بازدید 14106
۲
کف دستتان را به آی ـ فن تبدیل کنید

تصاویری از جدیدترین نوع تلفن هوشمند

تصور کنید موبایلتان در حال زنگ خوردن است؛ اما به دلیل اینکه در زیر تشک مبل فرو رفته، یا دست شما خیس یا چرب است، نمی‌توانید گوشی خود را پاسخ دهید. در چنین شرایطی چه واکنشی نشان می‌دهید؟
کد خبر: ۱۶۶۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۱ 23 May 2011
محققان آلمانی با کمک گرفتن از دوربین‌هایی که در فناوری کینکت مایکروسافت استفاده شده‌اند، سیستمی ابداع کرده‌اند که می‌تواند کف دست کاربران آی ـ فن را به یک گوشی تلفن هوشمند تبدیل کند.

به گزارش مهر، تصور کنید موبایلتان در حال زنگ خوردن است اما به دلیل اینکه در زیر تشک مبل فرو رفته، یا دست شما خیس یا چرب است نمی‌توانید گوشی خود را پاسخ دهید. در چنین شرایطی چه واکنشی نشان می‌دهید؟

مهندسان دانشگاه پوستدام در آلمان برای چنین شرایطی راهکار جالبی ابداع کرده‌اند که با آن، می‌توان جای کلید پاسخگویی، کلید روشن کردن پیغام گیر یا روشن کردن بلندگوهای گوشی را روی کف دست فشار داد تا این کلیدها روی گوشی فعال شوند.

برای استفاده از این ابزار به دو چیز نیاز خواهد بود: آگاهی دقیق از جای برنامه‌های جانبی گوشی‌های لمسی و در اختیار داشتن فناوری که بتواند فشارهای وارد شده بر روی دست را ردیابی کرده و با فرستادن آن به یک رایانه دستور مناسب را روانه تلفن همراه کند.

محققان برای پی بردن به میزان آگاهی کاربران تلفن های هوشمند آی ـ فن، دواوزده داوطلب را به کار گرفته و آنها را مورد بررسی قرار دادند تا دریابند این افراد تا چه اندازه در به یاد آوردن موقعیت برنامه‌های مورد علاقه خود در آی ـ فن مهارت دارند. نتایج این بررسی نشان داد 68 درصد از کاربران آی ـ فن می‌توانند موقعیت درست برنامه‌های مورد علاقه خود را بر کف دستشان نشان دهند.

با در نظر گرفتن بالا بودن احتمال یافتن برنامه‌های مورد نظر آی ـ فن در حالی که تلفن در معرض دید کاربر قرار ندارد، محققان از دوربین‌های عمقی، مشابه دوربین‌هایی که در فناوری کینکت مایکروسافت مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای ردیابی فشارهای وارد شده بر روی کف دست کاربران استفاده کردند.

این دوربینها پرتوهای فروسرخ و نامرئی را روی سطح می‌تابانند که برای درک مدت زمانی که این پرتوها نقاط سطح را پوشش داده و سپس به سوی یک حسگر بازتابیده می‌شوند، از شدت جریان مافوق سریعی استفاده می‌کند. به این شکل این سیستم می‌داند که فاصله اجسام مختلف تا دوربین چه ‌اندازه است و زمانی که کاربر انگشتش را بر کف دستش می‌فشارد، سیستم می‌تواند موقعیت و زمان این حرکت را به دقت تعیین کند.

بنا بر گزارش نیوساینتیست، این اطلاعات به رایانه‌ای فرستاده شده و پس از پردازش دستورهای مرتبط با حرکت انجام شده را به تلفن همراه ارسال می‌کند. محققان در تلاشند با استفاده از این فناوری در کنترل های ابزارهایی از قبیل تلویزیون نیز تحولی ایجاد کرده و دست کاربران را جایگزین این ابزارها کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
این مسخره بازیا چیه بابا سر خوشا
ولی باحاله !
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل