بازدید 46426

تفاوت حقوق روسای جمهور ایران و آمریکا

بنا بر این گزارش مقایسه عملکرد بین سیاست مداران آمریکایی با دولتمردان ایرانی نشان می دهد که چه تفاوت فاحشی بین این دو وجود دارد. برای مثال حقوق باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا ماهی 660 هزار دلار (معادل 660 میلیون تومان) است در حالی که حقوق محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران 3000 دلار در ماه (3 میلیون تومان) است.
کد خبر: ۱۵۸۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۷ 14 April 2011
"تد رال" نویسنده آمریکایی در جدیدترین مقاله خود که در سایت یاهو به نقل از یواکسپرس منتشر شده است می نویسد تا زمانی که یک آمریکایی بی خانمان یا بیکار وجود دارد باید حداکثر دستمزد اعضای کنگره به صفر دلار برسد.

به گزارش «بولتن» "رال" در مقاله اخیر خود می نویسد: بیشتر آمریکایی ها از محمود احمدی نژاد دل خوشی ندارند. اما اگر می دانستند حقوق وی چقدر است عقیده شان تغییر می کرد.

با وجود نرخ بالای بیکاری و ورود به سومین سال رکود اقتصادی در آمریکا، نه رئیس جمهور و نه اعضای کنگره نگران به نظر نمی آیند.

اعضای کنگره و سناتورها با دستمزدی معادل 174000 دلار یا بیشتر، از مشکلات 97 درصد آمریکایی ها با درآمدی بسیار کمتر، اطلاعی ندارند. از 535 عضو کنگره 261 نفرشان جزو میلیونرها هستند.

رال ادامه می دهد: برای سناتور دموکرات "فاین اشتاین" که طبق مدارک، مخارج انتخاباتی اش در سال 2010 بالغ بر 46 تا 108 میلیون دلار بود، درک آلام ما آسان نیست.

به همان ترتیب که "دارل ایزای" جمهوری خواه، با مخارجی بین 156 تا 451 میلیون دلار نمی تواند آن را درک کند.

اعضای منتخب کنگره، حداقل دستمزد، استاندارد کار، بیمه، قوانین اتحادیه ها و هزاران مقررات دیگررا که شامل دستمزد و شرایط کاری ده ها میلیون کارگر آمریکایی را مشخص می کند، تعیین می نمایند.

با توجه به شرایط کنونی آنها هیچ انگیزه شخصی برای بهبود اوضاع ندارند. بالاخره آنها وضعشان خوب است. آنها ثروتمند هستند. حالا وقت آن رسیده که حداکثر دستمزدی برای اعضای کنگره، رئیس جمهور و مقامات عالی منتخب تعیین شود. این حداکثر باید معادل حداقل دستمزد یک تبعه آمریکایی باشد.

اداره دو خانه که یکی از آنها در واشنگتن است، پایین بردن امکان فساد، مخارج تحصیل فرزندان و ... دلایل کسالت آوری است که برای حقوق های بسیار بالای سیاستمداران آورده می شود و با آنها آشنا هستیم. تنها کاری که این سیاستمداران باید انجام دهند ایجاد اقتصادی است که از نتیجه آن همه بهره مند شوند.

بنا بر این گزارش مقایسه عملکرد بین سیاست مداران آمریکایی با دولتمردان ایرانی نشان می دهد که چه تفاوت فاحشی بین این دو وجود دارد. برای مثال حقوق باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا ماهی 660 هزار دلار (معادل 660 میلیون تومان) است در حالی که حقوق محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران 3000 دلار در ماه (3 میلیون تومان) است.

 این یعنی رییس جمهور ایران نیم درصد حقوق اوباما است و حتی از حقوق 170 هزار دلاری اعضای کنگره آمریکا نیز کمتر است.




تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۶۸
لطفآ اطلاعات را با دقت ذکر کنید: حقوق ذکر شده در مورد رئیس جمهور امریکا حقوق سالیانه است نه ماهانه!
بهتر است قبل از انتشار هر مطلبی در مورد صحت وسقم آن بررسی شود. با کمی جستجو در اینترنت حقوق ریس جمهور آمریکا و اعضای کنگره را می توانید استخراج کنید.
با تشکر
چرا حقوق ماهیانه کارمندان ایران و آمریکا را با هم مقایسه نمی کنید؟!!!
ولی فکر کنم حقوق اوباما ۶۶۰۰۰۰ دلار سالی باشد نه ماهی . که به عبارتی میشه ۵۵۰۰۰ دلار یا ۵۵ میلیون تومان خودمان.
اولاً خبرتون کاملاً دروغه! 660 هزار دلار حقوق به صورت ماهیانه!!!!
ثانیاً اگه تازه واقعیت هم داشته باشه نوش جونش! شما چرا اینجا دارید دق می کنید؟!!
خوب حقوق کارمند ایرانی ماهی 400 هزار تومان و حقوق کارمند آمریکایی ماهی 7 میلیون تومان است.
کاش میفهمیدید که با یک سرچ ساده داخل اینترنت میتوان میزان حقوق اوباما را متوجه شد!!!

۴۰۰۰۰۰ $ در سال هست!!!
حتی اگر مبلغ شما هم درست باشد این مبلغ در سال است!!!
دوستان، برای آنکه از شما ایراد نگیرند: حقوق اوباما سالی 660 هزار یورو است و نه ماهی. البته آنهم به مراتب از حقوق رییس جمهور ایران بیشتر است.
KHODA RO SHOKR KE AZ IN MOSHKEL HA TO IRAN NADARIM !!!
شرم کنید . خجالت هم خوب چیزیه . تو روز روشن دروغ میگید به این بزرگی?این امارهای احمقانه رو کی به شما داده? کی گفته اوباما ماهی 660 ملیون حقوق میگیره????

As of 2011, the president earns an annual salary of $400,000 per year, plus a $50,000 non-taxable expense account

این امار وبسایت رسمی دولت امریکاست .معنش هم اینه که حقوق اوباما در سال (توجه کنید در سال) 400000 دلاره به علاوه 50000 دلار بابت حساب هزینه که معاف از مالیات هست. یعنی دلار رو 1120 هم که حساب کنی میشه ماهی حدود 37 ملیون . چرا الکی دروغ مینویسید?تازه این 37 ملیون برای برخی اقایان و اقازادگان تو ایران که لازم به ذکر نامشون نیست پول خرد هم حساب نمیشه. فکر کردین چجوری امریکا شده امریکا?با دزدی?
حقوق کارمندها رو هم در دو کشور مقایسه کنید
با سلام بدون...فکر کنم اشتباهی شده..چون حقوق ریس جمهور امر یکا تا زمان کلینتون سالیانه 200.000 هزار دلار بوده.وبعد از ان به سالی 400.000 هزار دلار در سال تغیر یافته که 25 % ان هر سال بابت مالیات کم خواهد شد...
بابا واقعا شما بی سواد هستید !!!
حقو اباما ۶۶۰ هزار در ساله نه در ماه بی سواد !
من عکس این صحه رو میگیرم و رسواتون میکنم
در کشورهای خارجی اغلب حقوق افراد را در دوره یکساله حساب میکنند.با مراجعه به اصل مقاله حقوق اقای احمدی نزاد سالی 3000 دلار واوباما سالی 5502509دلار امدهاست
تابناک جون، بابا خالی بندی هم آخه حدی داره!! حقوق ماهیانه رئیس جمهور آمریکا 660 هزار دلار!!! ممکنه اینقدر درآمد داشته باشه ولی نه بخاطر رئیس جمهور بودنش. مثل بعضی از نمایندگان یا وزرای خودمون که حقوقماهیانشون مثلاً2-1 میلیونه ولی درآمدشون به چند صد میلیون تومن در ماه میرسه.
ایشان حدود 2میلیون تومان به عنوان هیات علمی از دانشگاه می گیرد و از ریاست جمهوری چیزی دریافت نمی کند .
اگر شما توانستید بفرمائید که چطور یک نماینده مجلس ایران برای انتخابات می تواند چند میلیارد خرج کند و بعد با حقوق ماهانه دو میلیونی در طول چهار سال این مبلغ را جبران کند.بعد تشریف ببرید تفاوت حقوق اوباما با دیگران را حساب کنید.جرات داری چاپ کن مدعی آزادی بیان
لطفا حقوق مردم ایران و مردم آمریکا رو با هم مقایسه بفرمایید.
این که : " بیشتر مردم امریکا از محمود احمدی نژاد دل خوشی ندارند " رو خوب اومد
سلام
چرا دورغ می گوید
حقوق ریس جمهور امریکا حدود 300 هزار دلار در سال است
اولا که حقوق ریاست جمهوری آمریکا کاملا مشخص است و سالی 400 هزار دلار است که یعنی ماهی33 هزار دلار که میزان مالیات کسری را نمی دانم. این برابر است با حدود 6 برابر متوسط کارمند
حالا خود حساب کنید که شش برابر 350 هزار تومانی یک کارگر در ایران چقدر می شود؟؟ سه ملیون من که بعید می دونم!!!
این دیگر ضد امیت ملی نیست که منتشر نکنی میزان حقوق رئیس جمهور آمریکا هم با یک سزچ ساده مشخص می شود.
رقم صحیح حقوق سالانۀ رئیس جمهور آمریکا سالیانه معادل آن رقم است ونه ماهیانه، لطفاً با ارائۀ آمار غلطی که به سادگی صحت و سقم آن قابل تحقیق است، خبرسازی نکنید. منبع:
http://en.wikipedia.org/wiki/President_of_the_United_States
با سلام
ما رئیس جمهور بسیار قابل احترامی داریم اما نباید فراموش کنید که آمریکا کل جهان را اداره می کند. رئیس جمهور ایران هر چند در خود ایران و در منطقه بسیار بسیار فعال است؛ اما این قیاس شما قیاس مع الفارق بوده است که این دو رئیس جمهور را با هم مقایسه می کنید.شک ندارم که توانایی های رئیس جمهور ما بسیار بالاتر از اوباماست. زیرا تیم سیاسی اوباماست که همه مسائل را اداره می کند نه اوباما. اما با وجود این، من به شخصه احساس می کنم که شما قرص X مصرف کرده اید. زیرا با این نوع مقایسه ها،یقینا تصور می کنید که ایران و آمریکا دو ابرقدرت بزرگ جهان هستند. شما باید حقوق رئیس جمهور ما را با روسای حمهور کشورهای همسایه(تاجیکستان، ازبکستان، افغانستان، کویت و...) مقایسه کنید. تو را خدا موقع نوشتن این مطالب، از مصرف قرص های روان گردان پرهیز کاملی داشته باشید.
بی صاحاب سقف که نداره رو سرتون خراب بشه! آخه کدوم بی عقلی گفته رئیس جمهور آمریکا 660 هزار دلار در ماه حقوق می گیره؟؟ بابا دروغ هم حدی داره
Obama's salary is 400,000 per year
آیا به این نکته هم توجه کرده اید که ممکن است حقوق یک کارمند جزء امریکایی از رییس جمهور ما بیشتر باشد؟ نکنه ای که نویسنده مقاله از آن سر در نمی آورد اختلاف فاحش درامد سرانه بین دو کشور است.
حقوق من معلم لیسانس با 17 سال سابقه 500 دلار هست..معلمان آمریکا چند میگیرند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
660 هزار دلار در سال شاید باشه ولی در ماه کاملا اشتباه است
کاش حقوق سایر اقشار جامعه رو مینوشتید ترسوها جیره خور
دم رال گرم
شما چرا حقوق کارگری آمریکا را با حقوق کارگر ایرانی مقایسه نمی کنید؟
هی از احمدی نزاد بد بگوئید
البته باید به نسبت متوسط درامد در هر کشور مقایسه کرد البته اگر اون چند میلیارد دلارو که تو وزارت نفت گم شده به حقوق دولت و مجلس اضافه بشه فکر نکنم هیچ کشوری به اندازه سیاستمدارای ایران درامد داشته باشه؟
قياس شما قياس مع الفارق است آخه عزيز من فرق ايران و آمريكا رو حساب نمي كني اونجا كارگرش كه زير صفر هست ساعتي 12 دلار در امد دارد يعني روزي 100 دلار و در ماه 3000 دلار و ايران يك سوم اون رو ميده درامد دولت آمريكا و بودجه آن بالغ بر 1000 برابر ايرانه ميدوني يعني چي
جالب این خبر را بولتن زده اونم به نقل از یک نویسنده آمریکایی و یک منبع آمریکایی بعد همه به تابناک خرده می گیرن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل