صفحه خبر لوگوبالا تابناک
مفید صفحه خبر نسخه موبایل

معجزه‌ای به نام سیب

سیب به عنوان منبع غنی فیبر به شمار می‌آید و پژوهش‌هایی که پیش ازاین در همین زمینه صورت گرفته‌اند نیز نشان می‌دهد سیب دارای ترکیباتی به نام پلی‌فنول است که خطر ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۱۵۸۴۹۴
| |
2794 بازدید

به گزارش شبکه ایران به نقل از تلگراف، بنابراین گزارش، مصرف روزانه یک سیب، افراد را از مراجعه به پزشک بی نیاز می‌کند.

نتایج این پژوهش نشان می‌دهد زنانی که در رژیم غذایی روزانه خود یک سیب داشتند، طی 6 ماه علاوه بر کاهش وزن، شاهد کاهش میزان کلسترول خون خود تا یک چهارم بودند.

دکتر بهرام ارجمندی، از دپارتمان علوم ورزش و تغذیه دانشگاه فلوریدا یافته‌های این پژوهش را باورنکردنی توصیف می‌کند.

طی این پژوهش، از 80 زن در بازه سنی 45 تا 65 سال خواسته شد روزانه 75 گرم برگه آلوی خشک شده، مصرف کنند. گروه 80 نفره دیگر نیز روزانه به همان میزان سیب خشک‌شده به مدت یک سال مصرف کردند.

از این افراد، 4 بار و در آغاز، ماه سوم، ماه ششم و ماه دوازدهم  نمونه‌های خونی تهیه شد.
دکتر ارجمندی در این باره می‌گوید: افرادی که به مدت 6 ماه سیب مصرف کرده بودند، شاهد کاهش 23 درصدی کلسترول LDL‌خون (کلسترول خون) بودند.

این افراد همچنین مقادیر کمتری نشان‌گرهای زیستی مرتبط با بیماری‌ها قلبی مانند C-reactive داشته و وزن‌شان نیز 1،5 کیلوگرم کاهش وزن یافته بود.

دکتر ارجمندی روز گذشته نتایج پژوهش خود را در کنفرانس زیست‌شناسی آزمایشی در واشنگتن ارائه داد.

سیب به عنوان منبع غنی فیبر به شمار می‌آید و پژوهش‌هایی که پیش ازاین در همین زمینه صورت گرفته‌اند نیز نشان می‌دهد سیب دارای ترکیباتی به نام پلی‌فنول است که خطر ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

مفید صفحه خبر نسخه موبایل
اشتراک گذاری
سفرمارکت
گزارش خطا
برچسب منتخب
# جام جهانی ۲۰۲۶ # آیت الله سید مجتبی خامنه ای # عملیات وعده صادق 4 # جنگ منطقه ای # جنگ ایران و اسرائیل # جنگ ایران و آمریکا # شهادت رهبر انقلاب # مذاکرات ایران و آمریکا
نظرسنجی
آیا جام جهانی می‌تواند مانع جنگ آمریکا با ایران شود؟