره داده و خود در تهران مستاجرند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی