بازدید 2932

فرمانده ناجا: کاهش ورود موادمخدر به ایران

سردار اسماعیل احمدی مقدم در دیدار رییس سرویس فدرال کنترل مواد مخدر روسیه افزود: 60 درصد مواد مخدر تولید شده در افغانستان در سال 2007به ایران وارد می شد که در سال 2010به 30 درصد کاهش یافت اما با توجه به سیاست های آمریکا ،‌انگلیس و حتی سازمان ملل به نظر می رسد قاچاق موارد مخدر افزایش یابد.
کد خبر: ۱۷۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۱ 17 June 2011
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: ورود مواد مخدر به ایران از افغانستان در سال 2010 نسبت به سال 2007 حدود 30 درصد کاهش یافته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار اسماعیل احمدی مقدم در دیدار رییس سرویس فدرال کنترل مواد مخدر روسیه افزود: 60 درصد مواد مخدر تولید شده در افغانستان در سال 2007به ایران وارد می شد که در سال 2010به 30 درصد کاهش یافت اما با توجه به سیاست های آمریکا ،‌انگلیس و حتی سازمان ملل به نظر می رسد قاچاق موارد مخدر افزایش یابد.

وی گفت: ازمرز افغانستان هیچ گونه محموله قاچاق به وسیله خودرو، موتور و شتر امکان عبور ندارد وفقط هروئین سفید یا شیشه که حجم ان 17 برابر کمتر از تریاک است به وسیله افراد قاچاقچی یا از طریق فرودگاه ها و دریاها وارد می شود که این روال در همه جای دنیا وجود دارد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در بحث مبارزه با ترانزیت مواد مخدر به کشور موفقیت هایی داشته ایم، گفت: به طور تقریبی منطقه شمالی ایران مسیر ترانزیت مواد مخدر نیست و اکنون کمتر از 5 درصد کشفیات مواد مخدر متعلق به استان های خراسان ، گلستان، مازندران، گیلان ،‌آذربایجان شرقی وغربی است.

سردار احمدی مقدم افزود: در مرزهای جنوبی نیز ترانزیت بسیار کاهش یافته است و بنابر ادعای مقامات کشورهای حوزه خلیج فارس قاچاق مواد مخدر از ایران به این کشورها در پنج سال اخیر 90 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه انسداد مرز ایران و پاکستان تکمیل نشده است، گفت: در حال انسداد مرز ترکیه هستیم و در دو تا سه سال آینده تمام مرزهای کشور به طور کامل بسته می شود.

سردار احمدی مقدم تصریح کرد: پارسال به دلایلی از جمله مبارزه دولت افغانستان، کمبود باران و انبار کردن مواد مخدر از سوی قاچاقچیان افغانی ؛ قیمت موادمخدر تا سه برابر افزایش یافت.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: اما امسال با توجه به بارندگی های بیشتر وگران بودن مواد مخدر، کشاورزان افغانستان تمایل بیشتری به کاشت مواد مخدرداشتند و حتی در مناطقی که مواد مخدر تاکنون کشت نمی شد از جمله در شهر هرات ، کشت مواد آشکارا مشاهده می شود.

سردار احمدی مقدم گفت: سال گذشته شاهدکاهش 30 درصدی کشفیات مواد مخدر در کشور بودیم اما امسال به علت افزایش قیمت و همچنین افزایش کشت مواد مخدر در افغانستان این کشفیات در حال افزایش است.

وی تاکید کرد: روند معیوبی در افغانستان وجود دارد که حافظ منافع قاچاقچیان است و حتی سیاست های آمریکا؛ انگلیس و سازمان ملل این روند را حمایت می کند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در کشور ما قیمت مواد مخدر صنعتی مانند شیشه که در گذشته 10 برابر هروئین بود، اکنون با قیمت هروئین برابری می کند و این موضوع بسیار خطرناک است.

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه مواد مخدر صنعتی اکنون توسط قاچاقچیان در داخل کشور تولید و از ایران به آسیای جنوب شرقی قاچاق می شود، گفت: اما خوشبختانه با مبارزه سخت با این پدیده و اصلاح قوانین تقریبا روند انتقال قطع شده است.

وی افزود: در ادامه به ترور پلیس مبارزه با مواد مخدر افغانستان اشاره کرد و گفت : این موضوع خلل جدی در مبارزه با مواد مخدر در این کشور ایجاد کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی آمادگی این نیرو برای راه اندازی مرکز اطلاعاتی مشترک کشورهای حوزه خزر با حضور افغانستان و برای مبارزه با مواد مخدر را اعلام کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست