بازدید 8205

عراق بازار برق ایران شد

وی افزود: ساخت و راه‌اندازی نیروگاه الصدر عراق توسط متخصصان توانمند داخلی و با استفاده از فن‌آوری‌های بومی شده ایرانی موجب افتخار برای کشور و تمام متخصصان آن است.
کد خبر: ۱۶۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۷ 26 April 2011
مدیر عامل گروه صنعتی مپنا گفت: ایران موفق شد در کشوری که 8 سال با آن درگیر جنگ بود، اولین نیروگاه برق عراق را در دوران بازسازی این کشور پس از حمله آمریکا، افتتاح کند.

به گزارش خبرآنلاین عباس علی آبادی، مدیر عامل شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا) که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، در تشریح ابعاد این پروژه اظهار داشت: روز یکشنبه گذشته واحد اول نیروگاه الصدر عراق به مدار تامین برق متصل شد.

 وی افزود: ساخت و راه‌اندازی نیروگاه الصدر عراق توسط متخصصان توانمند داخلی و با استفاده از فن‌آوری‌های بومی شده ایرانی موجب افتخار برای کشور و تمام متخصصان آن است.

وی ابراز داشت: واحد دوم این نیروگاه طی 2 تا 3 ماه آینده به مدار تولید می پیوندد و در مجموع 324 مگاوات به شبکه برق عراق قدرت نامی اضافه می کند. مپنا توانست به عنوان تامین کننده اصلی تجیهزات مطرح شود.

وی یادآور شد: منابع مالی این نیروگاه 100 درصد توسط طرف عراقی تامین شده است.

وی با اشاره به این که شرکت مپنا به دنبال ساخت نیروگاه حیدریه در عراق است تاکید کرد: حضور مپنا در عراق اهمیت ویژه‌ای دارد، چرا که این کشور همسایه ایران است و پس از حمله آمریکا به این کشور تمام زیرساخت‌های صنعت برق این کشور نابود شده است.

وی اظهار داشت: عراق به عنوان یکی از کشورهای همسایه همسایه 7 هزار مگاوات برق تولید می کند، در حالی که ایران تولید برق ایران بالغ بر 62 هزار مگاوات است.

وی تصریح کرد: درخواست برق عراق در حال حاضر 12 هزار و 500 مگاوات بوده که تنها مصرف خانگی داشته و کمتر مصرف صنعتی و کشاورزی دارد، اما رشد تقاضا در کشور عراق بیش از 8 درصد برآورد می شود. پیش بینی ما این است که این تقاضا طی 10 سال آینده به بیش از 24 هزار مگاوات افزایش یابد.

وی ابراز داشت: با توجه به گران بودن و کمبود سوخت های فسیلی برای طرف عراقی، برنامه ریزی تاسیس 8 هزار مگاوات نیروگاه صورت گرفته است، بخشی دیگر از نیاز برق عراق هم از طریق واردات تامین خواهد شد و ایران می تواند از هر دو ظرفیت ساخت نیروگاه در عراق و فروش برق به این کشور فعالیت کند.

وی افزود: البته هم اکنون وزارت نیروی با دو خط 400 کیلوولت، دو خط 132 کیلوولت و دو خط 63 کیلوولت به عراق متصل است که از این طریق در حدود 800 مگاوات برق به عراق فروخته می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به وجود تقاضای فراوان برق در عراق و نیز وجود ذخایر عظیم گاز در ایران، کشور می تواند به صادرکننده عمده برق به عراق تبدیل شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی