بازدید 20958

اظهارات جدید جهانشاهی درباره مدحی

خبرنگار از جهانشاهي پرسيد: شما در فيلم مستند پخش شده متهم به طراحي اقدامات تروريستي و بمب گذاري و خرابكاري عليه مردم ايران شده ايد، البته در صحبت هاي امروزتان هم بطور ضمني به چنين روش هايي اشاره كرديد، آيا نظر صريح شما اين است كه از چنين روش هايي استفاده مي كنيد؟وي در پاسخ به اين سوال ابتدا تلاش كرد با طرح سوال از خبرنگار ايرنا موضوع را به بحث و جدل شخصي و دوطرفه تبديل كند و پرسيد آيا به قيافه من مي خورد كه كارهاي تروريستي بكنم؟ آيا اصلا به نوع لباس پوشيدن من مي آيد كه من تروريست و بمب گذار باشم؟
کد خبر: ۱۷۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۰ 16 June 2011
امير حسين جهانشاهي در يك كنفرانس خبري اذعان كرد كه براي سرنگون كردن نظام جمهوري اسلامي ايران از هر شيوه ممكن استفاده خواهد كرد.

به گزارش مشرق، امير حسين جهانشاهي كه خودرا سركرده و بنيانگذار گروهگ موسوم به 'موج سبز' مي خواند اين مطلب را در پاسخ به خبرنگار ایرنا در لندن كه وي را در خصوص توسل به اقدامات تروريستي و خرابكاري مورد سووال قرار داده بود ، عنوان كرد.

خبرنگار از جهانشاهي پرسيد: شما در فيلم مستند پخش شده متهم به طراحي اقدامات تروريستي و بمب گذاري و خرابكاري عليه مردم ايران شده ايد، البته در صحبت هاي امروزتان هم بطور ضمني به چنين روش هايي اشاره كرديد، آيا نظر صريح شما اين است كه از چنين روش هايي استفاده مي كنيد؟

وي در پاسخ به اين سوال ابتدا تلاش كرد با طرح سوال از خبرنگار ايرنا موضوع را به بحث و جدل شخصي و دوطرفه تبديل كند و پرسيد آيا به قيافه من مي خورد كه كارهاي تروريستي بكنم؟ آيا اصلا به نوع لباس پوشيدن من مي آيد كه من تروريست و بمب گذار باشم؟

خبرنگار به وي گفت: من از شما سوال كردم و شما بايد پاسخ بدهيد و من به عنوان خبرنگار در موضعي نيستم كه پاسخ سوال شما را بدهم.

جهانشاهي با اين حال تاكيد كرد: ما براي سرنگون كردن حكومت ايران از همه شيوه هايي كه لازم باشد استفاده مي كنيم.

فيلم مستند 'الماسي براي فريب' كه هفته گذشته از سيماي جمهوري اسلامي ايران ، پخش شد، يك رسوايي جدي را براي جهانشاهي و همكاران ضد انقلاب وي بوجود آورد و او روز چهارشنبه براي توجيه اين رسوايي ، در محل انجمن خبرنگاران خارجي مقيم لندن يك نشست خبري برگزار كرد.

وي براي سرپوش گذاشتن بر افتضاح گروهك موج سبز مدعي شد كه دولت ايران كوچكترين نفوذي در درون شبكه هاي مبارزاتي آنها نكرده است.

مهرداد خوانساري ديگر عنصر ضدانقلاب كه در فيلم افشاگرانه و مستند 'الماسي براي فريب' نيز در كنار جهانشاهي و مدحي ديده مي شد، در اين نشست خبري ، نقش مترجم و مشاور جهانشاهي را ايفا مي كرد.

جهانشاهي در سخنان خود كه كاملا شبيه سخنان سركردگان گروهك تروريستي منافقين بود، بارها مدعي شد كه شبكه هاي آنها در داخل ايران از ماجراي مدحي آسيب نديده اند و همگي فعال هستند.

وي در ادامه ادعاهاي خود افزود : شبكه هاي ما بطور مستقل عمل مي كنند و روساي آنها نيز زير نظر خود من هستند بنابراين اگر هر يك از شبكه هاي ما نيز لو بروند ديگر شبكه ها آسيب نمي بيند.'

وي گفت: ما برنامه سرنگوني حكومت ايران را به هرقيمت ممكن دنبال مي كنيم و قصد داريم با زبان زور و قدرت با آنها مواجه شويم.

جهانشاهي در ادامه توجيهات خود گفت: ما سردار مدحي را يك عنصر نفوذي يا جاسوس حكومت اسلامي قلمداد نمي كنيم.

وي كه در اين كنفرانس خبري كاملا عصبي و ناآرام به نظر مي رسيد، و چندين محافظ را در اطراف خود و در جلوي در محل برگزاري كنفرانس خبري گماشته بود، افزود: سخنان بيان شده از سوي سردار مدحي را بطور كامل تكذيب مي كنم.

وي بخش عمده اي از سخنان خود را به آنچه كه 'تلاش براي سرنگوني نظام جمهوري اسلامي ايران و تشكيل دولت موقت و نحوه اداره كشور پس از اين سرنگوني' خواند، اختصاص داد و مطالبي را عنوان كرد كه حتي تعداد معدودي خبرنگار خارجي حاضر در جلسه هم با تعجب و حتي تمسخر اين حرف ها را گوش مي دادند.
 

يكي از خبرنگاران خارجي حاضر در اين كنفرانس از جهانشاهي پرسيد: چرا شما در لندن و در چنين جلسه اي اين همه محافظ با خودتان آورده ايد؟ آيا فكر مي كنيد واقعا كسي مي خواهد به شما حمله كند و شما در خطر هستيد؟

وي در پاسخ گفت: من اهميتي به اين خطرات نمي دهم، من مي دانم كه چه مي كنم و چه خواهم كرد.

اين خبرنگار در ادامه پرسيد: مگر شما مدركي داريد كه كسي مي خواهد شما را در لندن بكشد كه اين همه محافظ داريد؟

جهانشاهي گفت: هركسي مثل من كه بخواهد حكومت را سرنگون كند در خطر است و اين ممكن است در لندن، پاريس و هر كجاي ديگر باشد.

وي در پاسخ به اين سوال كه شما منابع (مالي) خود را براي اين كارهايي كه مدعي انجام آن هستيد از كجا مي آوريد، گفت: طبيعي است كه من چنين مسائلي را به دلايل امنيتي اعلام نمي كنم.

خبرنگار ايرنا در اين كنفرانس خبري از جهانشاهي پرسيد: شما همه گفته هاي مدحي را در فيلم تكذيب مي كنيد و طبيعتا آقاي مدحي هم مي تواند همه ادعاهاي شما را تكذيب كند بنابراين نبايد انتظار داشته باشيد كه كسي حرف هاي شما را باور كند. از سوي ديگر در اين ماجرا هم رسانه ها و وبلاگ هاي داخل ايران و هم مردم در واقع به شما خنديدند و از سوي ديگر وبلاگ ها و رسانه هاي مخالفان در خارج نيز به خاطر اين رسوايي شما را مورد تمسخر قرار دادند، واكنش شما به اين مطالب چيست؟

وي قبل از پاسخ به این سوال چند دقيقه اي با مهرداد خوانساري مشورت كرد و گفت: من در اينجا نيستم كه در مورد حرف هاي ديگران اظهار نظر كنم. كار من انقلاب كردن است.

جهانشاهي افزود: در عين حال چون شما نماينده حكومت هستيد مي خواهم مطالبي را بگويم.
خبرنگار ايرنا در واكنش گفت: من فقط يك خبرنگار هستم و از شما سوال كردم و شما به جاي اينكه مطالبي راجع به من بگوييد لطفا به سوال جواب بدهيد، البته همانگونه كه در ابتدا گفتم اگر هم مايل نيستيد به خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي پاسخ دهيد مختار هستيد.

خبرنگار ايرنا افزود: من خيلي مودبانه از شما سوال كردم و حتي نگفتم كه شما عنصر سرويس هاي اطلاعاتي خارجي هستيد بنابراين شما هم لطفا اگر مايل هستيد فقط به سوالات جواب بدهيد.

جهانشاهي پس از اين اعتراض، مجبور به عذرخواهي شد و گفت من منظورم اين بود كه شما خبرنگار دستگاه حكومتي ايران هستيد.

وي براي تطهير خود از شبهه مطرح شده مبني بر داشتن گذرنامه انگليس و فرانسه گفت: بايد تاكيد كنم كه من تنها ايراني هستم كه پس از 32 سال زندگي در خارج و به رغم قدرت و امكاناتم، فقط يك پاسپورت پناهندگي سياسي فرانسه را دارم.

در اين جلسه تعداد معدودي خبرنگار خارجي و تعداد بيشتري افراد ايراني كه به نظر مي رسيد از خبرنگاران شبكه ها و وبلاگ هاي ضدانقلاب فارسي زبان و همچنين از همراهان و محافظان خود جهانشاهي باشند، حضور داشتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار