بازدید 17347

اين يادداشت را تنها مسئولان بخوانند

عبدالرحيم سعيدي راد
کد خبر: ۱۶۶۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۷ 25 May 2011
در تقويم، چهارم خرداد روز «مقاومت و بيداري» درج شده است؛ نامي كه به دليل انتخاب شدن دزفول به عنوان «شهر نمونه» در سال 1366 به آن نامگذاري شده است. اينكه در هيچ تقويمي، نامي از دزفول برده نشده است، به كنار؛ حتما دليل خوش بينانه آن اين بوده است كه همه شهرها نمونه اند و مردم همه شهرها كشور مقاوم و نستوه بودند و هستند و انشاءالله خواهند بود؛ البته انصافا دليل درستي است.

با اين حال، لوح زرين وزارت كشور به دزفول اهدا شد؛ لوحي كه امروز در موزه دفاع مقدس دزفول به عنوان سندي بر مظلوميت اين شهر ـ كه در برابر موشك هاي دشمن سر خم نكرد ـ  نگهداري مي شود. اين لوح به مردمي اهدا شد كه همواره در جنگ تحميلي فرزندانشان در جبهه هاي جنگ به نبرد مشغول بودند و خودشان بمباران ها و موشكباران هاي دشمن را تحمل مي كردند.

براستي به مردمي كه اين گونه اهل مبارزه اند و ايثار و گذشت، قوت هر روزه آنان است، چگونه مي شود خدمت كرد؟

امام خميني (ره) در همان روزهاي موشك باران فرمودند: دزفولي ها دين خود را به اسلام ادا كردند. جناب آقاي احمدي نژاد هم در سفري به اين شهر، لقب «پايتخت مقاومت و پايداري» به آنجا دادند؛ اما آيا اين گونه خطاب شدن ـ كه البته خودش موجب عزت و افتخار است ـ كافي است؟!

از همان سال 1366 تا به امروز، در كجاي قوانين و بودجه هاي سالانه كشور براي اين شهر بودجه جداگانه يا امتياز وپژه ه اي در نظر گرفته شده است؟

به دزفولي كه لوح زرين مقاومت و پايداري از سوي وزارت كشور وقت، اهدا شده با شهري كه هيچ گاه بر سر مردمش بمب و موشكي فرود نيامده و مردمش طعم تلخ زير آوار ماندن و دم نزدن را نچشيده، چه تفاوتي دارند؟

خطاب اين سخنان، همه دولت ها از سال 1366 تا به امروز است؛ چرا نبايد قدر مردم مظلومي را كه جز براي سرفرازي كشورشان تلاش نمي كنند و دم نمي زنند، دانست؟

اين میان، كوتاهي از سوي هر كدام از مسئولان استاني و كشوري كه باشد، نابخشودني است و بايد در روز حساب، پاسخ تك تك شهدا و مردم نجيب اين شهر را بدهند.

مگر مي شود، هر سال در چنين روزي (اگر يادي شود، چون معمولا چهارم خرداد در سايه سوم خرداد روز فتح خرمشهر فراموش مي شود) از اين مردم تمجيد كرد، ولی به فكر مشكل بيكاري جوانان و فقر كمبودهاي مادي و معنوي اين شهر نبود؟

غير از مردم خوزستان، چه كسي مي تواند درك كند گرماي 50 درجه به همراه خاكي كه از هوا مي بارد و شرجي هاي نفس گير يعني چه؟ چرا نبايد مشكل آلودگي خاك كه هزاران بيماري لاعلاج با خودش دارد، برطرف شود؟

چه كسي مي تواند درك كند، وقتي مقدار آلودگي خاك چهل تا پنجاه برابر حد مجاز باشد، يعني چه؟

روزگاري اين شهر هشت سال در برابر همه نوع گلوله دشمن سر خم نكرد و هزاران شهيد و جانباز تقديم اسلام و ميهنش كرد؛ اما امروز بيش از هشت سال است كه بر سر مردم اين شهر و همه خوزستان خاك مي بارد و مردم به بيماري هاي گوناگون دچار مي شوند و آب از آب تكان نمي خورد!

حتما بايد خاك مشكل تهران باشد كه برايش چاره اي انديشيد؟

پيشنهاد مي كنم، القاب «شهر نمونه» و «پايتخت مقاومت و پايداري» را از روي شهرم برداريد تا وقتي اعتراضي بشود، آن را بر سرمان نكوبند كه شما كه مقاوميد؛ يا به داد مردم مومن، نجيب، زحمتكش برسيد.

با اين حال، باور كنيد اين مردم شهيد داده آنقدر صبور و بزرگوارند كه حتي اگر همچنان بي خيال آنها باشيد، صداي كسي بلند نمي شود و همچنان مقاوم و استوار پاي ارزش هاي انقلاب و خون هايي كه داده اند، خواهند ماند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۱
آدم خودخواه و ناسپاس! امروز دزفول زیباترین و برخوردارترین شهر خوزستان است.
هم دزفول دینش را نسبت به نظام ادا کرده و هم مردم قهرمان و مقاوم دزفول با صدای بلند میگویند نظام دینش را به دزفول ادا کرده است. ما ممنون نظام و امام و مقام معظم رهبری هستیم. دور از اخلاق است که وقتی بزرگان نظام به بزرگواری از مردمی یاد میکنند کوته اندیشی و لئامت نشان دهید
پاسخ ها
حسین
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
دوست عزیز اگر امروز دزفول به شهری آباد تبدیل شده است به همت و تلاش همان مردمی بوده است که هیچ گاه شهر شون رو تر ک نکردند و زیر وحشیانه ترین حملات موشکی هم دست از بازسازی شهرشون نکشیدند در ضمن دردو دل آقای سعیدی راد دردو دل تمام مردم خوزستانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۶
وضعیت خوزستان از بقیه شهرها بهتره
برو خدا پدرتا بيامرزه انگار توي جنگ فقط شماها جنگيدين ، نه جانم اين القاي مشتي آدم منافقه كه ميخان تفرقه بندازن ما هم 23000 شهيد توي استان اصفهان داديم كه 36 تاشون از روستاي كفران از توابع بخش بن رود بودند دلم ميخواست از نزديك ميومدين و ميديدن !! باورتون نميشه ما همه چيزمون را فداي جنگ و دفاع كرديم ولي الن ديگه خودمون آه در بساط نداريم .عزيز دلم رسيدگي به وضع مردم بايد سراسري و بر اساس عدالت باشه فعلاً فقط تهرانيا در اولويتند ما شهرستانيا كيلويي چنديم ولي بدون اينها همه القائات منافقينه ما كه برا رسيدگي و از اين چيزا نجنگيديم ولي از مسوولين انتظار داريم از اينهمه ريخت و پاش توي پايتخت جداً خودداري كنن . به ياد تمام شهداي عزيز 8 سال دفاع مقدس صوات اميدوارم مسوولين كمي به خود بيايند.وت اي تابناك بدان از انتشار اين اخبار تفرقه افكنانه جداً پرهيز كن واقعاً دارين يكپارچگي ايران را زير سوال ميبرين همه ايران در دفاع مقدس سهيم بودند ولي عدالت با تفرقه افكني ......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
برادر اصفهانی

دزفول نسبت به جمعیتش در آن زمان بیشترین شهید را در دفاع مقدس داده و به تنهایی یک لشکر داده...
تو چه میدونی دزفول کجاست! توچه میدونی کودکان شهرمن زیر آوارها دفن شدند یعنی چه! تو چه میدونی موشک 9 متری تو کوچه های 6 متری بخوره یعنی چی!...
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
آقای ناشناس
اولا وسعت استانت رو به تعداد شهدات تقسیم کن
دزفول تنها شهرستانی است که در جنگ که یک لشکر داشته است
دوما
بعد از جنگ چقدر به شهر شما رسیدن چقدر به دزفول
سوما چند تا خونه توی شهر شما خراب شد؟
چند تا زن و بچه زیر آوار موند؟
توی دزفول 19000 واحد مسکونی و اداری خراب شد.
جوونای شما توی جنگ چقدر خاطرشون از خونواده هاشون راحت بود؟
جوون دزفولی از جبهه برمی گشت می دید کل خونوادهش تو موشک بارون شهید شدن.
چند نفر توی شهر شما به دلیل موشک بارون مغازه و شغلشون از دست رفت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
عزیزان طبق آمار رسمی بنیاد شهید، اصفهان بیشترین نسبت شهید به جمعیت را داشته است. ولی شما حرف دوست اصفهانیمان را درست نخوانده اید. ایشان منظورشان این بوده که عدالت در سراسر کشور رعایت شود نه اینکه بخواهند شهر خودشان را مطرح کنند متاسفانه پاسخها با بی انصافی داده شده. خوب است اصفهانی، تهرانی و ... بگویند جنگ در شهر ما نبوده اصلا به ما چه؟! ... ما یک شهید هم داده باشیم زیاد است؟... هان!!!؟ خوب است؟
اين سوال همه استانهاي درگير خاك است:
حتما بايد خاك مشكل تهران باشد كه برايش چاره اي انديشيد؟
جناب سعيدي دستتون درد نكنه كه درد دل مردم شهر هميشه مظلوم دزفول را بيان فرموديد. حالا كو گوش شنوا.
رحیم رحیم همنفس ام از صحرابدر !!!!!!
همنفس تو که تهرانی دوباره بیاو همنفس ما باش تا خاک توسری رو فراموش کنی بعد ببینی چه سر دزفول اومده . همین هفته گذشته اگر نبود داد و فریاد نمایندمون الان مجوز نگهداری بیماریهای صعب العلاج (ایدزی و هپاتیتی و ... ) را برای اسکان در اردوگاه مطهری صادر کرده بودن .
رحیم جان وقتی یکسال است که امام جمعه مان خواب نداره برای تعویض نام تنها بیمارستان شهرمون طبیعیه که خاک بسر بشیم و کسی توی فکرمون نباشه میترسم بره رو خط دشمن بیشتر نمیگم .
احسن به شما....راستش فکر میکردم تابناک دزفول را فراموش کرده !!!

داستان مشکلات کنونی این شهر و اینکه هیچ مدیری نیامد که کاری واقعی برای مردم بکند . حدیث هفت من کاغذ است.
گل گفتي به حق و به جا .باشه كاري نكنن و وظيفه شان رو انجام ندند خدا جوابشون رو بده همه اونهايي كه خيالشون راحته كه دارن خيلي خدمت ميكنن. دنيا ميگذره ولي بايد جواب خدارو بدنن بدا به حالشون.براي همه هموطناي عزيز خطه جنوب كه با سختي هاي زياد دست و پنجه نرم مي كنن از درگاه خداي كريم آرزوي سلامتي و وسعت رزق دارم ان شاءا...
درود بر جناب سعیدی راد که درد دل مردم را می گویند درد دل مردم شهر مظلوم دزفول
عبدالرحیم جان سلام
دستت درد نکند بله تا مشکل مشکل پایتخت نباشد مسئولین کاری نمی کنند. باید یاد تو هم باشه از توپهای 81 تا 120 میلی متری و بمباران هوایی و موشک های 3 تا 12 متری اسکاد بی عراق که به دزفول میزدند و حتی پیکرهای خیلی ها هنوز که هنوز است پیدا نشد و پودر شدند و خیلی ها از همشهری هایمان در شهر ماندند تا هم مدافع شهر و هم میزبان رزمندگانی که جهت استراحت به پشت چبهه می آمدند و پشتیبان جبهه و جنگ بودند و برای گرد و غباری که از 50 تا 70 درصد غیرمجاز به استانهای جنوبی و غربی میرسید مور جایی از دولت و تهران نشینان را نگزیده بود کاری نداشتند همین که باز به تهران رسید دست به کار شدند.
هموطن اصفهانی گرامی خدا روح همه شهدا را شاد کند ولی 2600 شهید (که رقم بیش از این است بنا بر مصلحتی) در دزفول آن موقع که بنابر آمر رسمی دزفول خدود 157000 نفر جمعیت داشت اگر اشتباه نکرده باشم. تعداد کمی نیست. در حالی دزفول تنها شهری بود که 8 گردان رزمی داشت و ... سخن به دراز کشید یاد تمامی شهدا و امام شهیدان و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس گرامی باد .
چند نکته رو خدمت دوستان یاد آوری کنم :

* مشکل گردو غبار که ایشون گفتند صحیح است و مربوط به تماممردم استان های خوزستان ، ایلام و کرمانشاه می شود- ولی در خوزستان با اضافه گرما و شرجی دیگه میشه ....
* بسیاری از شهرهای خوزستان هدف آماج حملات بودند اندیمشک ، خرمشهر و آبادان ، بستان ، هویزه ، درفول و ...
به عنوان نمونه یکی از بمباران های شهر اندیمشک طولانی ترین بمباران بعد از جنگ حهانی دوم ( تامید می کنم جنگ جهانی دوم ) به مدت 90 دقیقه با 54 هواپیما و بمب افکن بوده است و حملات توپ خانه ای...
همینطور خرمشهر و آبادان که مشخصه و هنوز مشکل آب دارند و ...
بطور کلی وصعیت سازندگی در شهرهای خوزستان آنچنان گه باید باشد نیست ولی به دزفول بیشتر از بقیه توجه شده است.... به سفر به خوزستان کشاهده می نمایید
* خوب بود بودحه مناسبی از سهم همین نقت که زیر پای اون مردمه به آنها تعلق می گرفت تا شاهد این همه بیکاری نباشیم...
*( با تشکر از تابناک )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۶
دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۶
ای ول
مطلب بالا منکر زحمتها و جانفشانیهای دیگر امت این سرزمین نیست . اما که دیده خانواده ای با انفجار یک موشک 24 نفرش یکجا شهید بشوند ویا مردمی را که هشت سال جنگ را با نگرانی و دلهره در زیر خمپاره ، توپ ،موشک وبمب پشت سر بگذارد .دزفول عزیز چطوری ؟ چقدر هم بازیهایمان را با اشک تا قبرستان بهشت علی و شهید آباد بدرقه نمودیم . کجایند بچه های پاک و ناب ؟
سلام
من هم اصفهانیم و برادر و چند تا از اقواممون در دفاع مقدس شهید شدند، ولی از این طایفه گری و به رخ کشیدن شهر و دیار خوشم نمیاد. از طرف هم شهری ناشناسی هم که با ادبیات نازیبایی پیام گذاشته از همه ی هم وطنان عزیزم عذرخواهی می کنم. همه ی مردم ایران در جای جای این سرزمین مقدس در دفاع از اسلام جان فشانی کردند و در دورافتاده ترین روستاها هم مزار چند شهید نورافشانی می کند.
ولی با این صحبت دوستان موافقم که برای بسیاری از مسئولین، ایران یعنی فقط تهران.
سعیدی راد همکار و دوست عزیزم
از شما که برنامه و بودجه ای هستی انتظار بیشتر داشتم و دارم تا بخاطر خدمات بی شائبه مردم عزیز دزفول بخواهیم تا با برگزاری و نامگذاری و امثالهم بخواهیم مردم سخت کوش و سالم دزفولی را با این مقولات سرگرم کنیم
یادم نمی رود در بحبوحه حمله ناجوانمردانه دشمن در همین دزفول برای خرید کالایی مراجعه کردم و قیمتش از همین پایتخت قیمتش کمتر بود و این نبود الا اخلاص کامل تمامی مردم دزفول و اعتقاد راسخ به امام و امت و غیره
دزفولی که من می شناسم با رانت و نامگذاری و این بازیها دزفولی نمی شود بلکه به کار و تلاش و بقول خودمان نان بازو و البته امروز نان فکر خود را می خورد
نابره رنج گنج میسر می شود جان برادر آن که فکر کرد
فکر کردن را از مردم بالاخص مردم دزفول دریغ نکنید
توی جنگ خیلی از شهرها بیشتر از شهرهای دیگه اذیت شدند ، خرمشهر که آن همه مورد توجه رسانه ای است کلاً ویران شد و فجایع جبران ناپذیری درآن اتفاق افتاد ، هنوز بعد از بیست و چند سال پر از ویرانی و نابسامانی است مشکل گرد و خاک در آنجا از همه جا شدیدتر . اما این عادت ماخوزستانی هاست که حقمون رو نمی گیریم و هرچه پیش آمد خوش آمد. ایران هم جایی نیست که همه کارها اصولی و بر اساس نیاز انجام بشه .شما همین خرمشهر رو با شهرهای همردیف خودش توی دنیا مقایسه کنید مثلاً هیرو شیما ..........
دزفول توی جنگ خیلی اذیت شد و وضعیتش از همه شهرهای استان ما بهتره اما این موضوع هیچ ربطی به جنگ و آزاراش نداره به خاطر مردمش هست که بیشتر از بقیه مردم استان خوزستان خواستند ولی باز هم در مقایسه با استانهای دیگه ( مثل همین کوهگیلویه همسایه خودمان) هیچی نیست ، اما با همه احترامی که به دزفول و صدمات بیشمار آن از جنگ می گزارم باید گفت جنگ وآسیب های آن دلیل برتری نیست وگرنه همانطور که اشاره کردم خرمشهر از همه مستحق تر . کاش ما همه به همه حقمون میرسیدیم چون حقمونه نه به این دلیل که توی جنگ چی شد و چی شد چون آلام جنگ رو با هیچی نمی شه جبران کرد.
بهتره اساساً این گونه بحث ها که ممکن است خدای ناکرده اختلافات قومی را هم دامن بزند مطرح نشوند . همه ایران عزیز درگیر جنگ تحمیلی بودند. خدا لعنت کند صدام و حامیانش را . حالا یک شهر بیشتر یک شهر کمتر درگیر شدند.
شهر ما نکا در کناره دریای مازندران است اما روستایی بی شهید نداریم ما هم جوانان مان را دادیم ناراحت هم نیسنیم برای ایران رفتند
قدرداني و رسيدگي به مردم مقاوم دزفول و استان خوزستان و ساير استانهاي آسيب ديده از جنگ بر همه مسئولان لازم است اما بايد قبول كنيم كه همه ملت بزگوار ايران در دفاع مقدس سهيم بودند . شايد تا كنون نام روستاي شم آباد از توابع سبزوار را نشنيده باشيد جايي كه در شرق كشور واقع است و صدها كيلومتر از جبهه ها دور است اما جهت اطلاع عرض مي كنم كه اين روستاي 150 خانواري 45 شهيد و بيش از 50 آزاده و جانباز تقديم انقلاب كرده است بطوري كه جناب آقاي هاشمي رفسنجاني در هنگام رياست جمهوري با بالگرد به آنجا رفتند و بر سر مزار شهيدان اشك ريختند . دوست دارم برويد و ببينيد چه خدمت ويژه اي به آن مردم محروم شده است . آنان با توجه به تمامي مشكلات همچنان انقلابي و شاكر هستند .
تام هموطنان ما راست مي گويند ولي حق به جناب خوزيستان است ما كه در شهرهاي ديگه زندگي كرديم انچنان مزه جنگ را كه خوزستانيها كشيدند ما نكشيديم درود بر مردمان فدا كار از خود گذشته دزفول و انديمشك ووووووووو ما به شما افتخار مي كنيم ولي به مسوليين مي گوييم كه حق اينهاست نه تهراني ها از تهران
دوستان عزیز بهتر است وضعیت آن زمان شهر دزفول را بهتر درک کنیم تا قضاوتمان به حق نزدیکتر شود انصافا دزفول و مردم صبورش برای همه ما الگو هستند از طرفی یک لشکر از بسیجیهای ان در جنگ خط شکن بودند و از طرف دیگر مردمش زیر موشکهای دشمن روز و شب نداشتند بایستی بادلهره زندگی کنی ان هم نه یک روز و یک ساعت بلکه چندین سال تا وضعیت ان زمان را بتوانی درک کنی دوستان بهتره قضاوت درستی بکنید
فقط تهران، همه براي تهران ، تهران براي تهران مسئله اين است
اینک تمام ملت با غیرت اسلامی ایران از کشور شان دفاع کردند هیچ شک و تردیدی نیست و دست همشان درد نکند واجر همه رزمندگان با خدای سبحان. اما دزفول تفاوتهایی با شهر های دیگر دارد حتی خرمشهر وان اینست که مردم درشهر ماندن و به رزمندگان تمام شهرهایی که عقبه انها در دزفول و اندیمشک بود خدمت میکردند و شاهد این ادعا تمام رزمندگان استانهای اذربایجان واردبیل وغیره واین ارزو را صدامیان به گور بردند که 176 موشک وبمبارن هوایی وتوپخانه که فقط با یک توپ 80 نفر شهید شدند که مردم باغیرت شهر را ترک کنند . اشااله خدوند قبول کند .و ما از مسئولین هیچ انتظاری نداریم
وقتی قصرشیرین ازعراقی ها پس گرفته شد فقط یک دیوارسالم داشت ولی هیچوقت کسی تاریخ آزادسازی قصرشیرین را نمیداند انگارجنگ فقط درجنوب کشوربوده ومهران ونفت شهرهیچوقت نابود نشده اند
ایران وطن من است وطن تو بگذار تهران و تهرانی خوش باشد بگزار بچه های شهرستانها برای کار کردن خونوادشونو بسپرن به خداو برن تهران کار کنن
بر نامه ریز در مملکت نداریم به این چیز ها فکر کند عزیزم ناراحت نشو ازخدا با همتت بخوه
سلام
آقای سعیدی راد دست شما درد نکه که این حرفهایی که زدی درددل همه ی خوزستانی ها علی الخصوص دزفولی ها است.ولی خدمت آقای اصفهانی عرض کنم سهم بودجه ای که صرف اصفهان شده کجا وسهم خوزستان کجا!یادمان نرفته که مرحوم قیصر امین پور درزمان جنگ درمورددزفول گفت:
زین شهر همیشه بوی خون می آید
زین کوی همیشه جوی خون می آید
هرچندهنوز خون پیشین تازاست
بس خون که به شستشوی خون می آید
من خاك پاي همه دزفوليهاي پهلوان ومومن وطون دوست هستم. هيچ ملتي مثل دزفول مثال زدني نيست مگر دزفوليان كه حقشان از هر شهري وقومي در ايران جداست. ما آذربايجانيها وقتي در دفاع مقدس شركت كرديم قدرشناسي اين مردم بزرگ و منيع سرشت را ديديم. شما اسطوره مقاومت ايران وايراني هستيد. هميشه حق باشماست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی