بازدید 3737

دكتري؛ آزموني براي سنجش سازمان سنجش

كتايون مصري
کد خبر: ۱۵۷۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۷ 12 April 2011
ماراتن اولين آزمون نيمه‌متمركز دكتري، پنجشنبه به پايان مي‌رسد . هرچند سازمان سنجش آموزش كشورديروز آب‌پاكي را ريخت و از نبود امكان تغيير محل آزمون دكتري از سوي داوطلبان خبر داد، اما اجراي اين آزمون براي اولين بار به صورت سراسري به همان اندازه كه رقابتي سنگين براي ورود به دوره دكتري است، سازمان سنجش را نيز براي برگزاري بالاترين آزمون علمي دانشگاه‌ها در معرض آزموني سخت قرار مي‌دهد.

توزيع كارت ورود به جلسه اولين آزمون نيمه‌متمركز دكتري از ديروز آغاز شده و با وجودي كه هنوز تا پنجشنبه ـ زمان برگزاري آزمون ـ زمان باقي است، برخي داوطلبان از نخستين ساعات فعاليت شبكه اينترنتي صدور كارت، به دريافت آن اقدام كرده‌اند. اما وجود اشكال در حوزه‌هاي امتحاني تعيين شده منجر به بروز نگراني‌هايي در داوطلبان شد كه آنان را به تماس‌هاي مكرر با روزنامه‌ها واداشت.

براساس آنچه داوطلبان اعلام كردند، هنگام ثبت‌نام آزمون دكتري به آنان اين اختيار داده شد تا محل حوزه امتحاني خود را انتخاب و به سازمان سنجش اعلام كنند، اين در حالي است كه پس از دريافت كارت ورود به جلسه، محل آزمون آنان مطابق با نشاني محل سكونت آنان تغيير يافته و اين امر بسياري از داوطلبان را با سردرگمي روبه‌رو كرده است. بسياري از داوطلبان آزمون دكتري يا در شهري دور از محل سكونتشان شاغلند يا در دوره كارشناسي‌ارشد مشغول تحصيلند.

اين تغيير كه گفته مي‌شود بدون هماهنگي با داوطلبان صورت گرفته برخي از آنان را به انصراف از شركت در آزمون واداشته است، از سوي ديگر اين نگراني وجود دارد كه جمع زيادي از داوطلبان در روزهاي آخر هفته به دريافت اينترنتي كارت ورود به جلسه خود اقدام مي‌كنند و چه بسا تا يك روز مانده به آزمون از تغيير محل آزمون بي‌خبرند كه در آن صورت كيلومترها از محل سكونت خود دورند و نمي‌توانند طي چند ساعت در محل آزمون حاضر شوند.

هر چند برخي داوطلبان تماس با سازمان سنجش را بي‌نتيجه خوانده‌اند و از پاسخ ندادن شماره‌هاي اين سازمان گله‌مندند اما تلاش ما براي تماس با دفتر معاون فني و آماري سازمان با يك جمله روبه رو بود: «اين مشكل را پيگيري مي‌كنيم» اين پاسخ سازمان سنجش برخي داوطلبان را در انتظار ارائه راه‌حل و شايد تغيير دوباره محل آزمون اميدوار كرده اما نشان مي‌دهد كه به‌رغم تلاش اين سازمان براي برگزاري بي‌كم وكاست اولين آزمون نيمه‌متمركز دكتري، برخي نارسايي‌ها مغفول مانده و نياز به دقت بيشتري دارد، هرچند هنوز براي قضاوت در نحوه برپايي آزمون، زود است اما مسلما عملكرد سازمان سنجش در اين روزها زير ذره‌بين خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی