بازدید 17688
علی احمدی در گفت وگوی اختصاصی با «تابناک»:

اگر این جریان انحرافی پالایش نشود، باید منتظر رخداد دیگری بود

وی گفت: التهابات به سبب غافلگیر شدن مردم و این که انتظار چنین رفتاری از سوی آقای احمدی نژاد نداشته اند، پدید آمد. افکار عمومی همچنان در حالت صبر و انتظار است. با حضور آقای مصلحی در دولت، التهاب ها کم شده، ولی پایان نیافته است. دولت برای رفع التهاب از جامعه، باید گام های مهمتری بردارد که یکی از آنها، بازنگری در همراهان و پالایش جریان انحرافی در دولت است، در غیر این صورت، باید منتظر رخدادی دیگر بود.
کد خبر: ۱۶۴۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۵ 11 May 2011
یک فعال سیاسی گفت: در چیستی و چرایی حضور نداشتن یازده روزه رئیس جمهور در محل کار خود، سخن ها به میان آمده که نیاز به بازخوانی جدی دارد.

«علی احمدی» در گفت وگویی کوتاه با «تابناک» اظهار داشت: من در یادداشتی با نام درس هایی از یک تجربه، به اهداف احتمالی این غیبت چند روزه اشاره کردم که فاصله داشتن با رهبری و سیاست های نظام را القا کنند و به زعم خود، بازی «هم رئیس جمهور باشد و هم معترض» تا برای خود عقبه ای مردمی تعریف کنند.

از سوی دیگر، درصدد تست افکار عمومی درباره تصمیم خود یا اقدام مشابه در آینده بود و مدت یازده روز برای القای هدف نخست کافی بود و برای هدف دوم، نشان داد که تست افکار عمومی، پاسخ مثبت نداده است.

احمدی اظهار داشت: پیامدهای سیاسی و فرهنگی این اقدام، کوتاه بسیار بزرگ است؛ البته برطرف شدن مقاومت در پذیرش و دعوت وزیر اطلاعات به جلسه هیأت دولت، هرچند برخی التهاب ها را کم می کند، هرگز نمی تواند پیامدهای آن را خنثی کند.

وی گفت: التهابات به سبب غافلگیر شدن مردم و این که انتظار چنین رفتاری از سوی آقای احمدی نژاد نداشته اند، پدید آمد. افکار عمومی همچنان در حالت صبر و انتظار است. البته با حضور آقای مصلحی در دولت، التهاب ها کم شده، ولی پایان نیافته است؛ بنابراین، دولت برای رفع التهاب از جامعه، باید گام های مهمتری بردارد که یکی از آنها، بازنگری در همراهان و پالایش جریان انحرافی در دولت است، در غیر این صورت، باید منتظر رخدادی دیگر بود.

وی گفت: انگیزه «بقا در قدرت» و یا «توهم رهبری»، گاهی افراد را مجاز به استفاده از وسایل و روش های نامشروع می کند. اعتراف برخی دستگیر شدگان اخیر، به نقش آفرینی در رخدادهای پس از انتخابات، اظهار سخیف اینکه ولایت فقیه مربوط به دولت مستضعفین است و در دولت حقه ،بحث ولایت فقیه مطرح نیست یا ولایت فقیه مربوط به عصر غیبت است و اینک عصر غیبت کبرا به سر آمده است، از روش های غیر مشروع و انحرافی است.

این نماینده مجلس هفتم افزود: از سال 76 برای به حاشیه بردن روحانیت از محوریت و متن انقلاب اسلامی فعالیت هایی آغاز شده و در این مقطع زمانی، به اوج خود رسیده است. ارتباط مستقیم با امام زمان و وعده نزدیکی ظهور و تبلیغ گسترده در این زمینه، بیش از  آن که در انتظار فرج باشد، با هدف فشار بیشتر بر روحانیت به عنوان محور و متن انقلاب بود و مکتب ایرانی، بیشتر از آن که داعیه و دغدغه هویت و اصالت های ایرانی داشته باشد، برای کمرنگ کردن ارزش های دینی و اسلامی به کار گرفته شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هفتم گفت: جریانی که به لحاظ فکری و نظری، هویت اسلامی و حاملان آن، یعنی روحانیت را هدف گرفته بود، اینک در عرصه میدانی و اجرا، تلاش داشت با تسلط بر وزارت اطلاعات، به عنوان یک ابزار بهره گیرد، حال آن که قابلیت ابزاری این وزارت، نه تنها برای این گروه بلکه برای همه گروه ها، از دست رفت.

وزارت اطلاعات، دستگاهی حاکمیتی است که باید جایگاه آن حفظ شود و روند فعالیت های آن ثبات داشته باشد، چرا که ثبات این دستگاه مهم به حفظ نیروهای با تجربه و آگاه آن است.

این استاد دانشگاه گفت: هرچند می دانیم که استکبار جهانی، همواره در صدد آسیب رساندن به نظام اسلامی و جوهره آن، یعنی ولایت فقیه است، ولی اسناد متقنی دال بر ارتباط این جریان انحرافی با خارج نداریم.

وی ادامه داد: پیامد این رخداد، در امتداد خواست دشمن ما را از دو مسأله مهم غافل می کند؛ یکی محروم کردن جمهوری اسلامی از فرصت های پدید آمده در منطقه و نقش آفرینی شورای همکاری خلیج فارس در رخدادهایی مانند بحرین و یمن و دیگری سرگرم شدن به امور داخلی و غفلت از آمادگی لازم برای طرح های غافلگیر کننده دشمن که ذهن و انرژی مسئولان کشور را متوجه مسائل داخلی می کند.

بنابراین، لازم است دولت هشیار باشد تا محوریت فرهنگ در سفرهای استانی دولت، ابزاری برای نهادینه شدن جریان سیاسی انحرافی در بافت ها و لایه های اجتماعی نشود. همچنین هشدارها و انتقادهای مراجع عظام تقلید و علما جدی گرفته شود و این مهم میسر نیست، مگر با اقدام شجاعانه برای کنار گذاشتن جریان انحرافی و به دست آوردن رضایت ولی فقیه و علمای دین که بدون شک، رضایت مردم را نیز در پی دارد.

وی در پایان افزود: رابطه مردم نیز با ولایت فقیه، بیش از آن که از جنس پیمان باشد، از جنس اعتقاد و ایمان است؛ به این معنا که حتی به فرض نبودن یک نظام سیاسی مبتنی بر ولایت فقیه، پیروی از فقیه جامع الشرایط و حاکم شرعی را واجب است؛ چه رسد به این که فقیه جامع الشرایط در رأس یک حکومت و با ویژگی مردم سالاری دینی باشد، زیرا آنجا که خام طبعان نظر به میوه کنند، او تماشاگر بستان است و کسی نداند که دل بدو ندهد، مگر آن کس که بی بصر باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۸
خوب بود اما معلوم نيست كه جريان انحرافي سر در ابشخور دشمن نداشته باشد؟!انگليس در جريانات انحرافي ديني يد طولائي دارد خصوصا اين جريان انحرافي كه بنوعي به بابيسم تقريبا هم خانواده است
جریان انحرافی شما هستید که از خط امام خارج شدید نه آقای رئیس جمهور
پاسخ ها
علی خ
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
آیا خط امام آقای احمدی نژاد است و بس؟!!
حیدری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
خط امام اطاعت و حمایت از ولایت فقیه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
هوشنگ یکبار دیگر متن را بخوان ، ایشان آقای رئیس جمهور را جریان انحرافی نمیداند بحث این است که آقای رئیس جمهور باید خودش را از این جریان انحرافی دور کند
مهدي داداشي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
ناشناس بز دل كسي اسم از آقاي رئيس جمهور نبرد شما اين نسبت را رئيس جمهور داديد خط امام منظور شما كدام خط امام است
چرا والله انتظار داشتیم از احمدی نژاد
با این دفاع ها هرروز آجری از این دیوار برداشته میشود
با سلام، سالها قبل با مطرح کردن مسائل مربوط به دروغ بودن(دروغ بودن قتل عام یهودیان) کل دنیا را برعلیه خودمان بدبین کردیم. اکنون با پا گذاشتن برروی مهمترین اعتقادات دین خودمان ( انتظار فرج) قلب نازنین رهبری و امام زمان را آزرده ایم.آخر تا کی؟
فعلا كه اقاي احمدي نژاد براي اينكه افكار عمومي را از اين مسئله منحرف كند دست به يك جنجال ديگر(غائله وزارتخانه ها )زده است
احتمالا اين طرح ايشان موفق شود!
تا کور شود چشمی که از حسادت مشایی رو نمی تونه ببینه
جریان انحرافی شما هستید که مردمو از اسلام متنفر کردید
پاسخ ها
مهدي داداشي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
ببخشيد اگر منظور شما از اسلام ايراني و اسلام مشايي است كه مردم اصلا به اين اسلام مشايي شما اعتقادي ندارن اسلام اسلام ناب محمدي است
تا پای جان از رهبری و ولایت فقیه دفاع میکنیم. احمدی نژاد اگه طرفداری داره به خاطر رهبریه و اگر به کاراش ادامه بده منفورترین رییس جمهور تاریخ ایران میشه.
جریان انحرافی را تکه ای از پازل خاورمیانه جدید که مد نظر آمریکاست میدانم.هدف تضعیف ولایت فقیه است.عملا میخواهند با کارهایی از قبیل وزارت اطلاعات طوری عمل کنند که رهبری به میدان بیایندو اینگونه الغا نمایند که دولتها کاره ای نیستند و امور با وجود رهبری به بن بست میرسد.
مردم باولایت هستند وبارهااین موضوع راثابت کرده اند واحتیاج به تست ندارند وافرادتا زمانی که در خط ولایت هستند از حمایت مردمبرخوردارند
بنده از طرفدارهای آقای احمدی نژاد بوده و هستم اما انصافا برخی کارهای ایشان توجیه نشدنی است البته کارهای خوب زیادی هم دارد
هر چه قدر زمان می گذره کارهای غیر قابل توجیه ایشان بیشتر میشه دعا می کنم عاقبت به خیر بشن و روی افرادی را که از ایشان حمابت کرده اند را شرمنده نکنند
الان که فکر میکنم به سر عدم حمایت آقای جوادی آملی از ایشان بیشتر پی می برم
زهرا خانم همشهری بازی در نیار اصول گرا باش بدعت های ... شبیه بدعت های سید محمد علی باب رهبر فرقه بابیون میباشد هر چند شاید سهوی باشد
فقط دعا میکنم آخر و عاقبت همه ما ختم به خیر بشه
فقط دعا میکنم آخر و عاقبت همه ما ختم به خیر بشه
جان ما فدای ولایت باد....-احمدی نژاد اگه محبوب شده بخاطر تابع ولایت فقیه بودن آن است و الا......
احمدی نژاد مظلوم این جریان است که خداوند یاور مظلوم و دشمن ظالم است
زهرا خانم دیدن... چشم کور نمیخواهد ایشان با نوری که از جن گیران بدست اورده میتواند ارتعاشات ان دنیارا روشن و قلب ... را منور و ملت ایران را سراسیمه مقهور خود گرداند
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی