بازدید 17094

ماجرای پشت در ماندن و راه ندادن علامه جعفری

آقای جعفری با تواضع و افتادگی خود، در مقابل ناراحتی و عصبانیت من می‌پرسیدند: چرا ناراحت می‌شوید؟ مأموران وظیفه خود را انجام می‌دهند.
کد خبر: ۱۷۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۷ 18 June 2011
جواد محقق درباره علامه جعفری می‌گوید:

اوایل دهه 60 كه كنگره جهانی حضرت رضا (ع) در شهر مشهد برگزار شد، برای ورود اعضای كنگره كارت‌هایی صادر كرده بودند. یك روز كه از حرم برمی‌گشتیم ، نزدیك دانشگاه رضوی ، وقتی من كارت مزبور را برای ورود آماده كردم ، استاد جعفری گفت : متأسفانه من فراموش كردم كارت ورود را بیاورم.

هنگام ورود، مأموران به من گفتند: شما بفرمایید، ولی ایشان نمی‌توانند وارد شوند، زیرا كارت ندارند. گفتم : ایشان استاد جعفری است . یكی از مأموران گفت: اگر ایشان كارت داشته باشد، اجازه ورود خواهند داشت، و الاّ نه. من از این موضوع بسیار ناراحت شدم. ولی آقای جعفری با تواضع و افتادگی خود، در مقابل ناراحتی و عصبانیت من می‌پرسیدند: چرا ناراحت می‌شوید؟ مأموران وظیفه خود را انجام می‌دهند. آن زمان، وقت ظهر بود و آفتاب هم مستقیم می‌تابید و سایه نبود. من با مشاجره فراوان بالاخره توانستم آن ها را راضی كنم تا ایشان به قسمت داخل بیایند و پشت دیوار داخلی بایستند كه حداقل داخل كوچه زیر آفتاب نباشند.

استاد، نشانی كارت خود را به من دادند و من رفتم كارت ایشان را پیدا كنم و برگردم. ایشان نیز عبایشان را كنار دیوار انداختند و روی آن نشستند.

من رفتم ، اما كارت ایشان را پیدا نكردم. به ناچار به سراغ یكی از مسئولین کنگره رفته، آن مسئول وقتی در جریان امر قرار گرفت، به تندی به مأموران گفت: مگر شما ایشان را نمی‌شناختید؟! در قبال این تندی، جعفری به ایشان گفت: شما نباید ناراحت بشوید، زیرا اینها وظیفه خود را انجام داده اند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی علامه محمد تقی جعفری
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
روحش شاد مردان واقعی دین اینگونه هستند
امیدوارم که صدا و سیما به الگوهای واقعی وقت زیادی در صدا و سیما بدهند تا جوانان الگوهای واقعی را ببینند نه اینکه ساعت 6 صبح یا 2 نصف شب را به ایشان اختصاص دهند
رحمت خدا بر آن عارف بزرگ،عالیقدر بزرگی وعظمت از آن خداوند عظیم است به ارزا نی به هر کس داده نمی شودباید انسان خود را برای در یافت آن مهیا کند.که استاد خودرا به آن مرتبه رسانده بود.بسیار سفر باید تا پخته شود خامی
افتادگی آموز اگر طالب فیضی ...
خداوندا ببخشای هر آنکه را ...
خدا رحمتشان کند. روحشان شاد
همین تواضع ایشان را به این مرتبه علمی رساند
دلمان فقط باید به خاطره این بزرگان خوش باشد و بس.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار