بازدید 10226
عبدالحسین روح الاميني نجف آبادی:

در نظام مبتنی بر ولایت فقیه بن بستی وجود ندارد

برخي ممكن است، ناكارآمدي خود و زياده‌طلبي‌ها را در قالب بن‌بست به نمايش بگذارند، در حالي كه در نظام ما بن‌بستي نیست/ اگر كاهش خودخواهي و افزايش فرهنگ ايثارگري مدنظر قرار گيرد، بسياري از مشكلات حل مي‌شود/ در نظام ما، ولايت فقيه نقطه اتكاست و اگر معضل و اختلافي پیش بیاید، رهبری درباره آن نظر نهایی را می دهد.
کد خبر: ۱۶۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۳ 27 April 2011

دبيركل حزب توسعه و عدالت ايران اسلامي، با اشاره به اينكه در نظام جمهوري اسلامي ايران بن‌بستي نیست، گفت: در نظام ما، با توجه به شرايط مكتبي و ویژگی هایي كه براي رهبري تعيين شده، ولايت فقيه نقطه اتكاست كه از سوی خبرگان ملت به نيابت از مردم تعيين مي‌شوند.

به گزارش «تابناک»، دکتر عبدالحسين روح الاميني نجف آبادي، دبيركل حزب توسعه و عدالت ايران اسلامي، در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جايگاه ولايت فقيه در نظام جمهوري اسلامي گفت: در نظام بن‌بستي نداريم؛ هرچند ممكن است مشكلي باشد، ولي قانون اساسي شرح وظايف قوا را مشخص كرده و اگر معضل و اختلافي پيش بيايد، راهكارهايش در آن آمده و در صورت حل نشدن آن مشكل، سرانجام رهبري مي‌توانند به اقتضاي شرايط درباره آن مسأله تصميم‌گيري كنند.

وي تصريح كرد: برخي ممكن است، ناكارآمدي خود و زياده‌طلبي‌ها را در قالب بن‌بست به نمايش بگذارند، در حالي كه در نظام ما بن‌بستي نیست.

دبيركل حزب توسعه و عدالت ايران اسلامي در پايان با بيان اينكه در چهارچوب قانون اساسي مرزهای قوا مشخص شده، اظهار داشت: در هر نظام، نقطه اتكايي است و در نظام ما نيز با توجه به شرايط مكتبي و ویژگی هایی كه براي رهبري تعيين شده، اين نكته اتكا، ولي فقيه است كه از سوی خبرگان ملت به نيابت از مردم تعيين مي‌شوند.

روح الاميني با اشاره به قرار داشتن كشورمان در دهه پيشرفت و عدالت، گفت: با تثبيت نظام سياسي پس از سي سال، به تجميع تزايدي تجارب مديران و تعامل بيشتر نياز است كه مؤلفه‌هاي توسعه، تعالي و پيشرفت كشور هستند.

وي افزود: براي فراهم كردن همه شرايط پيشرفت و عدالت، افزون بر محيط پيراموني، محيط داخلي كشور نیز بايد در مسیر كار و تلاش براي رفع نيازهاي مردم و تحقق آينده بهتر بر پایه افق چشم‌انداز ترسيم شده براي ايران در سال 1404 باشد.

دبيركل حزب توسعه و عدالت ايران اسلامي، با بيان اينكه اين آرزو و اول شدن در جنوب غربي آسيا، جز با وحدت همه نيروها و امكانات فراهم نمي‌شود، اظهار داشت:‌ در خلأ زندگي نمي‌كنيم، دشمنان هميشه در كمين هستند و بسياري نمي‌خواهند جمهوري اسلامي و انقلاب اسلامي ايران، سرلوحه ديگران براي پيشرفت باشد.

وي افزود: برخي كه بر خلاف افق چشم انداز ايران 1404، حركات دشمن شاد انجام مي‌دهند با كوته‌بيني و دامن زدن به برخی از خودخواهي‌ها در حق آينده كشور و مردم ستم مي‌كنند، با اين حال، آينده بهتري پيش روي ايران اسلامي خواهد بود.

روح الاميني با بيان اينكه رهبري با عنوان هدايتگر و راهبر مجموعه نظام مرتب نبض‌سنجي كرده و مهمترين نكات را يادآوري مي‌کنند، گفت: همه مسئولان در همه دستگاه‌ها مخاطب اين فرامين هستند، براي اينكه مردم وظيفه خود را به نحو احسن انجام داده‌اند؛ بنابراین، اکنون اين مسئولان هستند كه بايد وظيفه خود را انجام دهند و دغدغه‌هاي فردي را به جاي مسائل اصلي مطرح نكنند.

وي با اشاره به اينكه دغدغه اصلي كشور، پيشرفت و تعالي است،‌ گفت: اگر هر كسي در چهارچوب وظايف قانوني خود عمل كند و بحث اخلاق را نه تنها در زندگي فردي كه در صحنه‌هاي مديريتي نيز مدنظر قرار دهد، مشكلي پيش نمي‌آيد.

دبيركل حزب توسعه و عدالت ايران اسلامي اظهار داشت: اگر كاهش خودخواهي و افزايش فرهنگ ايثارگري ـ كه زيربناي فرهنگ شهادت است ـ مدنظر قرار گيرد و افراد و برخي از مسئولين، ناملايمات را به خود نگيرند و نگذارند جامعه به آن مبتلا شود، بسياري از مشكلات حل مي‌شود.

وي ادامه داد: در مجموع، حركت در چهارچوب راه قانوني كه تكليف همه مشخص شده و خارج نشدن از آن چهارچوب‌هاي قانوني و اخلاقي، مي‌تواند كمك بسياري براي حل مشكلات كند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل